Domov Elektromobilita Avenger je začiatkom elektrickej budúcnosti Jeepu v Európe

Avenger je začiatkom elektrickej budúcnosti Jeepu v Európe

Jeep poodhalil svoje prvé plne elektrické auto s názvom Avenger. Nový model SUV segmentu B sa dostane už čoskoro na európsky trh. Zoči-voči novému modelu Avenger sa môžete pozrieť na autosalóne v Paríži.

Jeep Avenger bude prvým zo štyroch čisto elektrických SUV značky Jeep. Zvyšok doplní Recon v retro štýle, prémiový Wagoneer S a zatiaľ nepomenovaný štvrtý model. Plne elektrická zostava pomôže Jeepu pri presadzovaní elektrifikácie. Americká automobilka plánuje mať elektrickú verziu každého zo svojich modelov a do roku 2030 predávať na starom kontinente výlučne elektromobily.

Konkurencie má dosť

Verejnosti sa model Avenger predstaví na parížskom autosalóne 17. októbra. Práve v tento dátum sa dozvieme aj ceny. Čo sa týka dizajnu, pripravovaný Avenger vykazuje množstvo typických dizajnových čŕt Jeepu, ktoré sme videli na predchádzajúcich testovacích autách. Dizajnu dominuje tradičná sedemlamelová mriežka chladiča, hranaté proporcie a ako sa na riadny Jeep patrí, aj mohutné blatníky. Na trhu malých elektrických SUV bude mať Avenger hneď niekoľko konkurentov. Zvedie konkurenčný boj s takými modelmi ako napríklad Hyundai Kona Electric, Kia Soul EV a súpermi z materskej spoločnosti Stellantis v podobe Peugeotu e-2008 a Oplu Mokka-e.

Jeep použil platformu z dielne svojho materského koncernu Stellantis. Avenger zdieľa rovnakú architektúru e-CMP ako vyššie uvedený Peugeot a Opel. To umožňuje použiť plnohodnotné elektrické, ale aj spaľovacie pohonné jednotky na platforme CMP. Jeep tvrdí, že Avenger EV ponúkne dojazd až 400 kilometrov, čo je o zhruba 55 kilometrov viac ako Peugeot e-2008 a o 65 kilometrov viac ako Opel Mokka-e. K dispozícii bude Avenger s pohonom jednej nápravy, ale aj ako verzia s pohonom všetkých štyroch kolies. Pôjde o vôbec prvú štvorkolku svojho druhu na platforme CMP.

Má svoje jasné miesto

O kapacite nabíjania sa zatiaľ nehovorí, ale vzhľadom na to, že 50kWh batéria Stellantisu je takmer istotou, môžeme očakávať, že sa nabije na 80 percent za približne 30 minút. Pribudnú aj verzie Avengeru so spaľovacím motorom. V ich prípade sa pod kapotu dostanú pravdepodobne 1,2-litrové benzínové jednotky Puretech z dielne Stellantisu.

Jeep Avenger

Jeep zatiaľ o interiéri nového Avengeru neposkytol viac informácií. Uviedol však, že dostane najnovší koncernový informačno-zábavný systém Uconnect. Výroba bude prebiehať v závode Tychy v Poľsku, pričom pre nový automobil budú pripravené mild-hybridné a čisto elektrické pohonné jednotky. Napriek tomu, že ponúka proporcie podobné modelu Renegade, Jeep tvrdí, že Avenger sa vo svojej modelovej hierarchii umiestni pod tento model.

Možno príde aj hybrid

Jeep Avenger získa autentickosť 4×4 vďaka možnosti pohonu všetkých štyroch kolies popri bežnej verzii s predným náhonom. Spoločnosť má v pláne používať jeden alebo dva elektromotory, každý s výkonom okolo 100 konských síl. To znamená, že verzia s pohonom všetkých kolies by mohla mať takmer 200 koní, čo je skutočne veľmi vzrušujúca perspektíva.

Očakáva sa, že Jeep neskôr uvedie na trh aj mild-hybridné a plug-in hybridné verzie modelu Avenger. Pôjde o možnosť pre zákazníkov, ktorí ešte nie sú úplne pripravení na elektrický pohon. Elektrická aj plug-in hybridná verzia bude používať automatickú prevodovku a pravdepodobne ju dostane aj mild-hybrid. Tento model má mať veľmi dobré jazdné vlastnosti v rozličných podmienkach a za volantom poskytne posádke dostatok pohodlia a komfortu.

Nám teraz nezostáva nič iné, iba si počkať do oficiálnej premiéry tohto modelu, ktorá sa odohrá v Paríži už 17.októbra tohto roku. K dispozícii na predaj bude model Avenger už v priebehu budúceho roka. Takýmto spôsobom sa začína nová, elektrická éra značky Jeep, ktorá znamená prerod na plne elektrické modely do konca tejto dekády.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokPrívesný vozík – na čo si dať pozor?
Nasledujúci článokTOTO je najlepší hybrid do 10-tisíc. Má iba jednu chybu