Domov News Nový Mustang s V8 je na Slovensku, poznáme kompletný cenník

Nový Mustang s V8 je na Slovensku, poznáme kompletný cenník

Foto: Ford

Najpredávanejší športový automobil sveta je už na Slovensku. S päťlitrovým osemvalcom sa predáva v karosárskej verzii kupé aj kabrio, ponúka digitálny kokpit s podporou špičkovej technológie Unreal Engine známej z počítačových hier a, samozrejme, vzrušujúci zážitok z jazdy.

Ford sa so siedmou generáciou modelu Mustang musel trafiť do čierneho. Ak by bol Mustang filmom, hlavými hrdinami sú výkon motora V8, pohon zadných kolies a nezameniteľný dizajn. Nová generácia prichádza na Slovensko vo forme kupé aj kabrioletu. Zatiaľ čo proporcie fastbacku zostali rovnaké, dizajnové detaily auta sú oveľa ostrejšie. Siedma generácia prichádza so štíhlejšími LED svetlometmi zakrytými agresívnou kapotou, dvojitými otvormi na prívod vzduchu v prednej maske na zlepšenie výkonu a agresívnymi 19-palcovými viaclúčovými zliatinovými diskami.

Tie pod sebou v prípade voľby balíka Performance Pack ukrývajú brzdy Brembo. Na zadnej časti sú umiestnené ostrejšie tvarované zadné svetlá. Svetlá sú na oboch stranách typické pre Mustang s tromi pruhmi. Ford hovorí, že celkovo vzhľad úplne nového auta pôsobí ostrejšie ako predtým. Vnútri Mustangu sa však nachádzajú oveľa modernejšie technológie a ponúka viac luxusu ako kedykoľvek predtým. Ford zrušil dizajn prístrojovej dosky zo šiestej generácie, aby uvoľnil miesto pre dvojicu obrazoviek.

Foto: Ford
Najdigitálnejší Mustang všetkých čias

K prispôsobiteľnému 12,4-palcovému digitálnemu prístrojovému panelu sa plynule pripája 13,2-palcový centrálny panel s informačným systémom SYNC4 od spoločnosti Ford. „Využívame každý pixel,“ hovorí Craig Sandvig, manažér interakčného dizajnu Ford Mustang. „Môžeme byť kreatívni pri zobrazovaní potrebných jazdných informácií a dať vodičovi kontrolu nad výberom farieb, klasických meradiel alebo dokonca „pokojnej“ obrazovky, kde sa zobrazujú len minimálne detaily.

Výsledkom je najdigitálnejší Mustang všetkých čias. Pričom odstránenie fyzických tlačidiel pre ovládanie rádia a klimatizácie vytvorilo čistejší vzhľad prístrojovej dosky. Napriek tomuto posunu smerom k digitalizácii Ford tiež tvrdí, že kokpit úplne nového auta zostáva zameraný na vodiča. S novým volantom s hrubším vencom a sploštenou spodnou časťou a športovými koženými sedadlami je tento zámer jasne viditeľný. Ponúkaná technológia zahŕňa funkcie Apple CarPlay a Android Auto. Rovnako aj bezdrôtové nabíjanie telefónu, bezdrôtovú softvérovú kompatibilitu a stereo Bang & Olufsen s 12 reproduktormi.

Ford Mustang interiér
Foto: Ford
Osemvalec hrá vlastnú symfóniu

5,0-litrový osemvalec novej generácie by mal tomuto stereu poskytnúť vhodnú konkurenciu, pokiaľ ide o poskytnutie zvukovej stopy. Motor svojím konštrukčným riešením podporuje výkon a citlivú odozvu. Zásluhou nového dvojitého prívodu vzduchu dokáže „voľnejšie dýchať“, čo mu dodáva rýchlejšiu odozvu. Systém aktívneho výfuku zasa mení zvuk a hlasitosť motora buď v prospech tichšej jazdy v meste alebo maximálnej slobody na otvorených cestách.

