Domov News Získa naspäť zašlú slávu? Nový Nissan X-Trail prichádza do Európy

Získa naspäť zašlú slávu? Nový Nissan X-Trail prichádza do Európy

Nissan X-Trail

Štvrtá generácia Nissanu X-Trail prichádza s atraktívnym dizajnom, inovatívnym hybridným pohonom a rozsiahlou výbavou asistenčných i bezpečnostných systémov. Podarí sa jej nadviazať na úspechy predchodcov?

X-Trail nesie typické dizajnové znaky súčasných modelov značky Nissan. Príkladom je mriežka chladiča V-motion a tvar predných svetlometov. Predná časť je nimi akoby orámovaná, svetlomety sa pritom zdajú byť vylisované v karosérii predného nárazníka, s kombinovanými dennými svetlami a smerovkami umiestnenými pozdĺž línie zatvárania kapoty. Zboku zaujmú svalnaté blatníky. Tvar C-stĺpika pripomína plutvu delfína a prináša do zadnej časti malú dávku napätia.

Aerodynamika

Medzi kľúčové aerodynamické prvky patria „3D“ deflektory pneumatík v spodnej časti prednej masky, aktívne mriežky chladiča na ovládanie prúdenia vzduchu do motorového priestoru, špeciálne tvarovanie A-stĺpika, kryty spodku na riadenie prúdenia vzduchu pod vozidlom a „vzduchová clona“ ktorý presne usmerňuje prúdenie vzduchu spredu do strán vozidla. Nový Nissan X-Trail bude dostupný v 10 farbách karosérie s 5 dvojfarebnými kombináciami.

Vyššia kvalita interiéru

Značnú pozornosť venovali v Nissane ergonomickej a hmatovej kvalite spínacích zariadení a tlačidiel v interiéri. Interný zákaznícky prieskum Nissanu jasne ukázal, že zákazníci uprednostňujú jednoduché ovládanie základných funkcií.

Preto má X-Trail analógové ovládanie klimatizácie, ako aj tlačidlá ovládajúce funkcie centrálnej obrazovky, ako je audio a navigácia. Stredová konzola obsahuje elektronickú radiacu páku, volič jazdných režimov, dva držiaky na poháre a 15-wattovú bezdrôtovú nabíjaciu podložku pre smartfóny. Pod hornou vrstvou konzoly je úložný priestor pre predmety, ako je napríklad kabelka alebo tablet. V celej kabíne je použité nové biele ambientné osvetlenie.

5 alebo 7 sedadiel

Nissan X-Trail je predovšetkým rodinné auto a aj túto jeho tvár sa snažili v automobilke vylepšiť. Prístup k sedadlám v druhom rade bude ešte jednoduchší vďaka zadným dverám otvárajúcim sa takmer do 90-stupňového uhla. Druhý rad sedadiel je posuvný, aby sa mohol maximalizovať batožinový priestor a uľahčil sa prístup do tretieho radu pri konfigurácii so 7 sedadlami. Pre cestujúcich v druhom rade bude k dispozícii nabíjací bod USB typu A aj USB typu C. Rodičia bábätiek ocenia slnečnú clonu integrovanú do zadných dverí, ktorá ponúka ochranu počas slnečných dní.

Sedadlá v treťom rade, ktoré po sklopení zapadnú do podlahy, sú navrhnuté tak, aby vyhovovali cestujúcim s výškou do 160 cm. Priestor bol optimalizovaný tak, aby si cestujúci v treťom rade mohli dať nohy pod druhý rad sedadiel. Keď sa sedadlá v treťom rade nepoužívajú, objem batožinového priestoru je 585 litrov.

Konektivita

Na zvýšenie pohodlia a väčšiu zábavu z jazdy ponúkne X-Trail pokročilý informačno-zábavný systém so širokým portfóliom prepojených služieb vrátane bezproblémovej integrácie smartfónov, WiFi pripojenia až pre sedem zariadení a službu NissanConnect. 12,3-palcový displej je digitálnou bránou k navigácii, zábave a nastaveniam vozidla. Je kompatibilný so systémami Android Auto aj Apple CarPlay. Kľúčové informácie ako navigačné pokyny, asistenčné systémy a informácie o ceste sa premietajú na čelné sklo na 10,8-palcový head-up displej.

Hybridný pohon e-POWER

Nový X-Trail bude po modeli Qashqai druhým Nissanom v Európe, ktorý bude vybavený systémom pohonu e‑POWER. Tento systém pohonu sa skladá z batérie a hnacieho ústrojenstva integrovaného s benzínovým motorom s premenlivým kompresným pomerom, generátorom energie, meničom a elektromotorom. Sila na kolesá pochádza iba z elektromotora, čo má za následok okamžitú, lineárnu odozvu na plyn. Benzínový motor môže vždy bežať v optimálnom rozsahu otáčok, čo vedie k nižšej spotrebe paliva v mestských podmienkach. Vďaka čisto elektrickému pohonu nedochádza k oneskoreniu ako pri spaľovacom motore alebo tradičnom hybride.

