Domov News Legenda je späť. Nové BMW 3.0 CSL

Legenda je späť. Nové BMW 3.0 CSL

Športová divízia BMW M pri príležitosti osláv polstoročnice vzkriesili legendu, po ktorej túži srdce nejedného nadšenca. BMW 3.0 CSL prichádza v novej podobe, ktorá kombinuje to najlepšie z piatich desaťročí športového oddelenia BMW M.

Pôvodné BMW 3.0 CSL zo 70-tych rokov je mnohými považované za výkladnú skriňu športovej divízie BMW M. V časoch svojej najväčšej slávy si vyslúžil prezývku batmobil, alebo neporazený. Tá prvá naráža na obrovské zadné krídlo, ktoré sa za ten čas stalo ikonickým. Druhé pomenovanie odzrkadľuje úspechy na pretekárskych okruhoch. Novodobá podoba nás už však svojimi výkonmi nepoteší. Nie preto, že by to nezvládla, ale vďaka veľmi limitovanému počtu kusov s najväčšou pravdepodobnosťou skončí v súkromných zbierkach a uvidieť nejaký exemplár na ceste bude malý zázrak.

BMW 3.0 CSL

Tradičné princípy BMW M

Bol by hriech, keby sa novinka oslavujúca 50. výročie BMW M nedržalo klasických princípov značky. Našťastie, reinkarnované BMW 3.0 CSL neostáva tradičným princípom nič dlžné. Tešiť sa tak môžeme na dynamicko-elegantný exteriér, klasický kokpit športového auta, inteligentnú a ľahkú konštrukciu, a čo najviac poteší všetkých nadšencov, radový šesťvalcový motor, prenášajúci svoj ohromný výkon na zadné kolesá prostredníctvom 6-stupňovej manuálnej prevodovky. Športová divízia BMW M tak vytvorila sen každého milovníka športovo zameraných automobilov. Pri ctení tradície nezabúdajú však ani na najnovšie technológie a podľa slov automobilky nové BMW 3.0 CSL spája vysokovýkonný zážitok a stretnutie s históriou a súčasnosťou najsilnejšieho písmena na svete.

BMW 3.0 CSL

Extrémne limitovaná séria

Keďže ide o výročný model oslavujúci päťdesiate výročie, automobilka sa rozhodla zachovať exkluzivitu výrobou len 50 kusov nového BMW 3.0 CSL. Každý jeden kus dostane svoje špecifické číslo. V externom závode v dolnom Bavorsku sa kladie obrovský dôraz na dokonalosť remeselného spracovania novinky. Dokonca plastové časti interiéru, ktoré sú špeciálne vystužené uhlíkovými vláknami, vyrábajú ručne špecialisti v Mníchove. Špecifický proces bol vyvinutý aj pre lakovanie novinky. Celkovo sa o výrobu stará 30-členný tím kvalifikovaných technikov, ktorým celkovo výroba jedného kusu zaberie 10 dní.

BMW 3.0 CSL

Jedinečný dizajn

Klasické proporcie kupé v kombinácii s tradičnou koncepciou vozidla, ktorá kombinuje už spomínanú techniku, ide nové BMW 3.0 CSL po stopách svojho predchodcu. Výrazné prvky na odklon vzduchu, mohutne tvarované podbehy kolies, ale aj mohutný zadný spojler a množstvo ďalších detailov neomylne vychádzajú zo svojho legendárneho predchodcu. Vzhľad novinky taktiež charakterizuje funkčnosť všetkých dizajnových prvkov tak, ako pri BMW býva zvykom. Športového ducha podčiarkuje aj centrálna matica diskov kolies. Tento reinkarnovaný model takto vyjadruje nadčasovú pretekársku vášeň emocionálnym a autentickým spôsobom.

BMW 3.0 CSL

Najvýkonnejší šesťvalec v histórii

Pohonná jednotka nového modelu oslavujúceho výročie BMW M naozaj stojí za to. Ide totiž o najvýkonnejší radový šesťvalec, aký bol kedy použitý v produkčnom aute BMW M, ktoré má homologizáciu do bežnej premávky. Tento agregát má technologické korene zhodné s motorom používaným v pretekárskom špeciále DTM. Motor je tak pripravený znášať naozaj tvrdé zaobchádzanie. V tomto prípade pohonná jednotka s technológiou M TwinPower Turbo produkuje výkon 412 kW (560 koní). Tak ako predchodca za svojho času, aj moderná verzia sa stáva rekordérom vo výkone v rámci šesťvalcových motorov v BMW M. Maximálny krútiaci moment dosahuje hodnotu 550 Nm. V spojení s výhradne zadným pohonom a manuálnou, 6-stupňovou prevodovkou, máte o zábavu postarané. K zábave vám veľkou časťou pomôže aj špeciálne nastavenie tlmičov a podvozka, spolu s karbón-keramickými brzdami, pri ktorých si môže vodič ľubovoľne zvoliť odozvu brzdového pedála.

BMW 3.0 CSL

Puristický interiér

Samotný interiér a jeho materiály vyzdvihujú puristickú dušu tohto výročného modelu. Namiesto zadných sedadiel nájdete len dve integrované priehradky na pretekárske prilby, a ani na tých predných nehľadajte masážnu funkciu. Karbónové, škrupinové sedadlá vám majú poskytnúť oporu pri prejazde zákrutami a nie vás rozmaznávať. Dokonca ich výšku a sklon nastavíte len pomocou skrutkovača. K puncu športovosti prispieva aj CFRP obloženie dverí a znížená akustická izolácia. Kombinácia čiernej alcantary, matného karbónu, kontrastného prešívania a detailov v bielej farbe vo vás len umocňuje pocit športovosti. Nesmie chýbať ani označenie legendárneho modelu, nachádzajúce sa na prahoch dverí alebo sedadlách. Samozrejme, každý jeden kus je očíslovaný, čo predstavuje autentický odkaz na identitu vozidla.

Táto prezentácia vyžaduje JavaScript.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Pridaj komentár