Domov MOTO Moto News TEST Kawasaki Z650 RS – moderné retro na každý deň

TEST Kawasaki Z650 RS – moderné retro na každý deň

Retro, retro, retro ! Všade samé retro. Iná nie je ani tohtoročná novinka od Kawasaki, ktorou rozširujú svoju ponuku o ďalšie želiezko vo svojej retro kolekcií. K modelu W800 a Z900 RS tento rok pribudol ďalší retro naháč s označením Kawasaki Z650 RS.

Srdcom tohto moderného retro naháča je paralelný dvojválec chladený vodou s obsahom 649 centimetrov kubických a výkonom 68 koní, ktorý dosiahne pri 8-mych tisícoch otáčkach. A verte, že vás veľmi rád poženie až na obmedzovač. Aj keď má motor spoločný aj so svojimi už dobre známymi sestrami, presnejšie Ninja 650, Versys 650 a Z 650 tak v každom jednom modely je ten motor trochu inak naladený, aby vyhovoval presne tým požiadavkám pre ktoré si jednotlivé modely vyberáme.
V našom testovacom modely Kawasaki Z650 RS ho naladili na denno-denné jazdenie, či už do práce alebo do vašej obľúbenej kaviarne za zábavou a oddychom. Charakteristika dvojvalca sa nezaprie ani v RSku a najlepšie sa cíti v nízkych a v stredných otáčkach.
Aby som nezabudol je možnosť ju priškrtiť aj na 35 kilowattov pre všetkých vodičov s  vodičským oprávnením A2.
Ako jazdí?
O zastavenie sa tu starajú vpredu dva 300 milimetrové polo plávajúce kotúče do ktorých sa zahryzávajú dvojpiestikové strmene Nissin. Odozva na stlačenie páčky je veľmi príjemná a presná, nie sú zbytočné kúsave ale ani moc vláčne. Sú presne také ako ich na takom to stroji potrebujete. Vzadu nájdeme zase 220 milimetrový kotúč s jednopiestikovým strmeňom. Na ceste vás udrží predná nastaviteľná vidlica ktorej sekunduje zadný tlmič s nastaviteľným predpätím pružiny v siedmich stupňoch.
V Kawasaki ich odladili skôr na pohodlnú prepletačku mestom, avšak sa nezľaknú ani ostrejšej jazdy cez horské priechody. Tam sa síce trošku ponárajú na brzdách, spätná väzba od nich je však presná a viete ako “dobrá a kvalitná” je cesta pod vami.
Retro 
Aj keď technika je moderná tak celkový dojem z RSka 650 je presne retro, ktorý podčiarkuje aj dizajn kolies. Kolesá sú síce liatinové ale posnažili sa aby pripomínali klasické s drôteným výpletom. Musím uznať, že v zlatej farbe vyzerajú naozaj výborne.
Retro štýl podtrhuje aj predný guľatý chrómový svetlomet ktorý je vybavený modernou LED technológiou. Tomu sa nevyhli ani smerovky ktoré sú taktiež LED. Naopak zadné svetlo zostalo verné svojim predchodcom. To sa zatiaľ moderným LEDkám ubránilo a zostalo klasické žiarovkové.
Ďalším retro prvkom na Kawasaki Z650 RS sú aj palubné prístroje v podobe dvoch guľatých ciferníkov v retro štýle olemovaných chrómom. Rýchlomer a otáčkomer sú spojené malým LCD displejom. Posed je naozaj uvoľnený a veľmi príjemný. Sedíte na ňom vzpriamene a ani po dlhej trase vás nebude bolieť chrbát či zadok, čomu vďačíme pohodlnému sedlu s výškou 820 milimetrov.
Pár slov na koniec
Ja som na test dostal Kawasaki Z650 RS v zelenej farbe, ktorá je asi najkrajšia z troch ponúkaných. Presne označenie má Candy Emerald Green. K dispozícií je ešte v čiernej a šedo-čiernej kde niektoré chrómové časti nabrali čiernu lesklú farbu.
Z 650 RS je príjemný a agilný stroj na každodenné používanie pri ktorom si užijete každú zákrutu, ktorou vás s istotou a ľahkosťou prevedie. Ani vo väčších náklonoch vás ničím neprekvapí. Toto je presne stroj pre každého. Ako aj pre neskúseného nováčika ktorého s istotou prevedie úvodnou fázou učenia, tak aj pre skúsených a vyjazdených harcovníkov ktorí si  s ňou užijú veľa zábavy a s radosťou s Kawasaki Z650 RS bude objavovať limity.
Kolesami nadol priatelia.
NÁZOV : Kawasaki Z 650 RS
MOTOR : 649 centimetrov kubických
HMOTNOSŤ : 187 kilogramov
VÝŠKA SEDLÁ : 820 milimetrov
CENA : 8 595€

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokModernizovaná KIA XCeed prichádza vo výbave GT-Line a s výkonom 204 koní.
Nasledujúci článokTEST Moto Guzzi V7 Stone – motorka, ktorú si vyberáte srdcom