Neoddeliteľnou súčasťou konštrukcie technológie e-POWER je „lineárne ladenie otáčok motora“, ktoré riadi činnosť benzínového motora a zabezpečuje, že sa otáča primeranou rýchlosťou v pomere k rýchlosti na ceste, čím sa predchádza efektu „vysávača“ tradičných hybridov pri prudkom zrýchlení. Druhou výhodou je kultivovanosť, ktorá zabezpečuje, že motor beží len pri otáčkach, ktoré potrebuje a ktoré sú v mestských a prímestských podmienkach zvyčajne nízke.

Verzia s pohonom jednej nápravy bude dosahovať celkový výkon 204 koní, z 0 na 100 km/h zrýchli za 8 sekúnd a v kombinovanej prevádzke spotrebuje priemerne 5,8 litra benzínu na 100 km. Variant s pohonom všetkých kolies bude mať výkon 213 koní, z 0 na 100 km/h zrýchli za 7 sekúnd a priemerne bude potrebovať 6,3 litra benzínu na 100 km jazdy v kombinovanej prevádzke.

Benzínový mild-hybrid

Okrem pohonu e-POWER sa bude Nissan X-Trail predávať aj s preplňovaným 1,5-litrovým benzínovým motorom s variabilným kompresným pomerom. S výkonom 120 kW (163 koní) a krútiacim momentom 300 Nm sa bude ponúkať iba v konfigurácii s pohonom predných kolies, pričom výkon na kolesá prenesie bezstupňová prevodovka Xtronic. Hnacie ústrojenstvo je tiež vybavené 12V mild hybridnou technológiou. Pri spomaľovaní sa energia regeneruje a ukladá do lítium-iónovej batérie. Nazbieraná energia sa potom používa na chod systémov auta, keď je motor vypnutý, napríklad pri čakaní na červenej. Pri akcelerácii zasa dochádza k zvýšeniu krútiaceho momentu o približne 6 Nm. S týmto motorom zrýchli Nissan X-Trail z 0 na 100 km/h za 9,6 sekundy a spotrebuje 7,1 l/100 km.

Pohon všetkých kolies e-4ORCE

Nissan X-Trail je nositeľom nového pohonu všetkých kolies. Ten je navrhnutý tak, aby mohol čo najlepšie a najefektívnejšie spolupracovať s elektrifikovanými pohonnými jednotkami. e-4ORCE poskytne vysokú dávku trakcie a sebavedomé zrýchlenie za každých podmienok vďaka pokrokovej technológii ovládania všetkých kolies. Písmeno „e“ v názve znamená systém pohonu Nissan so 100 % elektromotorom. „4ORCE“ označuje fyzickú silu a energiu vozidla, pričom „4“ predstavuje ovládanie všetkých kolies. Neskôr bude tento pohon všetkých kolies predstavený aj na elektrickom crossoveri Ariya.

Elektronický systém pohonu všetkých kolies má podľa Nissanu 10 000-krát rýchlejšiu odozvu krútiaceho momentu na zadných kolesách ako mechanický systém 4WD. Okrem toho, konštantné prerozdelenie krútiaceho momentu a takmer dokonalé vyváženie hmotnosti prispievajú k výbornej ovládateľnosti a jazdnému komfortu, čo umožňuje výkonnú, ale plynulú jazdu. Náklony vozidla sú minimalizované pridaním regeneratívneho brzdenia zadným motorom k obvyklému regeneratívnemu brzdeniu predným motorom, ktoré dnes využívajú typické elektrické a hybridné systémy. Okrem optimalizácie rozdelenia krútiaceho momentu vpredu a vzadu systém aplikuje nezávislé ovládanie bŕzd na každom zo štyroch kolies, aby maximalizoval silu v zákrute generovanú každým z nich. To umožňuje zatáčanie, ktoré verne sleduje zámery vodiča s minimálnymi úpravami riadenia.

Aktívna a pasívna bezpečnosť

Inteligentný systém núdzového brzdenia dostal prediktívnu funkciu. To znamená, že vďaka najmodernejšej radarovej technológii sú senzory schopné čítať cestu za vozidlom vpredu a zistiť, či vozidlo náhle zabrzdí. Systém použije brzdy, aby znížil
pravdepodobnosť kolízie. Novým prvkom pasívnej bezpečnostnej výbavy je centrálny airbag, ktorý sa nafúkne medzi dvoma prednými sedadlami, aby zabránil cestujúcim v prednom rade v kontakte v prípade bočného nárazu. Centrálny airbag dopĺňa airbagy vodiča a spolujazdca, ako aj bočné a hlavové airbagy, ktoré budú súčasťou štandardnej výbavy.

New Nissan X-Trail: Digital Premiere

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrávomoc zobrať vodičák by mohla získať ďalšia inštitúcia, navrhuje Boris Kolár
Nasledujúci článokTest priniesol prekvapivé zistenie. Automatické brzdové systémy v tme nefungujú správne