Renault oficiálne predstavil šiestu generáciu kedysi populárneho MPV s názvom Espace. Novinka vychádza z modelu Austral, má bližšie k SUV a poháňať ju bude hybridný trojvalec.
Renault Espace v roku 1983 priniesol úplne nové vnímanie cestovania s MPV a podľa Renaultu sa nikdy neprestalmeniťsdobou.DnešnýEspace preto dýchaatmosférouSUV a má elegantný, atletický dizajn.Zostalvernýsvojej5– alebo7–miestnej konfigurácii a naďalej jenajpriestrannejšímmodelomznačkyRenault. Zároveň prichádza s jednou z najväčších panoramatických striech, aká momentálne v automobilovom priemysle existuje. Medzigeneračne sa Espace zmenšil, schudol v priemere o 215 kg aprichádza s efektívnym,plnehybridnýmpohonnýmústrojenstvomE–Techsvýkonom200koní. Je postavený na aliančnej podvozkovej platforme CMF-CD, podporuje 32 rôznych asistenčných systémov vodiča aj riadenie všetkých kolies. Objednávky na Espace začne Renault prijímať už teraz na jar.
Kompaktnejší, no rovnako priestranný
Vozidlo má svetlú výšku 18 cm a stojí (podľa výbavy) na 19 alebo 20-palcových kolesách. Celková dĺžka Espace bola skrátená o 14 cm na 4,72 metra. Renault však tvrdí, že veľkosť vnútorného priestoru pre posádku zostala nezmenená. Sedadlá v druhom rade sa dajú posúvať v rozsahu 22 cm. Ich operadlá sa dajú nastavovať v rozsahu 31 stupňov. Spolu s priestorom na kolená v rozsahu 321 milimetrov by su tu mal nájsť svoje pohodlie každý dospelý človek.
Vo výbave Iconic budú opierky hlavy sedadiel v druhom rade vybavené mäkkými vankúšikmi čalúnené rovnakým materiálom ako čalúnenie samotných sedadiel. Tretí rad sedadiel bude k dispozícii bez príplatku. Sediaci v poslednom rade sedadiel budú mať tak ako tí v druhom rade k dispozícii stropné svetlá s dotykovým ovládaním a koncovky typu USB-C. Sklenená strecha nemá priečny nosník, takže poskytuje viac ako 1 m2 slnečného svetla (dĺžka 1,33 m, šírka 0,84 m). Jej sklo má na svojom vnútornom povrchu nízko emisnú vrstvu, ktorá filtruje UV žiarenie a väčšinu dopadajúcich infračervených lúčov, čím odráža teplo z priestoru pre cestujúcich, a preto sa Espace zaobíde bez zatemňovacej rolety.
Renault Espace ponúkne v kabíne celkovo 39 litrov odkladacích priestorov. Všetko dôležité sa deje na dvoch združených obrazovkách v prednej časti. Prístrojový panel má obrazovku s uhlopriečkou 12,3 palca, obrazovka multimediálneho systému zasa 12 palcov. Beží na operačnom systéme Android, takže funguje veľmi podobne ako mobilné telefóny s týmto systémom. Systém OpenR tak ponúka aktualizácie vzduchom, prispôsobenia na základe osobných profilov či možnosti sťahovať najrôznejších aplikácií.
Funkcie vzduchotechniky sa aj naďalej budú ovládať fyzickými tlačidlami. Modernizáciou prešiel 9,3-palcový head-up displej, asistent jazdy v jazdnom pruhu či 360-stupňový parkovací systém. Batožinový priestor má v 5-miestnej konfigurácii maximálny objem 777 litrov. Po sklopení aj zadných sedadiel vznikne priestor s objemom 1818 litrov. Ak je vozidlo plne obsadené siedmimi pasažiermi, do kufra vojde len 159 litrov batožiny.
