Domov Recenzie TEST Mercedes E450 All-Terrain, dokonale splní všetky vaše potreby

TEST Mercedes E450 All-Terrain, dokonale splní všetky vaše potreby

Keď sa povie dievča do voza aj do koča, pokojne si môžete predstaviť Mercedes. Nie tú zo španielskej telenovely, ale tú nemeckú, triedu E All-terrain.

Modernizovaná trieda E sa v našej redakcií objavila už niekoľkokrát. Vyskúšali sme si pomyselný základný naftový švorvalec E 220d ale aj plug-in hybridnú verziu E 300de. Tento krát nastal čas, na pravdepodobne najpraktickejšiu verziu all-terrain, navyše s poriadnym trojlitrovým šesťvalcom.

Ostrý štart

Význam označenia E 450 sme vám teda už prezradili a motorom môžeme vlastne aj začať, keďže jeho výkon je priam ohromujúci. V nenápadne vyzerajúcom kombi sa ukrýva výkon takmer 400 koní, konkrétne 270 kW a krútiaci moment rovných 500 Nm. Na to že sa nebavíme o žiadnom zo športových derivátov s prívlastkom AMG, sú to vskutku ohromujúce čísla.

Zrýchlenie z 0 na 100 km/h s hodnotou 5,4 sekundy je len čerešničkou na torte celej pohonnej sústavy. Tá spolupracuje s pohonom všetkých štyroch kolies, deväťstupňovou automatickou prevodovkou a štartér-generátorom. 48V palubná sieť sa postupne stáva štandardom, obzvlášť v prípade benzínových agregátov si dokonalo rozumejú.

Čakali by ste vysokú spotrebu? Nuž, E 450 vás príjemne prekvapí a aj napriek pohonu 4×4, vysokému výkonu a hmotnosti si zachováva hodnoty o kategóriu menších motorov. Práve mild-hybridný systém sa podpísal na výrazne nižšej spotrebe.

Práca systému vás navyše zbytočne neotravuje a nezdržuje, v komfortnom režime ju takmer vôbec nezachytíte. Auto efektívne pracuje aj s plachtením najmä v prípade jazdy na okreskách. Tu si benzínový šesťvalec vypýta len 7,5 litra. Podobne je na tom aj jazda na diaľnici, kde rátajte so spotrebou do 9 litrov. Samozrejme za predpokladu dodržiavania všetkých rýchlostných limitov.

V meste sa dokáže spotreba vyšplhať aj k desiatim litrom, ale do značnej miery to závisí od konkrétnych podmienok a štýlu vašej jazdy. Mild-hybrid sa už toľko krát nedostáva k slovu a tak nedokáže zásadne ovplyvniť spotrebu.

Terénny borec alebo módny vzorec na úspech?

O úspechu SUV modelov v dnešnej dobe už nemá zmysel ďalej písať, ich počet stále rastie a tak sa niektoré kúsky stávajú ohrozeným druhom. Vo finále tak platí, že čoho je málo, po tom je prirodzene väčší dopyt. Rodinných kombi vyššej strednej triedy s nádychom dobrodružstva je ako šafránu, konkrétne dva kusy. Audi A6 Allroad a náš medveď.

Má však terénny prívlastok v prípade triedy E zmysel a reálnu funkciu, alebo sa jedná len o dizajnovú kreáciu?

Aj napriek tomu že terénna trieda E nemá tak bohatú históriu ako A6 Allroad, ponúka rovnako dobrý pohon oboch náprav 4 Matic. Vďaka vzduchovému podvozku je svetlá výška nastaviteľná hneď v niekoľkých úrovniach. Od 124 do 159 milimetrov, čo reálne nie je veľa ale v teréne to rozhodne oceníte.

Na prvý pohľad to tak síce nevyzerá ale trieda E sa dokáže v teréne dokonalo adaptovať a to najmä vďaka štvorkolke. Nejedná sa o off-roadový špeciál s ktorým zvládnete prechod po skalách, ale na nespevnenú cestu, štrk, piesok alebo zasnežený či zabahnený kopec stačí.

Dizajn len veľmi decentne naznačuje svoje všestranné poslanie, skôr sa snaží pôsobiť stále sofistikovane a noblesne. Oplastovanie a ochranné chrómové lišty na prednom a zadnom nárazníku mu pristanú.

Dôraz na komfort a luxus

Po niekoľkých desaťročiach výroby triedy E môžeme dnes prehlásiť, že jej k dokonalosti veľa nechýba, čo bohužiaľ dokazuje aj svojou cenovkou. V prípade našej verzie dostávate vzduchový podvozok už v základe. Vďaka nemu jazdí E 450 ako Aladinov koberec. Ten kto už raz okúsil povestný vzduch, len veľmi ťažko prejde na konvenčné adaptívne tlmiče.

