Domov News Prodrive P25 – legendárna Impreza je späť. Jej cena je šialená

Prodrive P25 – legendárna Impreza je späť. Jej cena je šialená

Je to presne 25 rokov, čo britská spoločnosť Prodrive debutovala s dvojdverovou Imprezou v šampionáte WRC. Bol to súťažný rally špeciál, ktorý inšpiroval vznik ikonickej Imprezy 22B. Vyrobilo sa len 424 kusov, ktoré postupom času dosiahli kultový status ako jedno z najultimatívnejších turbodúchadlom preplňovaných áut s pohonom všetkých štyroch kolies svojej éry.

Teraz, o 25 rokov neskôr, s použitím najnovších technológií a materiálov, Prodrive ukazuje, čím by toto auto bolo dnes. Vyrobí sa len 25 áut, každé s originálnym dvojdverovým podvozkom Impreza WRX. Premiéru absolvuje už o pár dní na Festivale rýchlosti v Goodwoode. 

Technika a materiály z WRC

Rozsiahle použitie uhlíkového kompozitu znamená, že auto váži menej ako 1200 kg. Použitie najnovšieho 2,5-litrového plochého motora typu „boxer“ s výkonom viac ako 400 koní a krútiacim momentom 600 Nm v kombinácii so šesťstupňovou poloautomatickou prevodovkou, ovládaním riadeného štartu odvodeným od WRC znamená, že P25 dosiahne z pokoja rýchlosť 100 km/h za menej ako 3,5 sekundy.

Z uhlíkového kompozitu je vyrobený kufor, kapota, strecha, prahy, vonkajšie spätné zrkadlá, predný aj zadný nárazník, i zadné krídlo. Motor je založený na najnovšom bloku valcov Subaru s objemom 2,5 litra, ale bol firmou Prodrive úplne prepracovaný. Nové sú vložky valcov, piesty, ojnice aj ventilový rozvod s variabilným časovaním vačkových hriadeľov. Turbodúchadlo Garrett s vysoko výkonným medzichladičom a pretekárskym, titánovým výfukovým systémom Akrapovič zreteľne naznačujú, že počuť tento voz pod plným plynom bude veľký zážitok.

Motor je spojený so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou so šikmým ozubením a poloautomatickým radením pomocou pádiel na stĺpiku riadenia. Prevodovka umožňuje presné radenie za 80 milisekúnd. Vozidlo má systém ovládania štartu v štýle WRC, ktorý kombinuje plynový pedál a spojku typu fly-by-wire v pedálovom boxe namontovanom na podlahe, aby auto automaticky preradilo prvý, druhý a tretí prevodový stupeň. Dosiahne sa tak optimálne zrýchlenie z nuly bez akéhokoľvek zásahu vodiča.

Plne nastaviteľný podvozok

Výkon sa prenáša na všetky štyri kolesá prostredníctvom hnacieho ústrojenstva, ktoré obsahuje nastaviteľný aktívny stredový diferenciál a diferenciály s obmedzenou svornosťou vpredu aj vzadu. Odpruženie McPherson zostalo zachované, ale s prepracovanými hliníkovými stĺpikmi, ktoré sa dajú naladiť pre odklon a geometriu optimalizovanú pre širší rozchod kolies. Tlmiče Bilstein sú taktiež nastaviteľné pre kompresiu a odskok, zatiaľ čo vylepšené pružiny a stabilizátory optimalizujú ovládanie na asfalte.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=59dHABgEAIw]

O brzdnú silu sa starajú brzdy AP Racing s 380 mm ventilovanými kotúčmi a 6-piestikovými strmeňmi vpredu a 350 mm ventilovanými kotúčmi a 4-piestikovými strmeňmi vzadu. Ráfiky Prodrive 8,5 x 19 sú obuté do pneumatík Bridgestone Potenza 235/35 R19.

Prístrojovú dosku tvorí širokouhlý displej s vysokým rozlíšením. Tí, ktorí chcú vziať auto na okruh, si môžu vybrať z rôznych máp odozvy plynu a výkonu motora. K dispozícii je tiež hydraulická ručná brzda v štýle WRC, ktorá automaticky odpojí stredový diferenciál, aby sa odstránil pohon zadných kolies. Štandardom je inak elektronická parkovacia brzda. P25 odvezie štyroch pasažierov, no je tu aj možnosť odmontovať zadné sedadlá a nechať namontovať bezpečnostnú klietku.

Známe mená v pozadí
Na vývoji tohto auta sa podieľali aj Peter Stevens a David Lapworth. Stevens navrhol pôvodnú Imprezu WRC z roku 1997, ako aj následnú limitovanú edíciu Subaru Prodrive. Lapworth bol zasa pred 25 rokmi zodpovedný za vývoj prvej Imprezy WRC.

25 sériových áut vznikne v centrále spoločnosti Prodrive v Banbury v Spojenom kráľovstve. Prvé kusy budú dodané zákazníkom koncom tohto roka. P25 sa bude predávať len v Spojenom kráľovstve. Jeho cena je 460-tisíc libier bez dane.

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=pGNdN7eB5MU]

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTesty Euro NCAP začínajú byť iba o peniazoch. Renault chce zmenu crashtestov
Nasledujúci článokTEST čínskej Škody Kodiaq GT – Prepadák alebo exkluzivita?