Domov News Najnebezpečnejšie auto? Dacia Spring v testoch totálne pohorela

Najnebezpečnejšie auto? Dacia Spring v testoch totálne pohorela

Dacia Spring sa pýši titulom najlacnejšieho elektromobilu v Európe. Ako však dopadla v bezpečnostných testoch Euro NCAP ? Dokázala obstáť alebo zlyhala ?

O tomto elektromobile Dacia sme v poslednej dobe počuli veľa. Dozvedeli sme sa kopec zaujímavých informácii a aj vďaka nim si na tento model robí zálusk pomerne slušný zástup záujemcov. Veď nie nadarmo ide o najlepšie cenovo dostupný elektromobil na aktuálnom trhu. Čomu sa však nevyhne žiadne auto, ani to s titulom najlacnejšie, je test bezpečnosti Euro NCAP. Výsledky však naznačujú zarážajúce informácie.

Zdroj: Euro NCAP
Dacia ani Renault nepotešili

Dacia ako značka patriaca pod Renault evidentne šetrila. No takéto šetrenie sa dosť pravdepodobne prejavilo aj na bezpečnosti. Nevýva zvykom, aby automobile dneška dostal jednu hviezdičku z možných piatich. To je až zarážajúco znepokojivý výsledok. Predstaviteľov Renaultu ale ešte viac zamrazili výsledky ich modelu Zoe. Ten pochodil ešte horšie ako Dacia Spring a nedostal ani jednu hviezdičku.

Obidva tieto modely otvárajú vstupné brány do elektromobility pre európskych záujemcov. V Európe sa autá z horším výsledkom hľadajú len veľmi ťažko. Práve organizácia Global NCAP často poukazuje na rozdielnosti hodnotenia bezpečnosti vo svete. A napriek tomu, že vo svete je možno takto “nebezpečných” vozidiel viac, Európa je oveľa viac ostražitá. Celkové nároky sú u nás vyššie napríklad v porovnaní s USA alebo Áziou.

Euro NCAP Crash & Safety Tests of Dacia Spring 2021

Zlý deň pre Renault

Skupina Renault tak v testoch Euro NCAP utrpela obrovskú porážku. Pre nahliadnutie hlbšie do detailov bezpečnosti, Zoe dostalo v ochrane detí 52%, v ochrane dospelých 43%, ochrane chodcov 41% a asistenčné systémy si vyslúžili iba chudobných 14%. Dacia Spring zasa prináša vysoké riziko život ohrozujúcich zranení hrudníka vodiča a hlavy spolujazdca pri čelných nárazoch. Pri bočnom náraze je bezpečnosť hrudníka na limitných hodnotách. Aspoň takto sa vysvetľuje tak nízke skóre v Euro NCAP.

Zdroj: Euro NCAP

Sklamanie vyjadril aj šéf Euro NCAP Michiel van Ratingen. Považuje výsledky spomínaných vozidiel za veľmi znepokojujúce. Je zlé, keď sa na úkor nákladov škrtá aj v oblasti bezpečnosti posádky. Tieto vozidlá neponúkajú výraznú aktívnu bezpečnosť, rovnako tak aj ich pasívna ochrana cestujúcich dosahuje horšiu úroveň ako akékoľvek iné vozidlá. Podľa šéfa Euro NCAP je cynické ponúkať práve takéto cenovo prijateľné vozidlá s nízkou ekologickou stopou ale s vyšším rizikom zranenia.

Euro NCAP Crash & Safety Tests of Renault ZOE 2021

Elektromobilita sa nerovná nebezpečenstvu

Aj napriek týmto nie úplne pozitívnym výsledkom testov však nemožno hádzať všetky elektromobily do jedného vreca. Je dôležité poukázať na fakt, že pri škrtaní výdavkov sa nesmie uberať z aktívnej a ani pasívnej bezpečnosti vozidiel. Cieľom je priniesť na trh dostupnú elektromobilitu, ale nie za cenu hazardu s ľudským životom.

Každopádne však treba vnímať aj fakt, že majoritná väčšina elektrických vozidiel dopadne v testoch Euro NCAP obdobne ako vozidla so spaľovacím motorom. Je potrebné poukázať na fakt, že elektromobilita sa nerovná nebezpečenstvo. Minimálne to môže slúžiť ako motivácia napraviť tieto pochybenia a pre ostatných je to varovný prst, že na bezpečnosti neradno šetriť.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTesla Magazín
Predchádzajúci článokBlaváci sa smejú Bratislave, že nezvláda husté sneženie, neuvedomujú si nápor dopravy
Nasledujúci článokTEST BMW M3 Competition RWD, tá najlepšia aká kedy bola