Domov News Nanášanie M pruhov na BMW 3.0 CSL je hotová veda

Nanášanie M pruhov na BMW 3.0 CSL je hotová veda

Divízia BMW Motorsport GmbH sa od samého začiatku sedemdesiatych rokov zapísala do pamätí fanúšikov nielen vďaka veľkolepým pretekárskym úspechom, ale aj vďaka nezameniteľnému vzhľadu. Rovnako ako súťažné vozidlá, aj výstroj jazdcov, prepravné vozidlá a všetko ostatné tímové vybavenie zdobili jednotné pruhy v modrej, fialovej a červenej farbe na bielom pozadí.

BMW 3.0 CSL nadväzuje na túto tradíciu s lakovaním v bielej farbe Alpine white uni a náročne aplikovaným pásikovým dekorom vo farbách divízie BMW M GmbH. Línie karosérie efektívne odrážajú dynamické povrchy, čím ešte jasnejšie vyzdvihujú nápadnú estetiku kupé. Základná farba aj pruhy M, v technickom žargóne známe aj ako livrej, sa nanášajú prevažne ručne, čo si vyžaduje mimoriadne veľa času a úsilia.

Ručné maľovanie

Lakovaný proces špeciálne navrhnutý pre model BMW 3.0 CSL využíva celkom 22 jednotlivých komponentov. Mimoriadna pozornosť je venovaná vysoko presnému usporiadaniu plôch karosérie a livrejových pruhov potiahnutých viditeľným karbónom. Vo všeobecnosti obsahuje väčšina exteriéru vo farbe Alpine white uni karbónové komponenty ručne maľované odborníkmi. High-tech materiál je viditeľný iba na nápisoch na streche a na zadnom krídle. Na tento účel musia byť tieto oblasti počas procesu lakovania odkryté. Na presné umiestnenie farebných pruhov vo farbách BMW M GmbH používajú lakovači maskovanie pomocou laserovej projekcie, ako aj prispôsobené obrysové fólie.

BMW 3.0 CSL

Každý komponent s povrchovou úpravou livrejovým náterom potrebuje na spracovanie šesť pracovných dní. Počas tejto doby absolvuje až osem procesov lakovania, každý s potrebnými medzikrokmi, ako sú brúsenie a maskovanie farebných pruhov. Výsledkom je celkovo 134 procesov lakovania pre každé vozidlo. To pre celú malú sériu špeciálneho modelu predstavuje celkovo 6 700 manuálnych pracovných postupov v lakovni.

BMW 3.0 CSL

CFRP všade kam oko dovidí

V BMW 3.0 CSL sa tradícia ľahkej konštrukcie, ktorá sa pestuje od 70. rokov minulého storočia, uplatňuje pomocou najmodernejších technológií. Na zníženie hmotnosti v oblastiach karosérie a podvozku sa okrem minimálneho použitia izolačného materiálu v mimoriadne vysokej miere používa plast vystužený uhlíkovými vláknami (CFRP). Divízia BMW M GmbH je priekopníkom v používaní CFRP v sériovo vyrábaných vozidlách. Veľkosériovo vyrábaný model prvýkrát vybavila karbónovou strechou už v roku 2004.

BMW 3.0 CSL obsahuje komponenty z CFRP prakticky na všetkých častiach karosérie. Okrem strechy, kapoty a veka batožinového priestoru sú výhradne z karbónu vyrobené aj predný a zadný nárazník, predné a zadné bočnice, prahy, zadný difúzor, zadné krídlo a zadný spojler. Všetky karbónové komponenty vznikajú v malých sériách, väčšinou ručne a výhradne pre tento model.

BMW 3.0 CSL

Cielený výber materiálov a najmodernejšie konštrukčné metódy vedú k výraznému zníženiu hmotnosti ostatných komponentov vozidla. Strešný spojler je vyrobený z plastu vystuženého sklenenými vláknami. Titánový zadný tlmič modelu BMW 3.0 CSL je približne o 4,3 kilogramu ľahší ako bežný oceľový komponent. Presné vzpery z liateho hliníka v motorovom priestore, ktoré prepájajú kupoly vzpery pruženia medzi sebou navzájom a zároveň aj s prednou časťou, majú geometriu presne prispôsobenú silám pôsobiacim v rôznych jazdných situáciách. Pomocou digitálnych modelov sa podarilo upraviť agilitu a presnosť riadenia s využitím minima materiálu a hmotnosti.

Skutočný klenot

V BMW 3.0 CSL sídli najvýkonnejší radový šesťvalec, aký bol kedy použitý v produkčnom aute BMW M. Produkuje výkon 560 koní, maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 550 Nm. V spojení s výhradne zadným pohonom a manuálnou 6-stupňovou prevodovkou je o zábavu na ceste postarané. BMW vyrobí len 50 kusov týchto vozidiel, cena je stanovená na sumu 750-tisíc eur.

BMW 3.0 CSL

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokValtteri Bottas na pozvanie spoločnosti ORLEN Benzina navštívil Slovensko
Nasledujúci článokLancia žije. V Turíne predstavila nové logo, model Ypsilon príde v roku 2024