Domov News Táto automobilka nebude vyvíjať autonómne autá. Radšej zdokonalí asistenčné systémy

Táto automobilka nebude vyvíjať autonómne autá. Radšej zdokonalí asistenčné systémy

Zdroj: Subaru

Automobilka Subaru sa pustila do vývoja nového populárneho systému EyeSight s umelou inteligenciou. Cieľom je úplne predchádzať nehodám na cestách.

Automobilka Subaru sa vo svete preslávila mnohými zaujímavými modelmi, no najviac rezonujú zábavné a odvážne štvorkolky. Ich autá mali vždy schopnosť zaujať a pobaviť svojimi vlastnosťami na cestách. Aktuálne táto tradičná japonská automobilka boduje najmä za morom, na americkom trhu. A keďže vývoj technológií neustále napreduje, aj v Subaru sa rozhodli nasmerovať svoju energiu na bezpečnosť vozidiel aj vďaka systému EyeSight.

Nulová tolerancia smrteľných nehôd

Precíznosť, ktorá kedysi zdobila zábavné štvorkolky, sa teraz presunula na bezpečnosť a žne svoj úspech. Medzi jeden zo stavebných kameňov úspechu je aj bezpečnostný a asistenčný systém s názvom EyeSight. Tento systém pracuje s dvojicou kamier umiestnených za čelným sklom. Rok 2025 by sa mal stať tým kľúčovým pre príchod druhej generácie systému EyeSight. Vo svojej druhej generácii má systém používať aj umelú inteligenciu, na ktorej vývoji usilovne pracujú odborníci vývojového centra Subaru Lab.

Eiji Shibata, riaditeľ vývojového centra a zároveň aj programový manažér programu EyeSight, vyhlásil, že Subaru považuje za oveľa väčšiu prioritu práve systém EyeSight v porovnaní so systémom autonómnej jazdy. Tiež dodal, že cieľom Subaru je znížiť počet smrteľných dopravných nehôd na nulové hodnoty. Zástupca riaditeľa laboratória Toru Saito poodhalil, že automobilka nemá v pláne využívať pre svoje bezpečnostné systémy dnes pomerne populárne senzory Lidar.

EyeSight
Zdroj: Subaru
Kamery a umelá inteligencia

Japonci považujú za oveľa efektívnejšie spojenie kamier s umelou inteligenciou. Systém dokáže tvoriť trojrozmerné snímky a vďaka dvom kamerám môžu objekty triangulovať z rôznych uhlov. Využívanie stereo-kamier spolu s umelou inteligenciou prináša viacero výhod. Iní výrobcovia sa vybrali cestou založenou na viacerých možných riešeniach. Medzi tieto riešenia patria monokulárne kamery, lidary a radary. Výhodou dvojice kamier je, že dokážu všetko, čo spomínané technológie samostatne.

Systém EyeSight v novej generácii sa dostane na trh už v roku 2025. Spolu s ním Subaru plánuje zaviesť aj pokročilú funkciu automatického parkovania. Tretina nehôd vzniká práve na parkovisku a Subaru chce ich počet minimalizovať. Otáznik visí nad podporou autonómnej, respektíve semi-autonómnej jazdy v prípade systému EyeSight. No ako už automobilka potvrdila, autonómna jazda je momentálne na vedľajšej koľaji. Systém EyeSight je na trhu od roku 2008 a aktuálne čísla hovoria, že až 91 percent predaných modelov disponuje týmto systémom.

Autonómne vozidlá – Slovensko prijalo prvú legislatívu umožňujúcu ich jazdu v premávke

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokDotykové obrazovky neprospievajú bezpečnosti jazdy. Rozdiely sú priepastné
Nasledujúci článokVýlet na veľkú cenu F1 alebo za luxusnými autami do Monaka? Toto sú tipy a triky