Domov Elektromobilita Hennessey opäť šokuje modelom Hyper GT s výkonom 2 400 koní…

Hennessey opäť šokuje modelom Hyper GT s výkonom 2 400 koní…

Veľa ľudí milujúcich spaľovacie motory sa boja budúcnosti. Obávajú sa obrovskej nudy v podaní elektromobilov. Našťastie je tu John Hennessey, ktorý nás uisťuje o opaku svojím elektrickým GT so šiestimi kolesami. 

Americká firma Hennessey Performace už má vo svete rýchlych áut vybudovanú istú povesť. Preslávili sa enormne výkonnými autami so spaľovacími motormi. Teraz sa však pripravujú na elektrickú budúcnosť a v ich podaní vyzerá naozaj zaujímavo. Naposledy sa Hennessey pustilo do úpravy Fordu F-150. Dokáže táto futuristická novinka nadviazať na posledný počin?

Hennessey Hyper GT
Musia sa prispôsobiť.

Podľa zakladateľa firmy, Johna Hennessey nemajú v pláne upustiť od spaľovacích motorov, musia sa však prispôsobiť dobe a práve preto sa vydali aj cestou elektrifikácie. Vo firme sú si vedomí najväčších nedostatkov elektromobilov a preto ich podľa ich slov čaká ešte množstvo práce. Hennessey nerozpráva o super aute ale rovno o hyper aute, ktorým má nové Hyper GT byť. V ideálnom prípade má novinka odviesť až štyroch pasažierov, čo v tomto segmente nie je bežné.

Hennessey Hyper GT
Bez elektriky by to nešlo.

Na otázku, či je vhodné takýto typ auta stavať v elektrifikovanej dobe šéf dizajnér firmy, Nathan Malinick odpovedal, že je nutnosť. Podľa jeho slov by takéto vozidlo bez elektrifikácie nemohlo vzniknúť. Aj toto ich auto, ktoré zatiaľ existuje len na papieri musí byť niečím výnimočné. Má 6 kolies. V automobilke si povedali, že ak auto so štyrmi elektromotormi bude dobré, auto so šiestimi elektromotormi musí byť skvelé.

Hennessey Hyper GT
Neuveriteľný výkon.

V Hennessey sa zatiaľ pohrávajú s myšlienkou, že každý z elektromotorov bude dodávať výkon 400 koní. Po správnom spočítaní nám to vychádza na neuveriteľných 2400 koní. Ak sa teda spýtame na výkon, je to teda stále dobre známe Hennessey, ktoré len zmenilo typ pohonu. Nevýhodou elektromobilov je vyššia hmotnosť. Ešte v prípade športového auta to môže zohrať veľkú rolu. Naopak výhodou bude nižšie položené ťažisko vozidla. Ďalšou zvláštnosťou je rozloženie sedadiel. Tie nie sú rozložené v pomere 2+2 ako by sme čakali, ale naopak v pomere 1+2+1.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Dacia Spring – horšie to už byť nemohlo, toto nie je zlý sen ale krutá realita
Nasledujúci článokTEST Citroën C3 Aircross, facelift mu pomohol k dospelosti. „Detskú“ hravosť však nestratil