Domov News Lamborghini Huracán GT3 Evo 2 – beštia dostala update

Lamborghini Huracán GT3 Evo 2 – beštia dostala update

Lamborghini Huracán GT3 Evo dostane nový update. Po celom svete známy taliansky výrobca superšportových áut Lamborghini predstavil ďalšiu z evolúcii svojho závodného špeciálu GT3 Evo. V mnohých aspektoch ako inšpirácia slúžil cestný špeciál s označením STO. Pozrime sa mu spoločne trošku bližšie na zúbky.

V poradí druhá evolúcia závodného špeciálu Lamborghini Huracán GT3 Evo 2 bude k dispozícii pre novovyrobené modely ale aj ako balíček vylepšení pre aktuálne modely GT3 Evo. Ponúkne opätovne aj pohon zadných kolies a ultraľahkú karosériu celú vyrobenú z karbonových vlákien. Keďže každý gram hrá svoju rolu, aj podlahu vyrobili z karbónových vlákien. Pre pevnosť a lepšiu odolnosť však podlahu vystužili Zylonovými vláknami.

Viacero úprav a iba pár skrutiek

Okrem váhy je pre závodný špeciál dôležitá aj bezpečnosť. Preto technici podnikli kroky k vylepšeniu ochranného rámu kabíny. Rám dostal dvojicu kompletne nových zandých opôr a rovnako aj nové karbonové a kevlarové panely. Keďže ide o závodný špeciál, bočné plexisklá sú pripevnené ku dverám modelu GT3 Evo 2 iba pomocou niekoľkých skrutiek.

Presuňme sa ale ďalej a konkrétne smerom k aerodynamike. V prípade vylepšenia EVO 2 dostanú noví majitelia aj prepracovaný balíček s vylepšenou aerodynamikou vozidla. Tento balíček sa skladá z nového zadného difúzora, ktorého úlohou má byť zvýšenie prítlaku na zadnú nápravu. Vzadu sa vyníma nové masívne prítlačné krídlo, ktoré prevzali práve z modelu STO. Vďaka nemu tak dostanú piloti tohto špeciálu oveľa lepší prítlak a väčšie množstvo nastavení.

Model STO slúžil ako inšpirácia aj prípade sania motoru. Konštruktéri sa nebáli použiť jemne modifikovaný otvor sania a stredovú “plutvu”, ktorá sa tiahne až po zadný spojler. Všetky tieto aerodynamické vylepšenia musia spĺňať normy medzinárodnej organizácie FIA. Pod kapotou sa nachádza atmosferický vidlicový desaťvalec. Má rovnako 10 elektronicky ovládaných škrtiacich klapiek, ktoré sa podieľajú na vyššej efektivite motora. Motor má titanové ventily a pre jednoduchosť údržby a servisu je uchytený iba na 4 skrutkách.

Lepšia stabilita a ovládateľnosť

Modernizácia sa dotkla aj brzdového systému. EVO 2 dostal nové kotúče a doštičky s lepšou výdržou. Divízia Squadra Corse sa pustila aj do vylepšenia systému kontroly trakcie a systému ABS pre lepšiu ovládateľnosť na trati. O zaistenie spomínanej stability a ovládateľnosti sa majú starať aj pneumatiky značky Pirelli. Prvé kusy tohto upraveného špeciálu sa dostanú k svojim majiteľom v druhej polovici tohto roka.

Pri EVO 2 však príbeh nekončí. Posledným špeciálom, ktorý sa dostane na svetlo sveta na rovnakých základoch bude špeciál s označnením Sterrato. Predstaviť by ho mali v najbližších mesiacoch. Pôjde o superšport na zvýšenom podvozku, s ktorým zvládnete aj horšie cesty. Pravdepodobne však pôjde o limitovanú edíciu a veľmi vzácnu hneď z dvoch dôvodov. Pôjde o posledný model vychádzajúci z úspešného modelu Huracán, ale aj jeden z posledných modelov s čisto spaľovacím pohonným ústrojenstvom.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNeuveríte, ktoré auto je najekologickejšie. Nová analýza životného cyklu automobilov prišla so zaujímavými výsledkami.
Nasledujúci článokBrabus nie je len o autách. Novinka Brabus Shadow 900, je loď s extrémnym výkonom