Po mnohých uniknutých fotkách Mercedes konečne odhalil všetky detaily svojej novej triedy G. Podľa automobilky je najnovšia verzia kultového SUV pohodlnejšia, priestrannejšia a schopnejšia na ceste aj mimo nej.

Je jasné, že dizajnéri Mercedesu sa nad zovňajškom auta nemuseli zamýšľať dlho, keďže trieda G sa od roku 1979 predáva v skoro nezmenenej forme a stala sa prejavom životného štýlu. Vlani sa podarilo dosiahnuť vraj najlepší rok predajov, a jednoznačne sa predáva viac verzií AMG G 63 ako iných.

Stručne povedané, nové ,,G“ je stále ,,G“, len lepšie. Či už v teréne alebo mimo neho, svojim výkonom Vás potiahne vo všetkých situáciách, a vďaka najmodernejším asistenčným systémom pre bezpečnosť a komfort sa stávate ako vodič menej zraniteľným. Nová trieda G zo sebou prináša množstvo nových funkcií, ako sú LED diódy, pomocné systémy jazdy, vysokokvalitný interiér s koženými sedadlami a nové zavesenie. Bude k dispozícii s voliteľným exkluzívnym interiérom Plus s kožou na vnútorných paneloch dverí.

Najväčšie aktualizácie sa nachádzajú ukryté pod povrchom a v kabíne tohto monštra, aj keď to je vlastne zmes starých a nových prvkov. Napriek všetkým moderným technológiám sa prenesú niektoré zaužívané detaily, ako napríklad rukoväť na uchopenie dverí či chrómové ozdobné spínače pre uzávierku diferenciálu. Tradičné analógové číselníky sa stali štandardom, ale kupujúci si tiež môžu vybrať digitálny displej v štýle triedy E alebo S. Dve prispôsobiteľné obrazovky, viac ako 12 palcové, s vysokým rozlíšením zaujali miesto vedľa seba a zobrazujú väčšinu funkcií 4×4. Rovnako ako pri ostatných špičkových modeloch Mercedes sa používajú aj ovládacie prvky kolies s otočným ovládačom a touchpadom.

Čo sa ale zmenilo (hlavne zväčšilo), sú rozmery auta. Nový model je o 53 mm dlhší a o 121 mm širší, zatiaľ čo kolesá a nárazníky sú navrhnuté tak, aby s karosériou tvorili nerozlučný prvok. Vďaka nárastu veľkosti je vo vnútri G-čka viac priestoru. Predné a zadné sedadlá majú zväčšený priestor na ramená a lakeť, zatiaľ čo sa miesto pre vzadu sediacich spolujazdcov zväčšilo o 150mm. Sedadlá sú navrhnuté tak, aby bolo praktickejšie a pohodlnejšie, s individuálnymi sklopnými zadnými sedačkami a vyhrievanými, chladenými a masážnymi prednými sedačkami.

Nový model poháňa vysoko výkonný benzínový motor V8 s objemom 4.0 litra. Nové biturbo vyprodukuje 310 kW (420 koní) a maximálny krútiaci moment 610 Nm. Spotreba paliva je tabuľkovo na 11,1 litra/100 km. Automatická prevodovka 9G-TRONIC bola špeciálne upravená pre potreby OFF-roadovej jazdy. Široký prevodový pomer nielenže uľahčuje jazdu tichšie a pohodlnejšie, najmä pri nízkych otáčkach motora, ale zároveň prispieva k zníženiu spotreby paliva. Štandardne je teraz trieda G vybavená elektromechanickým riadením s ozubenými kolesami, ktoré umožňujú implementáciu asistenčných systémov pre jazdu, ako je parkovací asistent. Okrem toho elektromechanické riadenie používa menej energie ako hydraulický systém riadenia. K využitiu sú k dispozícii 3 uzávierky, menovite Comfort, Sport a Off-road.

Napriek všetkému je veľkou novinkou aj vytvorenie novej platformy a Mercedes hovorí, že vďaka nezávislému zaveseniu bude auto pohodlnejšie a schopnejšie na jazdu takmer kadekoľvek. Off-road zručnosti ktoré má toto auto, väčšina zákazníkov ani nestihne využiť. Napriek všetkému platí, že ak žijete v reálnom svete, toto auto sa stáva neuveriteľne nepraktickým.

Jedným z predpokladov pre zlepšenie charakteristík v teréne je nový,, G-Mode“. Trieda G sa zmení na ,,režim G“ nezávisle na zvolenom režime jazdy, ako náhle je aktivovaná jedna z troch uzávierok diferenciálu. Tento terénny režim prispôsobuje nastaviteľné tlmenie podvozku a riadenia, ako aj charakteristiku celej akcelerácie, čiže zabraňuje zbytočnému podraďovaniu a preraďovaniu, a tým zaisťuje optimálnu kontrolu vozidla nad terénom. Na prístrojovke sa diskrétne rozsvieti malá ikonka ,,G“.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrvý pohľad na nový Ford Edge ST!
Nasledujúci článokBack in time: Alpina B12 5,7 Coupe – vzácnosť s históriou.