Domov News Nová Toyota Aygo X. Aj micro autá budú do terénu?

Nová Toyota Aygo X. Aj micro autá budú do terénu?

Toyota Aygo je synonymom pre malé mestské svižné vozidlo. Aktuálne bez príbuzných, no medzigeneračne výrazne narástla. Pozrite sa na nový model Toyota Aygo X.

Segment malých mestských vozidiel je na výraznom ústupe, všade vidíme iba veľké SUV. Väčšina automobiliek tento segment opúšťa hlavne kvôli prísnym bezpečnostným a emisným normám, ktoré tieto autá zbytočne predražujú a tak o nich nie je absolútne žiadny záujem. Tretia generácia populárneho Ayga však dokazuje opak a ide výrazným tempom. Nový model Toyota Aygo X môžeme označiť aj ako Aygo Cross, nakoľko je inšpirovaná svetom SUV, tak ako Yaris Cross.

Dizajn je adaptáciou konceptu Aygo X Prologue. Detaily rozhodne zaujmú. Predné svetlomety využívajú svetelnú full-LED technológiu. Odrážajúc sa od konceptu, pre vozidlo bude možnosť ešte dvojfarebného prevedenia karosérie.

Medzigeneračne Aygo X vyrástlo. Je o 235 mm dlhšie, než predchodca (finálnych 3.700 mm) a taktiež vyšší o 50 mm (finálnych 1.510 mm). Zvýšila sa aj svetlá výška o 11 milimetrov. Rázvor sa zväčšil o 90 mm, na finálnych 2.430 mm. Pre pasažierov tak bude sedenie o čosi príjemnejšie. Batožinový priestor sa zväčšil o 60 litrov – na 231 litrov.

Toyota stále poukazuje na to, že Aygo je vozidlom primárne do mesta. Japonská automobilka spolupracuje s urbanistami, aby bolo vozidlo 100%tne prispôsobené mestskej premávke. Aygo X však má byť stále cenovo dostupné vozidlo a prilákať má hlavne mladú generáciu ľudí.

Interiér disponuje modernými prvkami ako 9“ dotyková obrazovka zábavného infotainmentu. K dispozícií bude s navigáciou aj bez nej. Tým pádom funkcie ako Apple CarPlay / Android Auto sú štandardom. Za príplatok budete môcť mať aj JBL reproduktory.

Architektúra má zaručiť nízku hmotnosť a pomôže tak redukovanej nízkej spotrebe paliva. Plusom má byť odhlučnenie kabíny vďaka izolácií. Nezabúdajme na možnosť bezpečnostných systémov Toyota Safety Sense. Pre nové Aygo bude k dispozícií aj s adaptívnym tempomatom, či udržaním v jazdných pruhoch a núdzovým brzdením.

Iba jeden agregát

Pod kapotou sa usídli iba jedna motorická jednotka. Atmosférický trojvalec s objemom jedného litra s maximálnym výkonom 53 kW a krútiacim momentom 93 Nm. Zladený bude buď s automatickou CVT prevodovkou alebo 5-stupňovým manuálom. S hybridom zatiaľ nerátajme. Aygo X sa bude vyrábať v Kolíne a v predaji by vozidlo malo byť v roku 2022.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJtoyota.eu
Predchádzajúci článokTEST Opel Mokka 1.2 Turbo – jednoducho neprehliadnuteľná
Nasledujúci článokNekončiaci príbeh, ďalšia automobilka čelí škandálu s emisiami. Kto si tentokrát zavaril?