Domov News KIA K9 stojí za hriech. Má osemvalec a predávať sa bude aj...

KIA K9 stojí za hriech. Má osemvalec a predávať sa bude aj v Európe

Trojlitrové šesťvalce sa na starom kontinente už moc nenosia. Všetko je tlačené nižšie, no KIA sa rozhodla ísť proti prúdu.

Kórejskú automobilku väčšina z nás pozná ako výrobcu jednoduchých a relatívne aj cenovo prístupných vozidiel. Niekedy však aj im ujde ruka a do ponuky sa dostanú aj iné zaujímavé kúsky. Aktuálne do portfólia pribúda Kia K9. Vrchol kórejského luxusu, ktorý má vyše 5 metrov, šesť valcov, kvantum dotykových displejov, kožené čalúnenie a drevené dekory. Je načase ho spoznať.

Dizajnové experimenty

Reč je o faceliftovanom modeli K9, alebo aj K90, či Quoris. Kórejčania obnovili celé vozidlo, od prednej časti po zadnú. Tigrí predok je už minulosťou a aktuálne je k dispozícii unifikovaná maska, dobre známa z iných modelov. Zadná časť novinky je… ako to napísať… zaujímavá. Zadné svetlá sú trochu korpulentnejšie a sú prepojené diódovou lištou. Niekomu sa tento koncept páči, inému sa samozrejme nemusí. Rovnakým štýlom išla aj predchádzajúca generácia BMW radu 7. Pri K9 to však žiaľ nevyzerá ako jednoliaty celok. Predné svetlá nekorešpondujú s tými zadnými.

Po interiérovej stránke bol 12,3“ displej nahradený novým, 14“ displejom. Okrem väčších displejov dostala K9 aj čítačku otlačkov prstov. Táto technológia oznámi pasažierovi, kto sa dostal do vozidla. Automaticky sa mu prispôsobí sedadlo, sklon spätných zrkadiel a klimatizácia. Okrem toho má vozidlo ešte vylepšenú zvukovú izoláciu a prepracovanejší infotainment. Updaty však už netreba robiť priamo v servise, ale stačí online pripojenie.

Poriadne motory s poriadnou cenovkou

Pod kapotou sa udiali najzásadnejšie veci. KIA K9 bude totiž dodávaná iba s 3,3-litrovým a 3,8-litrovým šesťvalcom, pre tých odvážnejších bude k dispozícií 5,0-litrový osemvalec! Eurokomisári za zníženie emisií si na homologizácií tohto vozidla určite zgustnú. Áno, čítate správne, K9 by sa mala dostať aj do Európy. Cenovka však kvôli nadlimitným emisiám bude výrazne vyššia. Pokuty za prekročenie emisných noriem CO2 u nás sa doslova trestajú smrťou. Mimo Európskej únie by sa KIA K9 mala predávať bez problémov na väčšine trhov.

Ako sa však k tomu postavia ostatné krajiny, je otázne. Kórejci, na rozdiel od EÚ či USA, s Ruskom nerozviazali spoluprácu a ich automobilky na tomto trhu stále produkujú vozidlá. Zrejme však v obmedzenom režime. No nie v tak obmedzenom režime, aby nedokázali predávať priameho konkurenta Mercedesu triedy E, či Škody Superb.

V8 sa do EÚ určite nedostane. Pokukovať budeme môcť po šesťvalci. V ponuke bude iba jeden stupeň výbavy a to Premium. Tá bude disponovať naozaj všetkým. Od LED osvetlenia zadnej časti, cez ventilované masážne sedadlá, multizónovú klimatizáciu, až po prémiový audiosystém. Chýbať nebude taktiež osvetľovanie tej časti cesty, na ktorú sa práve nepozeráte.

KIA K9 na ruskom trhu štartuje na hodnote 7,4 milióna rubľov. Pri dnešnom kurze ide o necelých 122 tisíc eur. Áno. Za tieto peniaze dostanete už aj iné značky, ktoré sa prémiovou triedou zaoberajú už nejaký ten piatok, no za pokus by takéto auto určite stálo.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 51

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

2 COMMENTS

Comments are closed.