Domov News BMW sa vracia do kolotoča vytrvalostných pretekov. Prvotný návrh lakovania pripomína koncept...

BMW sa vracia do kolotoča vytrvalostných pretekov. Prvotný návrh lakovania pripomína koncept z Gran Turisma

To, že divízia M od BMW dokáže spraviť zaujímavé kúsky vieme už dlho. Najnovšie sa chystajú na vytrvalostné preteky v kategórií LMDh.

BMW M, respektíve BMW Motorsport má v motoršporte naozaj dlhú tradíciu. Ich počiny sme mohli v minulom storočí vidieť či už na Rally, Formuly 2, v pretekoch cestných áut a taktiež v prostredí motoriek. Špičkové výsledky BMW taktiež produkovalo aj v kráľovnej motoršportu, F1, kde pôsobili do roku 2009 pod posledným názvom BMW Sauber F1. BMW však stále patrí medzi špičku v kategórií DTM. Po dlhých rokoch sa však BMW chce vrátiť do vytrvalostných pretekov.

So svojim novým závodným špeciálom BMW M Hybrid V8 sa budú snažiť o čo najlepšie umiestnenie v kategórií LMDh. Po vzore cestných vozidiel, aj toto figuruje veľkými ľadvinkami, no detaily vozidla sú zahalené farebnou kamuflážou odkazujúcou na M divíziu. Táto kamufláž je naozaj potrebná pre ustriehnutie aerodynamických doplnkov, ktorými je auto vybavené.

Za prvotným dizajnom nájdeme BMW Group Designworks, ktorého hlavou je Michael Scully. Ten sa taktiež vyjadril na margo polepu: „Hlavnou úlohou bolo, aby BMW M Hybrid V8 vyzeralo ako BMW. Kamufláž oslavuje 50 rokov divízie M a odkazuje na počínanie si automobilky BMW v pretekoch IMSA. Polep však prekrýva aj tvár exteriéru a technológie, ktorými je BMW M Hybrid V8 vybavené na testy na okruhu. Toto je naša najkritickejšia fáza. Keď sa pozriete bližšie, môžete vidieť hneď niekľoko víťazov vytrvalostných pretekov. Po zvrhnutí polepu predstavíme oficiálne továrenské lakovanie.“

Hlavnými „tvárami“ špeciálneho lakovania sú BMW 3.0 CSL z roku 1976, BMW 320i Turbo z roku 1978, BMW M1/C z roku 1981, BMW GTP z roku 1986, BMW M3 E36 GTS-2, BMW Z4 GTLM a BMW M8 GTE. Námet naozaj krásny, dúfajme, že neskôr dokáže BMW naozaj zamiešať kartami.

V Le Mans až v roku 2024

Konštrukciu BMW M Hybrid V8 vyvíjala spoločnosť Dallara. Hybridný pohonný systém bol vyvíjaný v spolupráci s firmou Bosch, batérie pochádzajú z Williamsu a prevodovka od spoločnosti Xtra. Poďme si však povedať aj nejaké tie čísla. Podľa aktuálnych noriem systémový výkon nemôže prekročiť výkonovú hodnotu 500 kW / 680 koní, hmotnosť musí byť maximálne 1.030 kilogramov – čisto šasi, bez motora a cena nesmie prekročiť 1 milión eur.

Premiéra je naplánovaná na 24 hodinovku v Daytone začiatkom budúceho roka. Le Mans 2023 však BMW vynechá. Z kapacitných dôvodov sa budú sústrediť iba na špecifické závody a hlavne v Severnej Amerike. BMW to má naozaj premyslené, nakoľko práve trh v Severnej Amerike je pre automobilku naozaj kľúčovým. BMW M Hybrid V8 budeme môcť v Le Mans vidieť až v roku 2024. Máme sa teda určite na čo tešiť, no BMW to nebude mať ľahké, nakoľko v ich kategórií sa nachádzajú ostrieľaní strelci ako Alpine, Audi, Porsche, či Lamborghini, ktoré hlási príchod tiež od roku 2024.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJbmw.com
Predchádzajúci článokSpaľovacie motory dostanú stopku. Po tomto roku si ich už nekúpite
Nasledujúci článokAutobusová linka do Hainburgu bude znova fungovať. Premávať začne od…