Už tento rok sa na majstrovstvách sveta vytrvalostných súťaží FIA (WEC) a šampionáte IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) predstaví nové vozidlo BMW M8 GTE a spolu sním aj jeho motor P63/1.

Poďme si priblížiť toto vozidlo, presnejšie jeho srdce. Nejedná sa o klasickú pohonnú jednotku. Pri vytváraní úplne nového modelu sa konštruktéri museli popasovať s množstvom problémov, no výsledok model P63/1 stojí zato!

Začiatok sa datuje na Február 2016. V prvotnej fáze vzniklo viac nez 500 konštrukčných výkresov motora, ako aj ďalších 500 výkresov hnacej sústavy. Výsledkom tejto práce je najúčinnejší motor, aký kedy divízia BMW Motorsport vyvinula, s výkonom v rozsahu 500 až 600+ konských síl (v závislosti od špecifikácií jednotlivých automobilových zväzov).

Systematický priebeh vývoja

Cieľ, ktorý si počas vývoja stanovili, bol jasný a ambiciózny: vyvinúť najúčinnejší motor, aký kedy poháňal pretekársky automobil BMW. Prvým krokom bolo vybrať základ motora ktorý by vyhovoval nárokom automobilových pretekov. Víťazom sa stal model BMW S63T4, jedná sa o 8-valcový vidlicový agregát s technológiou TwinPower Turbo. Motor sa vyberal v spolupráci s BMW M divíziou, ktorá tento motor prvýkrát predstavila v novom BMW M5.

Oba motori boli zliate v zlievarni v závode BMW Group v nemeckom Landshute.

Mimo odlievaných dielov si motor BMW M8 GTE vyžadoval nespočetné úpravy a ďalšie komponenty. Zatiaľ čo 181 dielov bolo odvodených zo sériových projektov, 700 ich muselo byť jedinečne vytvorených! Obsah motora zredukovali z 4.4 litra na 4.0 z dôvodu nariadenia pre triedu GTE.

Uspokojujúce výsledky a nechcené dôsledky

Nová konštrukcia kľukového pohonu bola rozšírená o plochý kľukový hriadeľ, ktorý prináša výhodu v podobe pravidelného poradia zapaľovania a dodáva motoru ešte športovejší zvuk.

Nasledovali úpravy spaľovacích komôr, vstupného a výstupného kanála. Dômyselné úpravy systémov nasávia a výfuku a kompletné prepracovanie turbodúchadla. To všetko aby model P63/1 dokonale zodpovedal nárokom pretekov.

Výsledok celej práce je miera účinnosti motora ktorá presahuje 40% čo dokazuje, že model P63/1 je najefektívnejším pretekárskym motorom BMW v rámci pretekov športových aj cestných automobilov.

Technické údaje:

V8 TwinPower Turbo
8 valcov
Vidlicový motor
Uhol vidlice 90°
Objem 4.0 litra
Výkon 500+ koní

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJZdroj
Predchádzajúci článokNový Mercedes AMG G63 – ešte viacej výkonu!
Nasledujúci článokBack in time : Brabus CLK K8