Domov Elektromobilita V Bratislave otvorili prvú vodíkovú čerpaciu stanicu. Takto vyzerá

V Bratislave otvorili prvú vodíkovú čerpaciu stanicu. Takto vyzerá

Zdroj: Facebook.com/MesserTatragas

Na Slovensku už natankujete do svojho vozidla oficiálne aj vodík. Túto možnosť nám dáva nová čerpacia stanica na vodík, ktorú postavili v bratislavskom Vlčom hrdle.

Partnerstvo medzi Messer Slovnaft a Slovnaftom spočíva v odoberaní vodíka, ktorý sá následne ďalej upravuje. Po úpravách vzniká vodík, ktorý môže smerovať rovno do vozidiel a poháňať ich na cestách. Spomínaná čerpacia stanica vznikla v priestoroch spoločnosti Slovnaft vo Vlčom hrdle.

Zúžitkujú skúsenosti

Výrobný process vodíka zahŕňa vysokú energetickú a technologickú náročnosť. Každý proces však má svoj začiatok a výnimkou nie je ani process budovania infraštruktúry vodíkových čerpacích staníc. Generálny riaditeľ spoločnosti Messer Tatragas sa vyjadril, že verí v úspešnosť prvého kroku. Rovnako verí, že vybudovanie prvej vodíkovej čerpacej stanice povedie k investíciám do podobných projektov a umožní distribuovať po našej krajine modrý a neskôr aj zelený vodík. Táto spoločnosť v roku 2021 vyrobila a ponúkla na trh dva milióny m3 vodíka.

Spoločnosť Messer Tatragas je pripravená pomôcť podobným projektom v oblasti technológii a konzultingu. Keďže majú bohaté skúsenosti s vodíkom určeným pre priemysel, vedia ich zúžitkovať aj v doprave. Pomôcť im môžu ich sesterské spoločnosti v rámci Európy a USA. Keďže tam už takéto projekty fungujú, zdieľanie informácii môže veľa uľahčiť.

Zdroj: Facebook.com/MesserTatragas

 

Asociácia podporuje takéto kroky

„Rok 2022 je počiatkom budovania vodíkového ekosystému v SR, čoho dôkazom je táto vodíková čerpacia stanica. Národná vodíková asociácia Slovenska (NVAS) podporuje rozvoj komplexných vodíkových reťazcov, od výroby vodíka cez distribúciu až po spotrebu v doprave, priemysle či energetike,“ povedal predseda NVAS, Ján Weiterschütz.

Nová čerpacia stanica disponuje všetkými povoleniami aby mohla ponúkať špeciálne upravený vodík svojim zákazníkom. Plnička taktiež funguje v réžii spoločnosti. Ambície sú jasné, ponúknuť čoraz viac čerpacích staníc na vodík zákazníkom na Slovensku. Iba postupné budovanie infraštruktúry môže dopomôcť k dostupnosti alternatívneho zdroja pohonu akým je práve vodík.

Zdroj: Facebook.com/MesserTatragas

 

Infraštruktúra sa javí ako problém aj v prípade elektromobility, no postupnými krokmi a tvrdou prácou sa dajú dosiahnuť aj požadované výsledky. O tom, či sa z vodíka stane jeden z hlavných zdrojov mobility môžeme zatiaľ iba polemizovať, pozitívne je, že máme okrem elektriny ďalšiu možnosť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJTeraz.sk
Predchádzajúci článokTEST Toyota Yaris Cross 1,5 Hybrid FWD – výborný pohon, ale čo ten interiér?!
Nasledujúci článokFerrari podalo patent a naznačuje ním elektrickú budúcnosť