Domov News Škoda Slavia dostala päť hviezd v Global NCAP

Škoda Slavia dostala päť hviezd v Global NCAP

Zdroj: Global NCAP

Škoda Slavia dobýva Indiu. Škoda Auto sa nebojí expanzie a pokračuje v tejto aktivite aj na dôležitý indický trh. Ich cieľom zostáva ponúkať automobily s maximálnou bezpečnosťou pre posádku. To potvrdzuje aj u nás nepredávaný, no v Indii veľmi obľúbený model Slavia. Podarilo sa mu získať najvyššie hodnotenie od Global NCAP.

Škoda Auto vie, že medzi našimi európskymi a indickými cestami nájdeme mnoho rozdielov. Minimálne čo sa týka bezpečnosti. To potvrdzuje aj nie príliš najprívetivejšia štatistika obetí autonehôd v Indii. Každoročne tam zahynie pri dopravných nehodách okolo 150 tisíc ľudí. Príčinu môžeme hľadať v tom, že mnoho automobiliek posiela na tento trh nie úplne najkvalitnejšie automobily. Škodovka sa však na tento trh pozerá odlišne, možno aj preto priniesla na tento trh model Škoda Slavia.

Zdroj: Škoda Auto
Domáci zástupca pohorel

Tento prístup mladoboleslavskej automobilky potvrdzujú aj nedávne výsledky hodnotenia organizácie Global NCAP. Táto organizácia robí v podstate to isté pre svetový automobilový trh, čo robí pre Európu nám dobre známy Euro NCAP. Ak by sme sa pozreli na automobil produkovaný priamo v Indii, konkrétne Maruti Suzuki Alto K10, ten dosiahol veľmi slabé hodnotenie dvoch hviezdičiek. Nízke hodnotenie dvoch hviezdičiek dosiahol v disciplíne bezpečnosti dospelej posádky. Alarmujúce je nulové hodnotenie bezpečnosti detských pasažierov. Za ochranu chodcov následne dostal iba jednu hviezdičku.

Zdroj: Global NCAP

Ako sa to robiť má, ukazuje napríklad spomínaná Škoda s jej modelom Slavia. Tento model prekvapil najlepším výsledkom v histórii testov Global NCAP. V hodnotení bezpečnosti posádky a ochrany chodcov dostala Slavia päť hviezdičiek. Dosť podobne dopadli aj crossovery Škoda Kushaq a Volkswagen Taigun.

Škodovka ako etalón bezpečnosti

Výhodou Škody je fakt, že môže využiť svoje skúsenosti z európskych ciest. Naše vysoké bezpečnostné štandardy následne vie využiť v Indii, kde sa bezpečnosť ciest s našimi nedá porovnávať. Slavia sa môže pochváliť aj veľmi dobre prepracovanými nárazovými zónami a šiestimi airbagmi. Na palube nesmú chýbať ani elektronické systémy ako napríklad ABS, ESP, XDS či multikolízna brzda. Škodovka tak ukázala veľmi vysoký štandard a pre ostatných konkurentov ide o veľmi vysoko nastavenú latku. Takýto benchmark by pre jej konkurentov mal byť poriadnym sústom.

Zdroj: Škoda Auto

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST VW Polo GTI 2,0 TSI – Všetko v jednom
Nasledujúci článokToto nie je 1. apríl, BYD Yangwang U9 dokáže skákať a jazdiť po troch kolesách