Ford Mustang
Foto: Ford
Šesť režimov a lepšie jazdné vlastnosti

Zvoliť si môžete zo šiestich jazdných režimov – Normal, Sport, Slippery, Drag, Track a Individual. Prevodový pomer riadenia nového Mustangu je rýchlejší a odozva podvozku sa zlepšila znížením poddajnosti všade od volantu až po pneumatiky. Ford deklaruje, že pôjde o Mustang s najlepšími jazdnými vlastnosťami aký kedy vyrobili. Ed Krenz, hlavný konštruktér modelu Mustang sa k tomu vyjadril nasledovne: „Toto je doposiaľ najatletickejší a najdôveryhodnejší Mustang. Či už jazdíte s automatickou alebo manuálnou prevodovkou, vďaka jazdným režimom v kombinácii s jemne vyladeným digitálnym ovládaním motora, odpruženia a riadenia sme teraz schopní poskytnúť vodičom špičkový výkon kdekoľvek, od ich obľúbených ciest až po miestnu trať.“

Ford Mustang
Foto: Ford
Rýchlejšie ako šprintér na 100 metrov

Vozidlá GT dostali do výbavy štandardný balík Performance, ktorý okrem kolies a bŕzd pridáva diferenciál s obmedzenou svornosťou pre zvýšenú trakciu a výfuk s aktívnymi klapkami. Kupujúci si môžu našpecifikovať adaptívne odpruženie Ford MagneRide, ktoré možno vyladiť tak, aby zmenilo nastavenia podvozku v závislosti od zvoleného režimu jazdy.

Mustang vo verzii kabriolet ponúka príťažlivý štýl a slobodu otvoreného priestoru. Strecha opatrená poťahom a izoláciou po celej ploche sa otvorí a zatvorí už za osem sekúnd – čo je rýchlejšie ako svetový rekord v behu na 100 metrov. Vďaka jej kompaktným rozmerom zostane v batožinovom priestore stále dosť miesta na dva golfové vaky.

Mustang Dark Horse je doma na ceste aj na okruhu a využíva jedinečné funkčné dizajnové prvky, ktoré zdôrazňujú jeho čistokrvný výkon. Ide napríklad o pevný zadný spojler inšpirovaný pretekárskymi autami, lišty pod bočnými prahmi či zadný difúzor na vylepšenie aerodynamických vlastností. Vysokovýkonná verzia nového 5,0-litrového motora V8 dodáva ešte viac výkonu, a to v kombinácii s 10-stupňovou automatickou alebo unikátnou 6-stupňovou manuálnou prevodovkou TREMEC. Zvýšený výkon na okruhu zabezpečuje modernizované zavesenie kolies, vylepšené chladenie, ktoré vozidlu dodáva výdrž, ako aj pneumatiky Pirelli s vysokou priľnavosťou.

Ford Mustang GT s výkonom 446 koní so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou stojí 59 900 eur, verzia Convertible sa v tejto špecifikácii predáva za 64 500 eur. Za variant s desaťstupňovou automatickou prevodovkou sa pripláca suma 3 500, resp. 3 400 eur (Convertible). Dark Horse s výkonom 453 koní je dostupný len v karosárskom prevedení Fastback – s manuálom za 72 300 eur a s automatom za 75 500 eur.

Foto: Ford

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.6 / 5. Počet hodnotení 80

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokReuters: Tesla zastavila vývoj lacného elektromobilu. Klamete, odkazuje Musk
Nasledujúci článokMOTO TEST Honda Africa Twin – do sezóny 2024 v novom šate

1 COMMENT

  1. […] postaviť taký automobil, ktorý by získal titul najrýchlejšieho auta na svete. A vďaka tomuto Fordu GT, alebo „Badd GT“ ako ho on nazýva, sa mu podarilo prelomiť zopár rekordov. Na začiatku […]

Comments are closed.