Domov News Udrží si Ford Mustang v novej generácii svoju V8 ?

Udrží si Ford Mustang v novej generácii svoju V8 ?

Ford Mustang je legendárnym modelom najmä v USA. Jeho šiesta generácia svojim príchodom aj na európske trhy zaznamenala enormný úspech.

Hovorilo sa, že by toto auto mohlo konkurovať v predajoch Porsche 911 a stalo sa tak. V Nemecku sa stal Mustang dokonca najpredávanejším, nazvyme to športovým automobilom. Aj keď pri športovosti by som trochu polemizoval. Je to stále plnokrvné GT-čko.

Určite vám neuniklo odhalenie špeciálneho modelu Mustang Mach 1. Ide o odkaz na slávu predkov a jednoznačne môžeme hovoriť o vydarenom počine. No a to, čo v roku 2015 začala už šiesta generácia tohto vozidla by sa malo v roku 2023 uzavrieť. No a na trh by mala prísť nová, siedma generácia. V akej podobe je však stále otázne. Model Mach 1 má plniť úlohu akéhosi medzistupňa medzi štandardnými modelmi a modelmi s označením Shelby. Takisto má byť Mach 1 pomyselnou labuťou piesňou šiestej generácie. Je veľmi pravdepodobné, že sa najnovší počin v prípade toho pravého Mustangu (nie Mach E) príde v roku 2023.

Ešte viac európsky

V kuloároch sa šušká, že by nová generácia Ford Mustang mohla byť tak trochu aj prispôsobená pre Európu. Samozrejme, šiesta a stále aktuálna generácia mala po facelifte isté vylepšenia, ktoré sú pre nás už štandardné. Limit kusov ponúkaných na trhu u nás je však veľmi limitovaný. Napríklad v Česku mali k dispozícii a v roku 2018 zaregistrovali 283 kusov tohto modelu. No tento rok má zastúpenie Fordu v ČR k dispozícii iba 85 kusov. Za všetko môžu emisie. Ford nemá v úmysle zvyšovať flotilový priemer CO2 a tak obmedzuje predaje.

Práve kvôli týmto dôvodom sa očakáva, že siedma generácia bude ešte viac európska. Pravdepodobne príde k istej elektrifikácii vo forme plug-in hybridu. Ten by však mal doplniť klasický osemvalec. Vylučená nie je ani úplná elektrifikácia a s tým bude určite spojený aj pohon všetkých štyroch kolies. Pozitívne je, že V8 zostáva pod kapotou. V Európe máme jasnú dominanciu V8 v prípade Mustangov. Dokonca 2.3 EcoBoost by už ani nemala byť v ponuke. Takýto trend jasne ukazuje, ktorý motor si zaslúži zostať pod kapotou Mustangu.

Nech žijú elektromobily

Pozitívnou správou tiež môže byť, že super výkonné verzie Shelby by taktiež mohli oficiálne doraziť na náš trh. Momentálne sa jedná o šedý dovoz. No je to boj na ostré lakte, pretože predaj Shelby by jednoznačne zodvihol emisný priemer. Tak teraz si musíme priať, aby sa elektromobilom od Fordu darilo. Aby znížili priemer emisii a my sme si mohli užiť autá s V8 motormi pod kapotou.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!