Domov News Envisics zaujal technológiou už viacerých veľkých hráčov

Envisics zaujal technológiou už viacerých veľkých hráčov

Britská technologická firma Envisics prilákala vo svojom poslednom investičnom kole veľké investície od spoločností Jaguar Land Rover a Stellantis. Pomôže to spoločnosti expandovať a pokračovať vo svojej práci na výrobe holografických head-up displejov pre automobily s rozšírenou realitou.

Spoločnosť Envisics so sídlom v Milton Keynes už získala finančné prostriedky od kórejskej značky Hyundai a amerického giganta General Motors. Práve GM ako prvý použije novú technológiu vo svojom modeli Cadillac Lyriq v roku 2024.

Stellantis je už dlho obdivovateľom Envisics. Britská spoločnosť vyhrala kategóriu Automotive Tech v Stellantis Startup Awards v roku 2022. Jaguar Land Rover bol medzitým prvým výrobcom automobilov, ktorý si uvedomil potenciál holografickej technológie Envisics pre head-up displeje a stal sa prvým zákazníkom OEM technológie.

Výsuvný head-up displej
Informácie tam, kde ich treba

V rozhovore pre Auto Express minulý rok generálny riaditeľ Envisics Jamie Christmas vysvetlil technológiu svojej spoločnosti. „To, čo máme tendenciu vidieť na našich filmových plátnach, je čisté sci-fi,“ povedal. „A to, čo často vidíme v reálnom živote, neberieme ako hologram. Ide v podstate o priehľadnú obrazovku, na ktorú sa premieta obraz. Takto sa dá vysvetliť technológia konvenčného head-up displeja.“

„To, čo robíme, sa ale svojim spôsobom dá označiť ako holografia. Ide o presúvanie informácií cez 3D priestor. To má niekoľko významných výhod. Všetko to pramení z toho, že sa vieme pohrať s rýchlosťou svetla. Výhodou je, že prístrojovú dosku môžete umiestniť presne do správnej vzdialenosti, aby ste sa uistili, že vždy uspokojíte víziu ľudí a zlepšíte ich situačné povedomie.“

Kompaktnosť a nižšia spotreba energie

Najdôležitejším sa zdá, že môžete umiestniť upozornenia na unikátne miesto. Najmä keď sa snažíte zvýšiť povedomie ľudí o nebezpečenstvách v mestskom prostredí. Takže neexistuje žiadne presné miesto zobrazovania informácií. V skutočnosti táto technológia umiestni informácie tam, kde sa majú nachádzať a kde sú čo najlepšie prístupné posádke. Okamžite preto pochopíte a rozpoznáte nebezpečenstvá okolo vás. Iné systémy to jednoducho nedokážu.

Envisics má kompaktnejšie rozmery a ľahšie sa „zabalí“ do prístrojovej dosky ako tradičné systémy head-up displeja. Rovnako má aj menšiu spotrebu energie a je tak energeticky menej náročný pre celý systém. Rozšírené projekčné zobrazovacie jednotky sa v najbližších rokoch stanú v automobiloch samozrejmosťou. To pomôže znížiť množstvo obetovaného priestoru v automobiloch určených na digitálne displeje.  V najbližších rokoch sa predpokladá niekoľkonásobný rast v predajných číslach.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPorsche sa darí ako nikdy predtým. Pozornosť však už sústreďuje na elektromobily
Nasledujúci článokKia EV9 na nových foto, poznáme dynamické údaje aj dojazd