Po veľkom úniku fotiek a informácií je to konečne tu – nový Urus SUV sa predstavil svetu a jeho dizajn už teraz delí fanúšikov býčej značky na dve polovice.

Je vidieť, že automobilka zmenila dizajn konceptu, ktorý bol predstavený pred piatimi rokmi. Talianski výrobca sa vrátil do sektoru SUV po takmer 30-ročnej absencii od svojho posledného vstupu. Vtedy išlo konkrétne o LM002, ktoré skončilo na výrobnej linke začiatkom 90. rokov.

To, čo Urus dosiahol svojim dizajnom je niečo pozoruhodné. Pri pohľade na jeho súperov, ako je Bentley Bentayga, ste prekvapený z dizajnu, ktorý vyzerá tak trošku mimo všetkého. Jeho šikmá strecha dokáže na pohľad skryť výšku auta, a preto vo svojom segmente vyzerá oproti ostatným nižšie. Výsledkom je tak elegantné a na pohľad nízke auto, ktoré Vás uchváti z každého uhla. Lamborghini tvrdí, že aj napriek zakrivenej streche Urus uvelebí štyroch alebo piatich dospelých bez problémov, a navyše v kufri zostane stále obrovský 600 litrový priestor na batožinu.

Kým všetci očakávali pod kapotou V12, z Urusu vrčí 4-litrový turbo V8 motor, požičaný zo svojich stálych hviezd – Audi RS6 a Bentley Continental GT. A to všetko spolu dodáva energiu štyrom kolesám prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky. Motor je taktiež najefektívnejšou palivovou jednotkou v Lamobrghini s odhadovanou hodnotou kombinovaného cyklu 22,2 mph. Dokonca je toto auto aj priaznivé voči životnému prostrediu, pričom emituje iba 290 g/km CO2. Tieto hodnoty sú dosiahnuté systémom deaktivácie valca, ktorý vykopne rýchlosť nižšiu ako 3000 otáčok za minútu, čo vodičovi prináša znížený krútiaci moment. Dvojitý preplňovaný agregát je tiež namontovaný tak, aby mal optimálne ťažisko.

Skutočnosť, že Urus napriek svojej hliníkovej konštrukcii dosahuje váhu približne 2200 kg, ale pritom vyprodukuje až 641 koní, je pôsobivá. Podľa automobilky je všetok výkon využiteľný aj vo chvíľach, keď sa majiteľ rozhodne vyblbnúť na off-road teréne.

Systém pohonu všetkých kolies v modeli Urus je vybavený samosvorným diferenciálom Torsen. Ten poskytuje rozdelenie ktúrtiaceho momentu 40/60 na ktorúkoľvek z nezávislej prednej a zadnej nápravy. Toto nastavenie umožňuje zaslať až 70 % krútiaceho momentu na predné kolesá alebo 87 % na zadné, a to v závislosti od toho, kde je potrebné túto silu využiť.
Lamborghini tiež vybavil systém Urus nastavením riadenia zadných kolies, vynájdeným v systéme Aventador S. Tento systém umožňuje meniť uhol riadenia o tri stupne v oboch smeroch a používa sa pri nízkej rýchlosti na pomoc pri manévrovaní a pri vyšších rýchlostiach na zvýšenie stability vozidla. Aby sa uistili, že Urus dokáže vyriešiť aj ťažší terén, rovnako ako off-roading, je vybavený adaptívnym pneumatickým zavesením, ktoré umožňuje zdvihnúť alebo znížiť auto od 158 mm na 248 mm, aby pokrylo najširšiu škálu jazdných podmienok. Toto nastavenie je tiež možné meniť pomocou rôznych systémových režimov pohonu Urus. Štandardne je vozidlo vybavené 21 palcovými zliatinovými kolesami v pneumatikách Pirelli, vyvinutých špeciálne pre super SUV. Kupujúci si ale môžu kúpiť auto aj s 23-palcovými diskami, pretože Lambo bez trochy šialenstva nie je Lambo.

Urus má celkovo sedem jazdných režimov, ktoré sú navrhnuté tak, aby sa stali pomocníkmi pre každodenného vodiča. Jednotlivé režimy sú:
Sport – znižuje vozidlo pre lepšiu manipuláciu pri vysokom výkone
Corsa – ,,útočný“ režim
Neve – jazda na snehu a ľade
Terra – jazda pre off-road
Sabbia – jazda na piesočných dunách (šejkovia sa zaiste potešia)
Ego – voliteľná kombinácia režimov podľa vodiča
Strada – jazda po meste
Všetky tieto voliteľné režimy pracujú so špeciálne naladenými tlmičmi, ktoré sa neustále prispôsobujú podmienkam a ponúkajú zvýšenú mieru tlmenia pri náročnejších zákrutách a zároveň pohlcujú hrubší terén v rovinkách, kde to auto potrebuje.

Dizajn interiéru je takisto typické Lamborghini – palubovka v tvare “Y” je inšpirovaná ostatnými modelmi. Urus ponúka momentálne najrozmanitejšie spektrum možností, ktorými si majiteľ môže obohatiť a nakombinovať originálne dizajn svojho interiéru. Je to poprvý krát, čo má interiér v automobilke takýto rozsiahly výber.

Urus by mal prísť do predaja už na jar budúceho roka, základná cena bude približne od 190 tisíc eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!