Domov News Mercedes-Benz predstavil ultimátnu triedu G určenú pre vojakov

Mercedes-Benz predstavil ultimátnu triedu G určenú pre vojakov

Mercedes-Benz predstavil ultimátnu triedu G určenú pre vojsko

Po nedávno predstavenej triede G s prívlastkom Professional Line Mercedes predstavil aj ultimátnu verziu offroadu určenú pre vojsko.

Mercedes-Benz triedy G má aj po desaťročiach stále čo ponúknuť. Nedávno do ponuky čistokrvných offroadov s trojcípou hviezdou na kapote pribudol aj Mercedes-Benz triedy G Professional Line určený na pracovné účely. Okrem toho automobilka do budúcnosti ráta aj elektrickou verziou s označením Mercedes-Benz triedy EQG. No podľa najnovších informácií Mercedes predstavil aj triedu G určenú do tých najnehostinnejších podmienok. Zároveň sa tak vracia ku koreňom – koniec koncov, aj pôvodné Géčko z roku 1979 bolo určené najprv primárne pre vojsko, hoci jeho moderná podoba cieli skôr na úplne inú klientelu.

Špeciálne operácie

Vojenské Géčko nesie kódové označenie W461 a je v prakticky nezmenenej podobe vo výrobe už od roku 1992. To sa však má zmeniť – Mercedes-Benz oznámil príchod modernizovanej verzie určenej primárne pre európskych vojakov.

Podľa austrálskeho portálu Which Car nesie nová trieda G „Special-Ops“ označenie W464, a bude k dispozícii výlučne vládnym agentúram a armádam „na záchranné a špeciálne operácie“. Podľa informácií sa však má vyrábať po boku pôvodnej generácie W461.

Podrobnosti zatiaľ nie sú verejne známe, no hovorí sa, že vojenská trieda G s motorom 350d bude poskytovať lepšie terénne schopnosti a oproti predchodcovi aj vyšší výkon z 3,0-litrového turbom prepĺňaného naftového radového šesťvalca.

Nová séria W464 má dosahovať výkon183 kW (249 koní) a krútiaci moment 600 Nm. Ide tak o 35-percentný nárast výkonu a ohromných 50 percent krútiaceho momentu navyše oproti W461. Výkon posiela tradične na všetky kolesá moderná osemstupňová automatická prevodovka. Len pre porovnanie, predchodca poháňal 3,0-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 135 kW (184 koní) a krútiacim momentom 400 Nm, ktorý bol spojený s prehistorickým 5-stupňovým automatom.

Samozrejme, myslelo sa aj na emisie a úsporu paliva, ktorej má k nižším hodnotám dopomáhať moderný 24-voltový elektrický systém. Došlo aj k zvýšeniu užitočného zaťaženia a pridaniu moderných prvkov, ako sú LED svetlomety a denné svietenie. Podľa oficiálnych fotografií je ale na modernizovanom podvozku umiestnená stará karoséria – výrazných dizajnových zmien sa teda vojenské Géčko nedostalo.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmotor1
Predchádzajúci článokEÚ schválila ďalšiu povinnú výbavu vozidiel. Do platnosti vstúpi už v júli 2022
Nasledujúci článokTEST Peugeot 5008 2,0 BlueHDi, po novom sedemmiestny už v základe