Domov News Mercedes-Benz predstavil ultimátnu triedu G určenú pre vojakov

Mercedes-Benz predstavil ultimátnu triedu G určenú pre vojakov

Mercedes-Benz predstavil ultimátnu triedu G určenú pre vojsko

Po nedávno predstavenej triede G s prívlastkom Professional Line Mercedes predstavil aj ultimátnu verziu offroadu určenú pre vojsko.

Mercedes-Benz triedy G má aj po desaťročiach stále čo ponúknuť. Nedávno do ponuky čistokrvných offroadov s trojcípou hviezdou na kapote pribudol aj Mercedes-Benz triedy G Professional Line určený na pracovné účely. Okrem toho automobilka do budúcnosti ráta aj elektrickou verziou s označením Mercedes-Benz triedy EQG. No podľa najnovších informácií Mercedes predstavil aj triedu G určenú do tých najnehostinnejších podmienok. Zároveň sa tak vracia ku koreňom – koniec koncov, aj pôvodné Géčko z roku 1979 bolo určené najprv primárne pre vojsko, hoci jeho moderná podoba cieli skôr na úplne inú klientelu.

Špeciálne operácie

Vojenské Géčko nesie kódové označenie W461 a je v prakticky nezmenenej podobe vo výrobe už od roku 1992. To sa však má zmeniť – Mercedes-Benz oznámil príchod modernizovanej verzie určenej primárne pre európskych vojakov.

Podľa austrálskeho portálu Which Car nesie nová trieda G „Special-Ops“ označenie W464, a bude k dispozícii výlučne vládnym agentúram a armádam „na záchranné a špeciálne operácie“. Podľa informácií sa však má vyrábať po boku pôvodnej generácie W461.

Podrobnosti zatiaľ nie sú verejne známe, no hovorí sa, že vojenská trieda G s motorom 350d bude poskytovať lepšie terénne schopnosti a oproti predchodcovi aj vyšší výkon z 3,0-litrového turbom prepĺňaného naftového radového šesťvalca.

Nová séria W464 má dosahovať výkon183 kW (249 koní) a krútiaci moment 600 Nm. Ide tak o 35-percentný nárast výkonu a ohromných 50 percent krútiaceho momentu navyše oproti W461. Výkon posiela tradične na všetky kolesá moderná osemstupňová automatická prevodovka. Len pre porovnanie, predchodca poháňal 3,0-litrový vidlicový šesťvalec s výkonom 135 kW (184 koní) a krútiacim momentom 400 Nm, ktorý bol spojený s prehistorickým 5-stupňovým automatom.

Samozrejme, myslelo sa aj na emisie a úsporu paliva, ktorej má k nižším hodnotám dopomáhať moderný 24-voltový elektrický systém. Došlo aj k zvýšeniu užitočného zaťaženia a pridaniu moderných prvkov, ako sú LED svetlomety a denné svietenie. Podľa oficiálnych fotografií je ale na modernizovanom podvozku umiestnená stará karoséria – výrazných dizajnových zmien sa teda vojenské Géčko nedostalo.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!