Bye, bye diesel? Nemecká automobilka Alpina rozhodne odmieta dať stopku dieselovým agregátom. Nová XD3 má šmrnc a na tachometri svieti 330 km/h.

Doteraz najlepším vyhotovením novej X3-ky bol model M40i. Pod kapotou sa nachádzal 3,0-litrový šesťvalec s výkonom 360 koní. Mníchovská značka však už dala najavo, že v dohľadnom čase by sa na trhu mal objaviť plnohodnotný model X3 M. O zvýšený výkon (dúfajme, že nad 400 koní) sa postará divízia M Performance.

Pokiaľ ste však skôr zástancom dieselového motora, môžete už teraz siahnuť po diele menom Alpina XD3. Svoju premiéru si odbije na výstavisku v Ženeve, kam toto vozidlo bude v najbližších dňoch smerovať. Nakoľko sa presné špecifikácie nevedia, môžeme očakávať podobnú konzistenciu, akú ponúkajú modely BMW M550d a 750d. Alpina však musí motor upraviť podľa predstáv, aby spĺňala hodnoty pre toto SUV. Môžeme očakávať výkon vyšší než 400 koní a vyšší krútiaci moment. Súčasťou celku bude aj 8-stupňová automatická prevodovka s pohonom všetkých kolies xDrive. XD3-ke zrýchlenie z pokoja na 100 km/h zaberie len 4,6 sekundy a maximálna rýchlosť by mala činiť 266 km/h. Tých 330 km/h na palubnej doske síce vyzerá pekne a museli by sme byť veľkými optimistami, ale na dieselové auto sa tu nachádzajú pekné hodnoty.

Pre „pravostranný trh“ Alpina ponúkne o niečo slabší motor. Trojlitrový naftový motor ostane, no namiesto 4 turieb budú len dve. Motor bude naladený „len“ na 338 koní700 N.m. Takisto ostane 8-stupňový automat a pohon všetkých štyroch kolies. Dvoj-turbový motor zvládne stovku za 4,9 sekundy a maximálku má tesne nad hranicou 250 km/h. Presnejšie, 254 km/h.

Podvozok oboch variantov bude viac športovejší, elektronicky nastaviteľný a bude mať aktívny zadný diferenciál. Ten má zaručiť najlepšiu ovládateľnosť na trhu v danej triede. Ako už býva zvykom, nemôžu chýbať veľké 20“ viaclúčové kolesá. Ak sa vám dvadsiatky zdajú málo, môžete ísť až po 22“ kolesá.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokĎalší škrt cez rozpočet pre BMW. Emisie, žiaľ, nepustia.
Nasledujúci článokPiata generácia Audi A6 oficiálne odhalená