Komfort ktorý vám Mercedes ako celok na palube svojich vozidiel ponúkne, je nezameniteľný. Ten pocit keď si po dlhom pracovnom dni sadnete za volant, je absolútne oslobodzujúci. Majitelia trojcípej hviezdy vedia o čom rozprávam a určite mi dajú za pravdu.

Mercedes zachádza každou generáciou hlbšie a prináša novú definíciu komfortu na palube. Funkcia Energizing komfort vám ponúka okrem tradičnej masáže aj rôzne sprievodné cvičenia na dlhšie trasy. Tie sú spojené s náladovým osvetlením, hudbou ale aj zaujímavým vánkom klimatizácie či teplým zábalom v podobe sústredeného vyhrievania plôch.

Okrem toho je v ponuke aj funkcia kinematiky sedadiel, ktorá vám v priebehu dlhých ciest postupne ale veľmi mierne mení polohu za volantom tak, aby ste vystúpili vždy svieži a čo najmenej stuhnutý.

Luxus na palube v prípade našej konfigurácie podčiarkuje samotné zhotovenie interiéru. Tu nemáme čo vytknúť, facelift priniesol len nutné zmeny v podobe nového ovládača systému, MBUX a prepracovaného volantu. Výtku k funkcionalite nového dotykového volantu sme vyslovili už v prípade naftovej verzie.

Priestoru je dosť ale predsa…

Hodnotiť posed na predných sedadlách je zbytočné, práve tie nami testované, patria k tým najlepším na trhu. Aj bez všetkých komfortných funkcií z nich vystupujete zakaždým ako z domáceho kresla. Rovnako dobrý je aj výhľad vodiča smerom von.

Na zadných sedadlách je miesta dosť najmä vďaka dlhým sedákom, nohy si však neprekrížite tak ako napríklad v Superbe. A to aj napriek dlhšiemu rázvoru triedy E v porovnaní so Škodou.

Batožinový priestor ponúka 640 litrov, má pravidelný tvar a nič vám tak neprekáža prevážať objemné predmety. Po sklopení zadných sedadiel získate 1820 litrov a dokonalú rovinu. Doslova letisko, kde môžete pokojne aj prespať. Okrem toho máte k dispozícií aj množstvo odkladacích priestorov a praktické objemné dvojité dno.

Dokonalý partner s ktorým vás nič neprekvapí

V neposlednom rade musíme spomenúť kvantum bezpečnostných a asistenčných systémov. Ich ponuka je tak široká že o väčšine z nich sa už ani nepíše. Pomaly ale isto mierime do doby, kedy autá prevezmú riadenie za nás. V úvode, minimálne na diaľnici budeme mať čoskoro možnosť autonómnej jazdy.

Naša konfigurácia obsahovala takmer všetko čo automobilka v súčasnosti ponúka, aj práve vďaka tomu sa cena vyšvihla k hranici 100 000 €. Otázkou už len ostáva či sa za tieto všetky vychytávky naozaj oplatí priplatiť? O matrixových Multibeam LED svetlách snáď ani netreba diskutovať. Ich funkcionalita je ohromná a nepriplatiť si za ne by bol snáď hriech.

Komfortné funkcie pre pasažierov, odporúčame zvoliť pokiaľ plánujete s autom dlhé diaľničné presuny, v opačnom prípade ich skôr nevyužijete. Rovnako tak aj balík pokročilých asistentov pre jazdu na diaľnici, tie vám z tejto cesty vykúzlia bezstarostnú jazdu.

E 450 All-Terrain je tak zo svojou konfiguráciou jedným z najvšestrannejších adeptov pre rodinu ale aj prácu. Benzínový motor príjemne prekvapí spotrebou a ešte vám aj vyčarí úsmev na tvarí pri dynamickej jazde. Športové naladenie nečakajte, táto verzia je zameraná na komfort, ale diaľničné kilometre budete hltať ako PAC-MAN.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor R6 Benzín + 48V
Objem motora 2 999 cm3
Max. výkon 270 kW / 367 k
Max. krútiaci moment 500 Nm
Pohon AWD
Prevodovka 9-stupňová automatická
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka 4 946 mm
Šírka 1 861 mm
Výška 1 497 mm
Rázvor náprav 2 939 mm
Pohotovostná hmotnosť 1 990 kg
Objem batožinového priestoru 640 l
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,4 s
Rozmer pneumatík 245/45 R19
Spotreba počas testu
Mesto 9,8 l/100 km
Diaľnica 9,0 l/100 km
Okresky 7,5 l/100 km
CENA
Základná cena modelu 79 620 eur
Cena testovanej verzie 98 946 eur

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokABT Audi RS6 – oslava vo veľkom štýle. Ako vyzerá výročný model ?
Nasledujúci článokAutomobilka Hyundai na Slovensku štartuje s predajom nového modelu Bayon! Aká je jeho cena?!