Domov News Alfa Romeo sa svojho modelu Giulia len tak ľahko nevzdá. Príde v...

Alfa Romeo sa svojho modelu Giulia len tak ľahko nevzdá. Príde v novej podobe…

Alfa Romeo Giulia príde s 1,3-litrovým motorom už budúci rok

Podľa výkonného riaditeľa značky Jeana-Philippa Imparata bude Alfa Romeo Giulia žiť aj naďalej avšak už ako plne elektrický sedan. Prvý čistý elektromobil značky príde v roku 2024.

Alfa Romeo vidí svoju budúcnosť najmä v modeli Giulia a orientuje sa však aj na svoje modely SUV v elektrickom prevedení. „Auto je absolútne nádherné, takže tento typ auta má budúcnosť, ale bude to budúcnosť, ktorá bude elektrifikovaná.” Takto sa vyjadril výkonný riaditeľ značky Alfa Romeo, Podľa spoločnosti je prechod na plnú elektrifikáciu pre jej hlavný sedan nevyhnutnosťou, pretože značka chce do roku 2027 zmeniť svoje portfólio modelov na plne elektrické.

Odvaha a riziko

„Musíme urobiť niekoľko veľkých rozhodnutí. Ak chceme mať nadpriemernú úroveň výkonu, musíme byť odvážni,“ povedal. „Ak poviem, že ideme na elektrinu, ideme na elektrinu. Nie sme z polovice tehotný, ak chápete, čo tým myslím. Nefunguje to. Je to riziko, ale to je normálne. Sme tu, aby sme podstúpili toto riziko.”

Napriek prechodu na plne elektrické pohonné jednotky šéf Alfy načrtol, že značka bude aj naďalej uprednostňovať športový prístup zameraný na vodiča, ktorým sa jej autá stali známe počas svojej 111-ročnej histórie. Alfa si chce zachovať jednoznačne svoje emócie. Chce aby jazda v ich autách mala guráž a emóciu. Ale emócie nebudú založené na umelých prvkoch. Podľa Imparata to tiež nebude umelý zvuk. Načrtol, že nechce do áut Alfa Romeo vnášať falošné prvky, ktoré by neboli v súlade s jej hodnotami.

Výsledkom je, že jeho inovačný tím pracuje na pocitoch, ktoré chce, aby ich zákazníci cítili. Vo vibráciách, spätnej väzbe, pravdepodobne pôjde o nejaké nové zvuky a pohyby, ale nič falošné – to je zámer.

Platforma od koncernu

Pokiaľ ide o technické základy novej Giulie, limuzína sa presunie z existujúcej platformy Giorgio so spaľovacím motorom na architektúru STLA Large materskej spoločnosti Stellantis. Ponúkne dojazd minimálne 800 km s veľkosťou batérie od 101 kWh až 118 kWh. Ponúkne tiež špičkovú schopnosť rýchleho nabíjania. Platforma STLA Large je navrhnutá pre výkonné modely s pohonom všetkých kolies. Materská spoločnosť Alfy uvádza možný čas zrýchlenia z 0-100 km/h len za 2 sekundy pre autá založené na tejto technológii.

Pre náročnejších sa Alfa rozhodla udržať aj stupeň Quadrifoglio pre ešte väčšie emócie a zážitok. Imparato dodal, že ak by Alfa Romeo nebola schopná poskytnúť správnu úroveň výkonu, ktorú model Quadrifoglio potreboval priniesť v akomkoľvek danom sektore, značka nebude robiť kompromisy so stavbou takéhoto auta.

Quadrifoglio Verde: Jeden z najneobyčajnejších príbehov automobilového sveta

Dva elektromotory a pohon všetkých kolies

Stellantis bude mať k dispozícii tri moduly elektrického pohonu. Pričom tretí bude ponúkať technológiu 400 alebo 800 V a až 443 koní na motor. To znamená, že na dosiahnutie požadovanej úrovne výkonu pre Giulia Quadrifoglio by sa pravdepodobne použil dvojmotorový pohon všetkých štyroch kolies.

Na ochranu charakteristík značky potrebuje Alfa svoje budúce autá, aby značka mala člena svojho produktového tímu začleneného do vývoja architektúry STLA Large. „Človek, ktorý je nami zakomponovaný, aby definoval špecifikácie, funkcie a výkon, je Fabio Migliavacca. Je to chlapík, ktorý vyvinul verziu GTA pre Alfa Romeo. Dýcha pre Alfa Romeo, takže dodá vlastnosti, ktoré potrebujeme na definovanie tohto úplne čistého dizajnu.”

Giulia bude súčasťou plne elektrickej produktovej ofenzívy Alfy, ktorá sa začne v roku 2024. Pravdepodobne sa táto ofenzíva začne modelmi SUV a každoročne bude pribúdať minimálne jeden nový elektrický model značky počas nasledujúcich piatich rokov. Tento plán už podpísali a pridelili naň aj finančné prostriedky. Prvý úplne čistý elektromobil príde v roku 2024 a veľký štart novej éry uvidíme v rokoch 2025 a 2026. Alfu Romeo uvidíme ako plne elektrizovaného výrobcu už v roku 2027.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokHonda našla riešenie na dlhé čakanie pri elektronabíjačkách
Nasledujúci článokPrvé elektrické Subaru Solterra je tu. Dostane aj pohon oboch náprav?