Domov Elektromobilita Drako Dragon: 2000 koní v SUV? A nestojí ani až tak veľa…

Drako Dragon: 2000 koní v SUV? A nestojí ani až tak veľa…

Od americkej automobilky Drako spoznávame ďalší model Dragon. Novinka nezostala svojmu názvu nič dlžná a svojim výkonom vypáli rybník aj superšportom.

Pre väčšinu z vás je, pravdepodobne, táto malá automobilka úplne neznáma. Niet sa čomu diviť, veď založená bola len v roku 2013. Teraz spoznávame len druhý model z jej portfólia. Prvým modelom z dielne Drako Motors bol 4-dverový čisto elektrický superšport Drako GTE. Teraz si pre nás v slnečnej Kalifornii pripravili taktiež elektromobil, avšak s karosériou SUV. Najväčším lákadlom Drako Dragon je brutálny výkon, ktorý dáva zabrať aj hyperšportom.

Drako Dragon

Výkon ozajstného draka

Jednoznačne najväčším lákadlom na tomto elektromobile s karosériou SUV je jeho brutálny výkon. O pohon sa starajú štyri elektromotory, z ktorých každý poháňa jedno koleso. Elektromotory zabezpečujú vektorovanie krútiaceho momentu a auto tak získava lepšie jazdné vlastnosti. Celkovo hnacia sústava dosahuje výkon až 1,47 megawattov (2000 koní). Tento výkon je prenášaný na všetky štyri 23-palcové kolesá. Ako každý elektromobil, aj Drako Dragon vedie boj s nadváhou. Jeho pohotovostná hmotnosť je až 2254 kg, na jeho obranu však treba dodať, že ide o poriadny kus auta. Jeho dĺžka presahuje hranicu 5 metrov a interiér pohodlne pojme 5 pasažierov. Aj napriek vysokej hmotnosti akceleruje z miesta na 100 km/h za neuveriteľných 1,9 sekundy. Na pomery SUV a elektromobilov je neuveriteľná aj maximálna rýchlosť, ktorá je elektronicky obmedzená na 320 km/h. Z tejto rýchlosti dokážete veľmi rýchlo zastaviť pomocou karbón-keramických bŕzd. Navyše automobilka uvádza dojazd na jedno nabitie až 675 km.

Drako Dragon

Futuristický dizajn

Auto pôsobí ako by sa k nám vrátilo z budúcnosti. Na jeho zovňajšku sa dizajnéri z talianskeho štúdia GranStudio poriadne narobili. Hneď na prvý dojem vás upúta mohutne pôsobiaca karoséria, ktorá sa môže pýšiť organickými líniami a navyše pre päťčlennú posádku ponúka len dvoje dvere otvárané v štýle gullwing. V prednej časti dominuje aerodynamický prvok, ktorý sa stará o zvýšenie prítlaku karosérie. Vďaka tomuto tunelu v prednej časti prichádza Drako Dragon o predný batožinový priestor. Zadné partie taktiež podliehajú prúdeniu vzduchu. Táto časť sa stará o maximalizovanie jazdných výkonov aj o optimalizovaný dojazd. Spoločnosť Drako Motors na výrobu z veľkej časti použila kompozitné materiály. Je však priekopníkom v používaní prírodných materiálov na stavbu karosérie, čím znížili použitie plastov až o 70 %.

Drako Dragon

V rovnakom štýle sa nesie aj interiér

V interiéri brutálneho SUV Drako Dragon dominujú displeje. Hlavnú rolu hrá predný stredový panel infotainmentu, ktorý je ako vystrihnutý z Tesly. Jeho rozmery jemne prekračujú hranicu 17 palcov. Ďalší displej, určený primárne pre vodiča, je digitálny prístrojový štít a dva menšie displeje po stranách, ktoré nahrádzajú klasické spätné zrkadlá. Ani pasažieri na zadných sedadlách neprišli o svoje displeje. Pre tých si automobilka pripravila dvojicu tabletov umiestnených na operadlách predných sedadiel. Každý tak bude mať počas jazdy o zábavu postarané.

Drako Dragon

Symbolická záloha

Koho elektrické SUV Drako Dragon zaujalo, môže ho potešiť skutočnosť, že automobilka už začala prijímať objednávky. Za rezerváciu sa platí symbolických 500 dolárov. Pre prvých 99 zákazníkov si automobilka pripravila špeciálnu verziu, First Edition. Celkovo však cenovka nie je až taká priaznivá ako výška zálohy. Štartovacia cena je na úrovni 290 000 dolárov, začiatok výroby je naplánovaný až na rok 2026.

Drako Dragon - A New Kind of Hypercar

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokFerrari zo stodoly si zaslúži prinavrátiť zašlú slávu
Nasledujúci článokKoncern Volkswagen čelí v Číne problémom, čo sa tam deje?