Domov News Nové Lamborghini Huracán Tecnica. Jednoducho najdokonalejšie auto

Nové Lamborghini Huracán Tecnica. Jednoducho najdokonalejšie auto

Talianski kávičkári vo svetovej premiére odhalili novinku. Lamborghini Huracán Tecnica sa v hierarchií zaradí presne medzi Huracán Evo a prevedenie určené na okruhy, STO. Nový model spája oba svety. 

Samotný model Lamborghini Huracán poznáme už od roku 2014. Vo svojej prvej verzií ponúkal motor V10 s objemom 5,2 litra, ktorý ponúkal výkon 610 konských síl. Samozrejme nemohol chýbať pohon všetkých 4 kolies. Neskôr, v roku 2019 sme spoznali modernizovanú verziu Evo, ku ktorej minulý rok pribudla vrcholová verzia STO. Lamborghini momentálne medzeru medzi týmito verziami vypĺňa novinkou Lamborghini Huracán Tecnica.

Lamborghini Huracán Tecnica
Nižšia hmotnosť a vylepšená aerodynamika.

Keďže novinka nenahrádza model Evo ale ide o ďalšiu verziu, zmeny na exteriéri majú byť hlavne efektné. Nové aerodynamické prvky ponúkajú novému Lamborghini Huracán Tecnica až o 35% väčší prítlak, aby voz perfektne fungoval na bežných cestách ale aj na okruhoch. Navyše Huracánu decentné zadné krídlo naozaj pristane. Lamborghini zároveň sľubuje, že nový predný nárazník a prerobené kryty na podvozku znižujú odpor vzduchu až o 20%. Konštruktéri zachádzali naozaj do detailov. Dokazuje to aj nová kompozitová kapota alebo prepracovaný priehľadný kryt motora. Táto odľahčujúca kúra zapríčinila zníženie suchej hmotnosti oproti verzií Evo o 10 kilogramov. Pre zachovanie hierarchie je novinka stále o 40 kg ťažšia oproti vrcholovému modelu s prívlastkom STO.

Lamborghini Huracán Tecnica
Technika Tecnicy.

Nové Lamborghini Huracán Tecnica je pod kapotou naozaj zviera. Posádke rovno za chrbtom tróni už spomínaný motor V10 s objemom 5,2 litra. Tento atmosférický motor pochádza z verzie STO, takže ponúka výkon 470 kW (640 koní) a krútiaci moment s hodnotou 560 Nm. Motor je spriahnutý so 7-stupňovou,dvoj-spojkovou automatickou prevodovkou, ktorá výkon prenáša na cestu výhradne cez zadné kolesá. Novinka dokáže z miesta na 100 km/h vystreliť za 3,2 sekundy, zatiaľ čo dosahuje maximálnu rýchlosť 325 km/h. Novinka má taktiež nový výfukový systém, ktorý má pomôcť k ešte zaujímavejšiemu zvuku. Na okruhu novému Huracánu pomôžu karbon-keramické brzdy a natáčanie zadnej nápravy s elektronicky ovládateľným zadným diferenciálom. Cena nového modelu zatiaľ známa nie je, avšak podľa britského portálu Autocar bude tento model začínať na čiastke približne 240-tisíc eur.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.7 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJmedia.lamborghini.com
Predchádzajúci článokTEST Mercedes-Benz S580e, takto si predstavujeme plug-in hybrid
Nasledujúci článokTEST KIA Sportage 1,6 T-GDi Hybrid, je skutočne úspornejšia?