Domov Elektromobilita Volkswagen predstavil ďalšie SUV Coupe, je ním elektromobil I.D.5

Volkswagen predstavil ďalšie SUV Coupe, je ním elektromobil I.D.5

Volkswagen predstavil svoje najnovšie čisto elektrické vozidlo. Podobne ako Škoda Enyaq IV GT je to karoséria typu kupé. Tento model nesie názov ID.5. Tento model by mal byť na tom podobne ako práve spomínaný koncernový súrodenec z Mladej Boleslavy.

VW ID.5 je založený na rovnakých základoch MEB ako model .ID.4. To znamená, že jeho šírka, dĺžka a rázvor ostávajú rovnaké – ale športová karoséria kupé bola navrhnutá tak, aby zvýšila príťažlivosť modelovej rady ID. Rovnako ako ID.3 a ID.4, aj nový ID.5 sa bude vyrábať v závode Volkswagenu v nemeckom meste Zwickau.

Lepšia dynamika a atraktívnejší dizajn

Jednou z výhod nového štýlu karosérie je mierne vylepšená aerodynamika, ktorá v porovnaní s ID.4 zvýšila maximálny dojazd vozidla, aj keď len mierne. Aerodynamická ID.5 má koeficient odporu vzduchu len 0,26 Cd. To zvyšuje jej maximálny dojazd na 520 kilometrov. Na výber bude z troch elektrických pohonných jednotiek, z ktorých všetky budú štandardne vybavené 77kWh batériou Volkswagen. Základný model ID.5 Pro je vybavený elektromotorom s výkonom 172 koní. Tento elektromotor bude mať svoje miesto na zadnej náprave. Ponúka zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,4 sekundy a maximálnu rýchlosť 160 km/h.

Stredný variant s označením Pro Performance má vzadu výkonnejší elektromotor s výkonom 201 koní. Tento motor znižuje čas ID.5 z 0 na 100 km/h na 8,4 sekundy. Najvyššia rýchlosť však zostáva rovnaká.

GTX má športové ambície

Športový model GTX je vybavený dodatočným motorom na prednej náprave, ktorý ponúka kombinovaný výkon 295 koní a pohon všetkých štyroch kolies. Dojazd ID.5 GTX klesá na 490 kilometrov. Zrýchlenie z 0-100 kilometrov za hodinu sa vyšplhal na 6,3 sekundy. Vyššia je aj maximálna rýchlosť a to konkrétne 180 kilometrov za hodinu.

Keďže ide o športovo ladený model GTX, dostane aj isté vylepšenia. GTX má vzhľad s agresívnejším predným nárazníkom, novou spodnou mriežkou chladiča a lakovanými bočnými prahmi. K dispozícii je tiež iný aerodynamický balík pre zadnú časť. Tento paket pozostáva z väčšieho spojlera a difúzora, ktorý v skutočnosti generuje iba malé množstvo prítlaku, aby pomohol stabilite pri vysokej rýchlosti.

Volkswagen tiež vyladil podvozok ID.5 GTX, takže dokáže lepšie zvládnuť ponúkaný extra výkon. Zákazníci dostanú znížené odpruženie a vylepšené brzdy. Zákazníci si môžu ako voliteľný doplnok špecifikovať aj adaptívne tlmiče Dynamic Chassis Control. Každý model ID.5 sa dodáva s aktívnou uzávierkou prednej mriežky. Tá automaticky zakryje otvor, keď chladenie nie je potrebné. VW tvrdí, že zatváranie mriežky robí len okrajový rozdiel v dojazde auta.

Interiér dostal update

Vo vnútri nájdete rovnaký 6-palcový digitálny prístrojový panel a 12-palcový informačno-zábavný systém ako v modeli ID.4. Na rozdiel od ostatných SUV so spaľovacím motorom chce VW zdôrazniť, že interiér nového modelu ID.5 nepoužíva žiadne “živočíšne” produkty. Pre pasažierov ponúkne model ID.5 viac miesta, keďže jeho stredom neprechádza žiadny stredový tunel.

 

Model ID.5 dokonca dostane aj o niečo väčší batožinový priestor ako jeho súrodenec ID.4. ID.5 dostala 549 litrov, čo je o šesť litrov viac, ako má ID.4. Volkswagen tiež uviedol na trh novú verziu svojho softvéru MEB pre ID.5. Tento update nielenže pridáva viac funkcií infotainmentu ale aj zlepšuje systém Travel Assist. Tiež zvyšuje maximálnu kapacitu nabíjania na 135 kW v porovnaní so 120 kW v predchádzajúcich verziách modelov ID.3 a ID.4.

To znamená, že ID.5 sa dokáže nabiť na 80 percent kapacity za 26 minút, čo je o deväť minút rýchlejšie ako jeho súrodenci. Volkswagen čoskoro zavedie toto vylepšenie aj do zvyšku svojich elektrických modelov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokÚplne prvý elektrický model od Toyoty. Ponúka solárne panely a vysoký dojazd, stačí to?
Nasledujúci článokApple pracuje na aplikácií, ktorá dokáže detegovať nehodu a pomôže človeku v núdzi