Domov News Krásnu Talianku rozvášni elektrina. Tonale prichádza ako plug-in hybrid

Krásnu Talianku rozvášni elektrina. Tonale prichádza ako plug-in hybrid

Vizuálne atraktívne kompaktné SUV Tonale konečne prichádza s poriadnou pohonnou sústavou. Ako to už však v týchto časoch býva, o vysoký výkon sa stará jej elektrifikácia. Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 má 280 koní a na elektrický pohon prejde 80 km.

Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 je prvým krokom k odvážnemu cieľu značky, ktorý má len za 5 rokov úplne zmeniť jej imidž. Veď na začiatku tohto roka Alfa Romeo nepredávala ani jedno auto do zásuvky. A už v roku 2027 má byť jej modelové portfólio kompletne elektrifikované.

Alfa Romeo Tonale Plug-In

Hybridný systém

Hybridný systém kombinuje 1,3-litrový preplňovaný 4-valcový motor MultiAir s výkonom 180 koní spojený so 6-stupňovou automatickou prevodovkou prenášajúcou krútiaci moment na kolesá prednej nápravy a elektromotor s výkonom 122 koní a krútiacim momentom 250 Nm roztáčajúcim zadné kolesá. Lítium-iónová batéria má kapacitu 15,5 kWh a Alfa Romeo hovorí o elektrickom dojazde v meste na úrovni 80 km. Celkový dojazd pri využití benzínovej nádrže prekročí 600 km. Podľa cyklu WLTP spotrebuje Tonale Plug-In Hybrid 1,14 litra benzínu na 100 km, ale všetci vieme, ako to pri plug-in hybridoch chodí. V tabuľkách sa to ale prejaví tak, že emisie celého radu Tonale sa znížia o 40 %.

Vozidlo je vybavené 7,4 kW palubnou nabíjačkou, takže nabitie akumulátora bude trvať necelé 2,5 hodiny. V elektrickom režime dokáže cestovať rýchlosťou 135 km/h, z 0 na 100 km/h zrýchli za 6,2 sekundy a najvyššia rýchlosť je 206 km/h.

Jazdné režimy

Úpravou prešli jazdné režimy. Režim „Dynamic“ bol navrhnutý tak, aby čo najlepšie využil výkon vozidla pomocou špecifickej kalibrácie škrtiacej klapky, riadenia prevodovky a elektronických systémov stability, ktoré boli skombinované s priamejšou odozvou volantu. Režim „Natural“ nastaví hybridnú jazdu na pohon všetkých kolies tak, aby sa optimalizoval výkon. Použitie spaľovacieho motora a elektromotora je riadené automaticky a umožňuje úsporu energie a paliva bez toho, aby bol vodič ochudobnený o výkon.

Alfa Romeo Tonale Plug-In

Režim „Advance Efficiency“ je nakalibrovaný na dosiahnutie maximálnej energetickej účinnosti v plne elektrickom režime jazdy. Ide teda o ideálny jazdný režim na cesty do centier miest. Po ubratí nohy z plynu auto pokračuje v jazde plachtením. Pri jazde z kopca sa aktivuje eCoasting Descent Control, ktorého úlohou je udržať konštantnú rýchlosť 50 km/h.
Režim E-Save umožňuje dobíjanie alebo udržiavanie úrovne nabitia batérie počas aktivácie spaľovacieho motora.

Slovenská cena plug-in hybridu zatiaľ nie je známa. 160-koňový hybrid sa u nás predáva od 42.450 eur.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Peugeot e-Rifter – je vhodný pre podnikateľov?
Nasledujúci článokSubaru Impreza prichádza v novej generácii