Domov News Šprintérsky súboj Hyundai IONIQ 5 vs. i30 N Performance: zachovaná si benzínový...

Šprintérsky súboj Hyundai IONIQ 5 vs. i30 N Performance: zachovaná si benzínový hothatch svoju česť?

IONIQ 5 vs. i30 N Performance. Elektrina vs. benzín. Robert Baumgartner vs. Maťo Homola. Ticho vs. ohlušujúci rachot. Šprintérsky súboj automobilových civilizácií pozná svojho víťaza.

Duel elektrického modelu IONIQ 5 a benzínového hothatchu i30 N Performance, ktorý pripravil slovenský importér značky Hyundai, dopadol v prospech elektrického auta. Cieľom netradičného duelu bolo zabaviť, ale najmä upozorniť na to, že aj civilné, nešportové vozidlá ponúkajú často vysokú mieru dynamiky, ktorú by vodiči mali mať na pamäti pred každým zošliapnutím pedálu akcelerátora. Videoklip z duelu IONIQ 5 vs i30 N Performance si môžete pozrieť tu:

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=pOwx6gILflk]

Zábava so skvelými autami Hyundai a edukácia verejnosti. O to išlo pri nakrúcaní tohto videa. Správne sme tušili, že na krátkej trati bude mať elektrický IONIQ 5 napriek svojim rozmerom a vyše dvom tonám nad menším a agilným i30 N navrch. Samozrejme, čím dlhšia by súťažná trasa bola a čím viacej zákrut by pribúdalo, tým viac by sme sa dostávali do revíru, v ktorom neohrozene kraľuje N-ko,“ povedal o porovnaní Robert Baumgartner, generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovakia, ktorý sedel za volantom elektromobilu.

Som rád, že som sa mohol zúčastniť zaujímavého šprintérskeho duelu benzín vs. elektrina. Aj pre mňa to bola celkom nevšedná skúsenosť. Vedel som, že výsledok bude tesný. Bol som si vedomý každého pre a proti a bol som odhodlaný vyhrať. Skúšal som aj rôzne nastavenia Launch control, ktoré športové vozidlá N ponúkajú. Napokon sa však ukázala sila spojenia elektromotora, pohonu 4×4 a solídnych jazdeckých reakcií generálneho riaditeľa Hyundai. Skvele som sa zabavil a priznám sa, že už začínam vymýšľať nejakú odvetu!“ zhodnotil duel profesionálny jazdec Maťo Homola, ktorý štartoval s benzínovým i30 N Performance.

Škola hrou

Oba typy pohonu, ktoré tieto autá reprezentujú, majú svoje neodškriepiteľné výhody. Elektrické vozidlá ponúkajú veľkú dynamiku a okamžité zrýchlenie, najmodernejšie technológie a príjemne tichú jazdu. Naopak, benzínové N-ká poskytujú jedinečnú zábavu na okruhu aj v zákrutách, skvelé jazdné vlastnosti vo všetkých rýchlostiach a fantastický zvukový prejav, ktorý vyčarí úsmev na tvári každého milovníka športovej jazdy.

Pravdou je, že víťazstvo IONIQ 5 bolo zrejmé od začiatku. Napriek tomu, že ide o civilné auto väčších rozmerov a s výrazne vyššou hmotnosťou, rozhodujúcimi kritériami úspechu boli nielen pohon všetkých štyroch kolies, ale aj vysoký výkon a výrazne vyšší krútiaci moment, ktorý je v baterkových autách okamžite k dispozícii.

Elektrické autá sa na našich cestách objavujú čoraz častejšie a ich počet bude ďalej narastať. Preto sme sa rozhodli v podobe atraktívneho šprintérskeho duelu medzi i30 N a IONIQ 5 upozorniť na niektoré zaujímavé vlastnosti batériového elektrického pohonu, ktoré si možno mnohí ľudia neuvedomujú,“ povedal Marek Kopča, marketingový a PR riaditeľ Hyundai Motor Slovakia. „Duel sme zámerne zrealizovali na pretekárskom okruhu a za volant posadili profesionálneho jazdca a bežného vodiča. Dosiahli sme tým kontrast medzi športovosťou modelu i30 N, ktorý je na okruhoch ako doma, a civilným charakterom IONIQ-u 5. Zábavnou formou šprintérskeho súboja sme chceli poukázať na to, že rozličné typy áut s úplne odlišným typom pohonu môžu prekvapujúco ponúkať podobnú dynamiku. A to by ich používatelia mali mať na pamäti vždy, keď dupnú na plynový pedál. Aby neohrozili seba ani iných účastníkov cestnej premávky, alebo nespôsobili zbytočné škody na zdraví a majetku,“ dodal Marek Kopča.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokGMC Yukon Denali Ultimate je to najviac, čo môžete dostať.
Nasledujúci článokRolls-Royce Phantom Series II: facelift najlepšieho auta na svete