Domov News Prichádza nový Jeep Grand Cherokee, do Európy iba ako plug-in hybrid

Prichádza nový Jeep Grand Cherokee, do Európy iba ako plug-in hybrid

V snahe posilniť svoje ekologické kredity bude Jeep v Európe ponúkať svoje nové SUV Grand Cherokee iba so 4xe plug-in hybridným pohonom.To znamená ďalšie kroky značky smerom k elektrifikácii.

Vlajková loď SUV spoločnosti Jeep na európskej strane Atlantického oceánu začne smerovať k výlučne elektrifikovaným pohonným jednotkám. Amerika dostane ešte do konca roka svoje čisté benzínové a naftové motory.

Generálny riaditeľ spoločnosti Christian Meunier sa vyjadril nasledovne: „Na väčšine európskych trhov s výnimkou Talianska budeme mať 100 percent elektrifikovaný rad. Každý Jeep bude buď MHEV alebo 4xe. Vypustíme spaľovacie motory. Vynecháme bežný benzín a naftu. To sa stane ešte v priebehu tohto roka. Ide o dosť odvážne vyhlásenie a zrýchlenie našej elektrifikácie smerom k našej vízii slobody s nulovými emisiami. A do roku 2025 budeme mať BEV Jeep s nulovými emisiami v každom globálnom segmente SUV. Veríme, že toto je pre Jeep veľká príležitosť.”

V Európe to bez elektriny nejde

Piata generácia Grand Cherokee značky má základy na úplne novej architektúre a obsahuje 2,0-litrový preplňovaný štvorvalcový benzínový motor spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou. 17,3 kWh batéria napája dvojicu elektromotorov (jeden ako generátor, druhý hnací motor v prevodovke), čo pomáha hybridnému Grand Cherokee zachovať si legendárne schopnosti v teréne.

Benzínové a elektrické motory produkujú spolu 375 koní a krútiaci moment 637 Nm. Jeep uvádza dojazd s nulovými emisiami 50 kilometrov v mestských podmienkach.  4xe skutočne dokončil slávny terénny Rubicon trail len na elektrický pohon. Značka však zatiaľ nezverejnila žiadne informácie o výkone alebo spotrebe paliva.

Rozličné módy spestria jazdu

Ako už potvrdili, pre automobil na trhu v USA, hnacie ústrojenstvo 4xe ponúka tri rôzne režimy pohonu E Select: Hybrid, Electric a eSave. V hybridnom režime oba zdroje energie poháňajú kolesá, pričom auto optimalizuje výkon batérie a benzínu, aby čo najlepšie vyvážil spotrebu paliva a výkon. Mód Electric uprednostňuje iba jazdu EV, pričom zážihový motor sa zapína len vtedy, keď je batéria vybitá alebo keď vodič prudko šliapne “na plyn”.

Nakoniec mód eSave zachová nabitie batérie na neskoršie použitie, napríklad v zastavanej oblasti s obmedzeniami kvality ovzdušia. Používatelia si tiež môžu vybrať nastavenie nabitia batérie v režime eSave, ktorý umožňuje, aby benzínový motor aktívne nabíjal batériu v pohybe. Funkciou je aj rekuperačné brzdenie, ktoré zahŕňa nastavenie maximálnej regenrácie na ďalšie zvýšenie účinnosti a čisto elektrický chod. Vďaka batérii modelu 4xe má Grand Cherokee v tejto oblasti extra ochranu spodku vo forme 3,5 mm oceľových klzných dosiek. Tie pomôžu predísť prasknutiu v prípade klepania počas jazdy v teréne.

Svoje schopnosti nestratí

V ponuke je systém Quadra-Drive II 4×4 od Jeepu s dvojrýchlostnou prevodovkou a režimom nízkeho prevodového pomeru. K dispozícii je aj elektronicky riadený zadný diferenciál s obmedzenou svornosťou. Úroveň výbavy Trailhawk zameraná na terén dostane túto technológiu, zatiaľ čo menej sofistikovaný systém Quadra-Trac sa stane súčasťou modelov s nižšími špecifikáciami.

Všetky Grand Cherokee majú voliteľné jazdné režimy prispôsobené rôznym terénom, vrátane Auto, Sport, Rock, Snow a Blato/Piesok. K dispozícii dostanú majitelia aj asistenta zjazdu a rozjazdu do kopca. Štandardne montované vzduchové odpruženie Quadra-lift umožňuje svetlú výšku až 277 mm, zatiaľ čo Grand Cherokee 4xe sa dokáže brodiť vodou až do hĺbky 610 mm pri najvyššom nastavení odpruženia Off Road 2. Je to o 100 mm viac ako jeho predchodca. Pribudne tiež funkcia jednoduchého nastupovania/vystupovania, ktorá zníži svetlú výšku auta, aby sa uľahčilo nastupovanie a vystupovanie, ako aj nakladanie vecí.

Zachová si svoju priestrannosť

Grand Cherokee ponúka 567 litrov batožinového priestoru, o 72 litrov viac ako predchádzajúci model. Nová architektúra interiéru dáva luxusnejší vzhľad, minimálne to tvrdí Jeep. Horizontálne prvky na prístrojovej doske zahŕňajú kontrastné drevené a kožené čalúnenie, zatiaľ čo prepracovanie dopĺňajú kovové povrchové úpravy a LED ambientné osvetlenie. Ďalším bonusom bude dvojitá diamantovo prešívaná koža na modeloch s vrcholnou výbavou.

Nové usporiadanie palubnej dosky obsahuje nový informačný systém Jeep UConnect 5. Grand Cherokee tak dostal viac technológii ako kedykoľvek predtým.  K digitálnemu prístrojovému panelu sa pripája centrálna obrazovka s novým nastavením infotainmentu vrátane bezdrôtového pripojenia Android Auto a Apple CarPlay. Do výbavy sa zmestili aj bezdrôtové aktualizácie máp, 4G hotspot až pre osem zariadení a integrácia Amazon Alexa. Nechýba ani interaktívny displej pre cestujúcich a digitálne spätné zrkadlo.

K dispozícii dostanete viac úložného priestoru, vrátane priehradky na dva smartfóny a bezdrôtovej nabíjacej podložky. Jeep si nárokuje aj zvýšenie kvality a pohodlia vďaka novému dizajnu sedadla. K dispozícii pribudnú funkcie vyhrievania, chladenia a masáže.

Asistenti vždy po ruke

Vylepšená je aj bezpečnosť s varovaním pred kolíziou vrátane detekcie chodcov a cyklistov, plus autonómne brzdenie. V ponuke sa ocitne aj detekcia kríženia vzadu, adaptívny tempomat, aktívny manažment jazdných pruhov, varovanie pred opustením jazdného pruhu a asistent udržiavania v jazdnom pruhu, sledovanie mŕtveho uhla, spätná kamera s parkovacími senzormi a kontrola tlaku v pneumatikách.

Popri prepracovaní interiéru Jeep prepracoval aj vonkajší vzhľad Grand Cherokee 2022. Ten tak má výraznejší a športovejší vzhľad, pričom si zachoval svoje typické usporiadanie so siedmimi priečkami. Tento nový dizajn má aj funkčné výhody, pričom nižšia, viac skosená strecha vozidla pomáha zlepšiť jeho aerodynamický výkon a tým aj efektivitu. Znížená línia poskytuje väčšiu sklenenú plochu a prepúšťa viac svetla do kabíny.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokCUPRA svojou víziou prepisuje fungovanie automobilového sveta
Nasledujúci článokEXTREME E – šampionát elektro SUV odštartoval 2. sezónu s Cuprou aj McLarenom