Pohon
Čo sa týka pohonných jednotiek, Renault zatiaľ zverejnil informácie o hybridnom trojvalci E-TECH s najvyšším systémovým výkonom 200 koní. Benzínový motor má objem 1,2 litra, najvyšší výkon 130 koní a maximálny krútiaci moment 205 Nm. Benzínovému motoru pomáhajú aj dva elektromotory. Prvý má výkon 68 k a 205 Nm a je poháňaný batériou s kapacitou 2 kWh. Druhý elektromotor s 50 Nm slúži ako štartér generátor a k radeniu rýchlostných stupňov. Takto nakombinovaná pohonná sústava udelí vozidlu dynamiku na úrovni 8,8 sekundy času potrebného na zrýchlenie z 0 na 100 km/h a vyvinutie najvyššej rýchlosti 175 km/h.
Ako to už poznáme zo skôr predstavených modelov E-TECH, automatická prevodovka kombinuje 2 prevodové stupne u elektromotora a 4 prevodové stupne u benzínového motora. Uvedené by malo byť mimoriadne efektívne najmä v mestskej premávke, Renault udáva kombinovanú spotrebu paliva podľa metodiky WLTP na úrovni 4,6 litra na 100 km. Vďaka 55-litrovej nádrži preto bude možné prejsť na jedno natankovanie aj 1100 kilometrov. Aerodynamika modelu Espace bola optimalizovaná zjednodušením tvaru nových zrkadiel, šikmou líniou strechy zakončenou spojlerom a vetracími otvormi v nástavci pod zadným nárazníkom, ktoré rozptyľujú odpor vzduchu.
Systém riadenia všetkých kolies 4Control v nízkych rýchlostiach natáča zadné kolesá do opačnej strany ako tie predné o 5 stupňov, čím sa priemer otáčania zmenšil na 10,4 metra, čo je porovnateľné napríklad s takým Cliom. Funkcia prediktívnej hybridnej jazdy maximalizuje využitie elektrickej energie počas jazdy. Prepojené mapy, ako napríklad topografia cesty na nasledujúcich sedem kilometrov (najpravdepodobnejšia trasa, ak nie je zaznamenaný žiadny cieľ), poskytujú pokročilé informácie systému riadenia batérie, aby sa čo najlepšie využila energia elektromotora. To vodičovi zaručí, že každá jeho jazda bude čo najefektívnejšia.
Bohatá výbava a prémiový nádych
Renault Espace sa bude predávať v troch výbavách. Už základná výbava Techno zahŕňa 24-palcovú obrazovku OpenR, elektricky ovládané dvere batožinového priestoru, bezdrôtovú nabíjačku telefónu, 19-palcové kolesá, systémy Isofix na ľavom a pravom sedadle v druhom rade a bezpečnostný balík vrátane varovania pred prítomnosťou iného vozidla v mŕtvom uhle. Novinka v modeli Espace, výbava Esprit Alpine, dodá interiéru športový nádych. Opierky hlavy dostanú logo A so šípkou, Alcantara na palubnej doske dostane modré prešívanie a Alcantara sa čiastočne popri syntetickej koži a látky Latis Bright objaví na sedadlách. Najluxusnejšia výbava Iconic obsahuje jaseňové drevo na palubnej doske a svetlé pieskovo-sivé kožené čalúnenie v kombinácii s hnedým obložením mokka. Sedadlá sa dajú elektricky nastaviť, sú vyhrievané a sedadlo vodiča je navyše vybavené bedrovým masážnym mechanizmom.
Spomenúť musíme aj hi-fi systém Harman Kardon s 12 reproduktormi (jeden predný stredový reproduktor, 2 výškové reproduktory a 2 nízkofrekvenčné reproduktory vpredu a vzadu, 2 zadné priestorové reproduktory a subwoofer v batožinovom priestore). Renault v spolupráci so spoločnosťou Gameloft vyvinul aplikáciu SongPop. Ide o interaktívnu hudobnú kvízovú hru, ktorú si cestujúci môžu spolu zahrať na svojich mobilných telefónoch.
Na tejto stránke používame súbory cookies a iné technológie pre správne fungovanie a zlepšenie chodu stránky, jej zabezpečenie, poskytovanie funkcií sociálnych sietí, prispôsobenie obsahu a reklám používateľom a analýzu návštevnosti a správania používateľov. OdmietnuťČítať viacSúhlasím
Súkromie & Cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.