Domov Lifestyle Pagani Huayra Codalunga – limitka za 7 miliónov. Za exkluzivitu sa jednoducho...

Pagani Huayra Codalunga – limitka za 7 miliónov. Za exkluzivitu sa jednoducho platí

Pagani Huayra mala už nespočetne veľa edícií, tak ako jeho predchodca Zonda. Niet sa čomu čudovať, lebo záujem o takéto vozidlá naozaj je.

Predĺžená verzia už tak zaujímavej Huayry vznikla na základoch špeciálnej požiadavky. Do parády si vozidlo zobrala divízia Grandi Complicazioni. Počin divízie je uhladenejší a v ponuke bude iba v matnom alebo polomatnom laku. Teda.. už nebudú, nakoľko sú všetky objednávky už predané.

Talianska automobilka s nemeckým srdcom, Pagani, už dávno presvedčila svet o tom, že dokáže spraviť naozaj dobré superšporty. Nehovoriac o tom, že ich proklientský prístup je neuveriteľný a na požiadanie dokážu vytvoriť naozaj čokoľvek. Dôkazom je ukážka výročnej edície, ktorá oslavuje dizajn spred pár desaťročí. Najlepšie poukázanie je na aktuálnom modely Huayra s predĺženým zadkom, ktorý nesie názov Codalunga.

Novinka vznikla na žiadosť jedného z dlhoročných zákazníkov talianskej automobilky v divízií Grandi Complicazioni. Tá ma na starosť práve takéto želania zákazníkov. Niekedy bizardné, uletené, no vždy majú svoje odpostatnenie. Práce na Huayre Codalunga trvali niekoľko rokov a samotná homologizácia auta až 2 roky.

„Codalungu sme spravili dlhšiu a hladšiu. Dizajn má hovoriť o tom, že bola vytvorená vetrom. Preto sú línie auta ešte elegantnejšie, než má samotné coupé. Inšpirovali sme sa autami zo 60-tych rokov, ktoré pretekali na vytrvalostných pretekoch Le Mans a mali predĺženú zadnú časť, no s čistými líniami,“ povedal zakladateľ automobilky Horacio Pagani.

Codalunga je oproti sériovému stavu o 36 cm dlhšia. Pod kapotou drieme to, na čo sme zvyknutí. Dvanásťvalcový motor s maximálnym výkonom 851 koní a krútiacim momentom 1.100 Nm! Novinka však má nový titánový výfuk s keramickým poťahom. Ten poukazuje znova na históriu pretekárskych vozidiel. Výfukový systém má váhu len 4,4 kilogramu a samotné auto iba 1.280 kilogramov.

Odkazy na minulé storočie nájdeme aj vo farebných prevedeniach. Dizajnéri teda zvolili matné alebo polomatné lakovania aby dokázali zvýrazniť línie auta. Celosvetovo vznikne iba päť kusov, kde cena jedného je 7 miliónov eur. Je teda viac než isté, že tieto autá skončia v osobných zbierkach a na cestách ich moc neuvidíme, u nás určite nie, no možno v takom Monaku by ste ho mohli nájsť.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJpagani.com
Predchádzajúci článokFord Very Gay Raptor – dúhový pick-up s veľkým posolstvom
Nasledujúci článokKancelária na kolesách karavanu – práca aj dovolenka v jednom