Domov News Downsizing sa nevyhne ani Jeepu. Dá zbohom motoru V8 ?

Downsizing sa nevyhne ani Jeepu. Dá zbohom motoru V8 ?

Downsizing – slovo, pri ktorom petrolheadom prejde mráz po chrbte. Práve downsizing a elektrifikácia majú na svedomí fakt, že ani výrobcovia ako Jeep sa neubránia zmenšovaniu objemov. Motorom HEMI V8 tak pravdepodobne zazvoní umieračik.

Nový model Jeep Grand Cherokee sa dostal do Európy začiatkom tohto roku. Práve downsizing a prerod automobilového priemyslu smerom k elektrifikácii spôsobil, že na našom, európskom trhu sa vyskytuje iba model s označením 4xe. V tomto prípade ide o plug-in hybridný model. Pohonné ústrojenstvo spája 2,0 litrový zážihový štvorvalcový motor s dvomi elektromotormi. Ich kombinovaný výkon má hodnotu 280 kW, respektíve 380 konských síl a krútiaci moment na úrovni 637 Nm.

Všetko iba o prachoch

Za velkou mlákou však Grand Cherokee nájdete v ponuke aj s benzínovými motormi s objemom 3,6 litra a až šiestimi valcami. Výkon dosahuje 219 kW. Pre tých náročnejších je k dispozícii aj verzia HEMI s objemom 5,7 litra v motore V8 s výkonom 268 kW. Motor HEMI však podľa informácii priamo od samotného výrobcu má na mále. Motor HEMI stále všetci milujú. No isté faktory hrajú proti nemu a jeho existencii. Dôležité je pozerať sa na produkciu tohto motora z ekonomickej stránky a rovnako aj z pohľadu emisných noriem.

Aj napriek tomu, že na niektorých trhoch akým je práve ten americký sa V8 stále drží, no momentálne žezlo najúspešnejšieho motora preberá plug-in hybrid. Ono to v podstate aj má istú logiku, hľadať cestu v elektrifikácii. To ale znamená, že toto “zelenšie” smerovanie sa dotkne všetkých modelov a nie iba modelu Grand Cherokee. V Európe sa totižto predávajú motory s označením 4xe aj pod kapotou modelov Compass, Wrangler či Renegade.

Bye Bye V8

Najlacnejšou variantou sa momentálne zdá model Jeep Renegade s motorom 1.3 Turbo PHEV a výkonom 140 kW (190 konských síl). Pomerne veľký rozdiel v porovnaní s HEMI 5,7 litra, V8, však ? Na autosalóne v New Yorku padla aj otázka o možnom návrate výkonnej varianty Trackhawk. Odpoveďou však asi petrolheadov nepotešíme. Na V8 zabudnite ! A možno to už viac nebude Trackhawk ale Electrichawk ?

Plánom značky Jeep je do roku 2025 zaradiť plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo do všetkých svojich modelov. Pri väčších modeloch by sa mohli elektromotory spojiť so šesťvalcom Hurricane. V takom prípade by mohla vzniknúť pohonná sústava, ktorá by mohla ponúknuť výkon až niekde okolo 700 koní. To už až tak zle neznie. No jedno je však isté, zabudnime na V8, pretože tej, minimálne v tomto prípade, hrá labutia pieseň.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoCZ
Predchádzajúci článokVyrazte za dobrodružstvom pohodlne a bezpečne. Nepodceňujte pravidelnú kontrolu svojho vozidla
Nasledujúci článok5 kurzov, vďaka ktorým sa stanete lepším vodičom