Domov News V Mercedese nechal Mikuláš 800 koní pre triedu S

V Mercedese nechal Mikuláš 800 koní pre triedu S

Mercedes rozširuje svoje portfólio výkonných plug-in hybridov radu E Performance o triedu S s výkonom 802 koní a 1430 Nm.

O pohon sa stará spolupráca 4-litrového dvakrát preplňovaného vidlicového osemvalca uloženým na prednej náprave s elektromotorom vzadu. Kapacita batérie je 13,1 kWh, čo vystačí na elektrický dojazd 33 km. Mercedes triedy S 63 E Performance zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a s príplatkovým balíčkom dokáže uháňať rýchlosťou 290 km/h.

Mercedes S 63 E Performance

Elektromotor s výkonom 140 kW (190 k) je umiestnený na zadnej náprave, kde je integrovaný s elektricky radenou dvojstupňovou prevodovkou a elektronicky riadeným samosvorným zadným diferenciálom do kompaktnej elektrickej pohonnej jednotky (EDU). Odborníci toto usporiadanie označujú ako hybrid P3. Mercedes S 63 E Performance má batériu umiestnenú nad zadnou nápravou.

Mercedes S 63 E Performance

Dizajn

Čo sa týka dizajnu, o prvýkrát nesie limuzína triedy S špecifickú masku chladiča AMG s vertikálnymi lamelami a veľkou centrálnou hviezdou. Predchádzajúcu hviezdu Mercedesu na chladiči nahradil emblém AMG v striebornom chróme, resp. čiernom prevedení. Pohľad spredu navyše charakterizuje predný nárazník v dizajne prúdových krídel s veľkými bočnými prívodmi vzduchu a funkčnými vzduchovými clonami. Pri pohľade zboku vyniknú najmä 21-palcové kované kolesá AMG a pre AMG špecifické prahové lišty. Vzadu sú charakteristické dizajnové prvky ako lichobežníkové, drážkované dvojité koncovky výfuku alebo široký difúzor s pozdĺžnymi lamelami.

Mercedes S 63 E Performance

Prispôsobiteľné zobrazenie

Virtuálny kokpit je možné prispôsobiť pomocou rôznych štýlov zobrazenia a individuálne voliteľných zobrazení. Štýl superšportu špecifický pre AMG ponúka možnosť zobrazenia rôznych obsahov prostredníctvom vertikálnej štruktúry menu. Patrí medzi ne ponuka s teplotami špecifickými pre hybrid alebo ponuka nastavenia, ktorá zobrazuje aktuálne nastavenia odpruženia alebo prevodovky. Okrem toho si vodič v režime zobrazenia Supersport môže nechať zobraziť aj mapu navigácie, údaje o spotrebe paliva alebo všetky telemetrické údaje dostupné v AMG TRACK PACE.

Mercedes S 63 E Performance

Head-up displej ponúka vlastné štýly zobrazovania AMG ako Race a Supersport. Tie sú prístupné cez hlavné menu na prístrojovom paneli. Kvalitná grafika na multimediálnom displeji vizualizuje tok výkonu celého pohonného systému, rýchlosť, výkon, krútiaci moment a teplotu elektromotora ako aj teplotu batérie. Úrovne rekuperácie hybridného pohonu sa dajú voliť tlačidlami na volante.

Chladenie batérie

Základom 400-voltovej batérie AMG je priame chladenie. Chladiaca kvapalina na báze elektricky nevodivej kvapaliny prúdi okolo všetkých 1200 článkov a chladí ich jednotlivo. Každá batéria potrebuje pre optimálnu dodávku energie definovanú teplotu. Ak sa zásobník energie príliš ochladí alebo príliš zahreje, dočasne výrazne stratí výkon alebo sa musí vypnúť, aby sa nepoškodil, ak je úroveň teploty príliš vysoká. Konzistentná teplota batérie má teda rozhodujúci vplyv na jej výkon, životnosť a bezpečnosť. Bežné chladiace systémy, ktoré využívajú iba vzduch alebo chladia celý akumulátor nepriamo vodou, rýchlo narážajú na svoje hranice.

Pre priame chladenie musel tím AMG vyvinúť nové chladiace moduly s milimetrovou hrúbkou. Okolo 14 litrov chladiacej kvapaliny cirkuluje zhora nadol cez celú batériu, okolo každého článku, pomocou špeciálne vyvinutého vysokovýkonného elektrického čerpadla. Chladiaca kvapalina pritom prúdi aj cez výmenník tepla pripojený priamo k batérii. Tá vedie teplo do jedného z dvoch nízkoteplotných okruhov vozidla. Odtiaľ ide do chladiča v prednej časti auta, ktorý uvoľňuje teplo do vonkajšieho vzduchu. Systém je navrhnutý tak, aby zabezpečil rovnomerné rozloženie tepla v batérii.

Výsledkom je, že batéria je vždy v rámci konzistentnej optimálnej prevádzkovej teploty v priemere 45 stupňov Celzia, bez ohľadu na to, ako často sa nabíja alebo vybíja. Pokojne sa môže stať, že pri jazde vysokou rýchlosťou dôjde k prekročeniu priemernej teploty. Ochranné mechanizmy sú preto nastavené tak, aby bolo možné z batérie odobrať maximálny výkon, aby sa následne opäť znížila úroveň teploty priamym chladením. Bežné chladiace systémy si s tým nevedia poradiť a batéria už nedokáže naplno využiť svoju kapacitu. Pri vysokovýkonnej batérii AMG tomu tak nie je. Aj pri vysokom zaťažení, kde dochádza často k zrýchleniu, si batéria zachováva svoju vysokú kapacitu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPRVÁ JAZDA: BMW i7 sa na EQS pozerá v späťáku, mieri na Rolls-Royce
Nasledujúci článokNissan GT-R skončil a na jeho miesto príde nové Nismo