Domov News Fabia pravdepodobne skončí, varuje šéf Škody. Dôvod neprekvapí

Fabia pravdepodobne skončí, varuje šéf Škody. Dôvod neprekvapí

Jeden z najznámejších modelov v našich končinách pravdepodobne skončí. Vyzerá to tak, že Fabii zlomí krk chystaná emisná norma.

Škoda Fabia patrí k najznámejším autám na Slovensku. Ak ste ju nevlastnili, je veľmi pravdepodobné, že ju mali aspoň vaši rodičia alebo ste na nej jazdili v autoškole. Na trhu je od roku 1999, aktuálne vo svojej štvrtej generácii, ktorú automobilka odhalila len v roku 2021. Je však možné, že bude aj posledná. Dôvod? Pripravovaná emisná norma Euro 7.

S príchodom novej generácie Fabie sa očakával aj praktickejší variant kombi. V novembri 2020 ho vtedajší šéf značky Thomas Schäfer aj verejne potvrdil. Ani nie o rok neskôr však bolo všetko inak a verzia kombi pre štvrtú generáciu Fabie bola definitívne zrušená. Za týmto rozhodnutím stáli práve emisie a neustále zvyšujúci sa tlak na prechod k elektromobilite. „Potrebujeme nielen viac elektromobilov, ale musíme sa rýchlejšie, než sme pôvodne počítali, rozlúčiť s niektorými modelmi so spaľovacími motormi. Spoločne sme sa preto rozhodli, že budeme dôsledne investovať do budúcnosti a že sa nakoniec rozlúčime s vybranými modelmi. Jedným z nich je aj Fabia Combi,“ povedal v roku 2021 Schäfer. Zdá sa však, že rovnaký osud čaká aj klasický hatchback.

Škoda Fabia

Prekážkou je Euro 7

Súčasný šéf značky Škoda Klaus Zellmer prezradil pre britský magazín Autocar, že Fabia to má s plánovaným príchodom normy Euro 7 reálne nahnuté. Aby totiž spĺňala nové a prísnejšie regulácie, značne by ju to predražilo a ľudia by neboli ochotní kupovať ju. Ak bude návrh novej emisnej normy schválený v súčasnej podobe, podľa Zellmera „nebude možné“ udržať Fabiu na dostupnej cene. Je tak veľmi pravdepodobné, že s aktuálnou generáciou definitívne skončí.

Rovnaký osud však podľa všetkého čaká aj koncernových príbuzných Fabie, teda VW Polo a Seat Ibiza. Volkswagen totiž pred nejakým časom prezradil, že Polo by zdraželo o 5 000 eur, ak by malo spĺňať nové emisné regulácie. To isté pravdepodobne platí aj pre Fabiu a Ibizu, keďže všetky tri autá stoja na rovnakej platforme. V rámci koncernu navyše so súčasnou generáciou skončí aj Audi A1 a tak sa zdá, že VW Group začína systematicky likvidovať malé modely so spaľovacím motorom. Vpred bude chcieť totiž tlačiť malé elektromobily, na čele s ID.2all, ktorý má v Európe začínať na sume okolo 25-tisíc eur. Zdá sa tak, že tradičné modely segmentu B to majú spočítané a ich miesto o pár rokov nahradia elektrické ekvivalenty.

Škoda do roku 2026 uvedie na trh 6 nových elektromobilov

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutocar
Predchádzajúci článokObytné vozidlá majú nového kráľa – Palazzo Superior
Nasledujúci článokLaFerrari za zlomok ceny? Asi iba vo Vietname