Domov News Nová Toyota Corolla Cross príde aj ku nám do Európy! Avšak len...

Nová Toyota Corolla Cross príde aj ku nám do Európy! Avšak len ako hybrid…

Medzi SUV modelmi C-HR a RAV4 sa nachádza práve Toyota Corolla Cross, ktorá stojí na platforme TNGA klasickej Corolly. Avšak po novom prináša zvýšený podvozok, robustný dizajn a dokonca prvýkrát pohon oboch náprav.

Prvým SUV značky bola práve Toyota RAV4, ktorá sa odvtedy časom zväčšila a pribudli k nej aj ďalší členovia rodinky SUV. Napríklad nový Yaris Cross, C-HR, RAV4 a na záver tie najväčšie, 7-miestny Highlander a luxusná americká Venza. Okrem toho sú tu aj modely ako Land Cruiser 150 a 300 či Toyota Sequoia. Novinka Toyota Corolla Cross sa mala objaviť konkrétne iba v Ázii a USA. Nakoniec dorazí aj ku nám.

Povedzme si niečo o nej..

Pokiaľ ju porovnáme s C-HR keďže patria do tej istej triedy, je Toyota Corolla Cross oveľa praktickejšia hlavne vďaka svojim rozmerom. Na dĺžku meria 4 460 mm, to znamená až o 70 mm viac. S Corollou majú však totožný rázvor 2 640 mm. Šírka vozidla je 1 825 mm a výška 1 620 mm. Inak tvarovaná zadná časť oproti C-HR vytvorila aj väčší batožinový priestor. Čo sa týka vzhľadu, vďaka robustnému postoju a masívnej ochrane podvozku jednoznačne konkuruje súrodencom triedy SUV. V porovnaní s americkou verziou absolvovala navyše tá európska množstvo zmien. Zmenili sa horizontálne členené predné svetlomety, zadné svetlá dostali novú grafiku a aj inak dizajnovanú masku chladiča v tvare dvojitého lichobežníka.

Ako to vyzerá na palube?

Interiér pripomína klasickú Corollu, keďže majú zhodnú palubnú dosku ale verzia Toyota Corolla Cross disponuje väčším priestorom nad hlavou, na nohy. Na základe vyššieho posedu poskytuje aj lepší výhľad z vozidla. Európska verzia bude vybavená úplne novým infotainmentom. Digitálna prístrojová obrazovka má až 12,3-palcov a k tomu nový 10,5-palcový multimediálny displej v jej strede. Podľa všetkého sa jedná o najväčší displej v triede. Nechýbajú funkcie ako Apple CarPlay a Android Auto. Služby Toyota Smart Connect poskytujú cloudovú navigáciu či aktualizácie softvéru. Aplikácia MyT ponúka diaľkový prístup k vozidlu, či už k údajom palubného počítača, zistenie polohy vozidla, diaľkové ovládanie klimatizácie a zamykania dverí.

Súčasťou balíka Toyota Safety Sense je aj množstvo asistenčných systémov. Napríklad udržiavanie v jazdnom prúde, adaptívny tempomat s inteligentným obmedzovačom rýchlosti, ktorý je kombinovaný s novým systémom T-Mate, čo ponúka nové funkcie pre uľahčenie riadenia a parkovania. Prvýkrát bude obohatený predkolízny asistenčný systém PCS o funkciu zamedzujúcu nechcenému zrýchleniu pri nízkych rýchlostiach, asistent pre zaraďovanie na križovatkách, ako aj o lepšiu identifikáciu protiidúcich vozidiel. V balíku sa nachádza aj systém núdzového zastavenia. Ako bolo spomenuté, aktualizácia softvéru zabezpečí pridávanie nových bezpečnostných funkcií počas celej životnosti.

Motorizácie a pohon..

Opäť kvôli emisiám sa do Európy dostane na rozdiel od USA, výhradne hybridná verzia. Ako inak… Jedná sa síce o piatu generáciu hybridného pohonu od Toyoty. Špeciálna bude lineárnejším charakterom a prirodzenejším vzťahom otáčok a okamžitej rýchlosti. Základom je atmosférický 4-valec 2,0 Dynamic Force s výkonom 126, 112 kW v  kombinácii s elektromotorom cez inovovanú planétovú prevodovku. Novinkou je aj pohon oboch náprav AWD-i. Výkon predného elektromotora je 113 kW. Vďaka pohonu všetkých kolies zadný elektromotor disponuje výkonom 30,6 kW. Systém využije novú li-ion batériu s kapacitou 4,08 Ah.

Prvé vozidlá sa k zákazníkom dopravia až na jeseň budúceho roka. Novinka bude nadväzovať samozrejme na veľkolepý úspech Corolly. Na trh sa dostala v roku 1966 a vyrobilo sa viac ako 50 miliónov exemplárov. Stala sa tak najúspešnejším modelom celej automobilovej histórie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 6

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPozor na Poľské diaľnice, zaplatíte za ne už len cez aplikáciu. Na týchto úsekoch…
Nasledujúci článokBlaváci sa smejú Bratislave, že nezvláda husté sneženie, neuvedomujú si nápor dopravy