Domov News Vyhrievané bezpečnostné pásy sú doslova horúcou novinkou

Vyhrievané bezpečnostné pásy sú doslova horúcou novinkou

Zdroj: ZF

Vyhrievané bezpečnostné pásy sa možno čoskoro stanú súčasťou výbavy nových vozidiel. Nemecká spoločnosť ZF vyvinula túto zaujímavú vychytávku, ktorá by mohla pomôcť s predĺžením dojazdu elektromobilov v zime.

V rámci moderných vozidiel sa často stretávame s prvkami výbavy ako vyhrievaný volant či vyhrievané sedadlá. Vyhrievané bezpečnostné pásy sú však horúcou novinkou a to doslova. Ak sa pozrieme na jednu z hlavných nevýhod elektrických automobilov v zime, je to ich dojazd. Práve dojazd klesá vplyvom nižších teplôt, respektíve trakčný akumulátor potrebuje oveľa viac času na svoje ohriatie do prevádzkovej teploty.

Zdroj: ZF
Zachráni až 15%

Rovnako tak významný odber energie predstavuje aj ohrev kabíny automobilu. Pri elektrických vozidlách nevzniká toľko tepla ako pri spaľovacích motoroch, a preto treba vynaložiť viac energie z akumulátorov aj na ohrev samotnej kabíny. Jednou z rád, ako sa vyhnúť skráteniu dojazdu v zime, je zapnúť vyhrievanie sedadiel a volantu namiesto vyhrievania celého interiéru. Už čoskoro sa vďaka nemeckému ZF možno pridá k sedadlám a volantu aj bezpečnostný pás.

Toto riešenie vyhrievaných bezpečnostných pásov funguje na podobnom princípe ako v prípade volantu a sedadiel. Využívanie všetkých troch spomínaných položiek by mohlo viesť k úspore a zachrániť až 15 % dojazdu elektromobilu. Vyhrievané bezpečnostné pásy sa nijak výrazne nelíšia od tých štandardných. Malé drôtiky určené na výhrev vplietli priamo ako súčasť bezpečnostného pásu. Všetky súčasti pre elektrický ohrev umiestnili tak, aby nijakým spôsobom neobmedzovali funkčnosť bezpečnostných pásov.

Zvýši aj bezpečnosť

„Pre cestujúcich nevznikol v používaní vyhrievaných pásov v porovnaní s tými konvenčnými žiadny rozdiel. Reakcia vyhrievaného bezpečnostného pásu pri nehode, samozrejme, nie je o nič horšia v porovnaní s bežnými bezpečnostnými pásmi,“ tvrdí Martina Rausch, ktorá sa podieľala na vývoji bezpečnostných pásov v spoločnosti ZF. Čo určite poteší výrobcov vozidiel je, že inštalácia vyhrievaných bezpečnostných pásov im nijak výrazne neskomplikuje výrobu vozidiel. Vďaka integrovaným drôtikom na výhrev sa nemení ani hrúbka bezpečnostných pásov.

Zdroj: ZF

Spoločnosť ZF tvrdí, že ich vyhrievané bezpečnostné pásy sú pripravené na sériovú výrobu. Jednou z mnohých výhod týchto pásov je ich funkcionalita pri kontakte s telom. Cestujúci tak prirodzene vyzlečie svoju zimnú bundu, čo rovnako zvyšuje bezpečnosť v prípade dopravnej nehody. Pre funkciu akéhokoľvek bezpečnostného pásu platí, že čím menej vrstiev sa nachádza medzi pásom a osobou, tým je riziko nižšie.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokVolvo zaznamenalo pokles predaja, stane sa EX90 spásou? Ako prvé na svete dostane HD mapy Google
Nasledujúci článokTEST Alfa Romeo Tonale 1,5 eHybrid – k dokonalosti mu chýba výkon