V Ženeve sa postupne predstavili všetky nové alebo vylepšené modely od automobiliek z celého sveta. Výnimkou nie je ani japonská spoločnosť Mazda. Najväčšou hviezdou v stánku spoločnosti sa jednoznačne stala omladená Mazda 6.

V rámci autosalónu ju sprevádzali modely MX-5 a crossover CX-5. Dostatočnej pozornosti sa dostalo aj dvom výnimočným konceptom – Mazda KaiVision Coupe.

Ale teraz k faceliftu Mazdy 6. Vozidlo tretej generácie, ktoré je na trhu za chvíľu už dobrých 6 rokov, prešlo modernizáciou, ktorá sa týka predovšetkým techniky. Exteriér sa zásadným spôsobom nezmenil. Nová maska chladiča, integrované predné LED svetlomety – to sú tie najviditeľnejšie inovácie. Mazda tiež zmenila veľkosť ponúkaných diskov, a to 17 a 19 palcov.

interiéri sa prejavila hlavne palubná doska, ktorá je po novom o dosť uhladenejšia. Displej infotaimentu je dosť vysoko na to, aby vodič nemusel zbytočne skláňať hlavu a strácať pozornosť. Zaujímavosťou je úzka obrazovka pred spolujazdcom. Pribudli aj nové sedadlá, ktoré okrem vyhrievania dokážu aj ochladzovať. Výduchy klimatizácie dostali tiež inovovaný vzhľad. Našťastie, japonskí vývojári sú natoľko inteligentní, že ovládanie kúrenia a klimatizácie neumiestnili do dotykovej obrazovky. Takže teplotu nebudete nadstavovať dešifrovaním rôznych pokynov, ale jednoducho prostredníctvom tlačidiel. Okrem tejto pozitívnej správy je tu ešte jedna pre cestujúcich vzadu – tiež je k dispozícii vyhrievanie sedačiek.

Najsilnejším dieselovým motorom pre európsky trh by mal zostať 2,2-litrový agregát s krútiacim momentom 238 Nm. K dispozícii bude však aj verzia SkyActiv-X s 2,5-litrovou benzínovou pohonnou jednotkou s výkonom 250 konských síl. Základná cenovka by sa mala pohybovať okolo 30 000 EUR. Nenechajte sa však pomýliť. Predchádzajúca ,,sociálna“ výbava Emotion, o ktorú bol minimálny záujem, sa vyradila z ponuky. Takže štartovná suma sa viaže k výbave Challenge, v ktorej už máte automaticky integrované LED svetlomety, systém sledovania slepých uhlov, adaptívny tempomat a head-up displej.

V stánku v Ženeve sa objavila aj Mazda Kai – vízia, ktorá zaujme! Po koncepte Vision Coupe je Kai veľmi príťažlivou myšlienkou. Automobilový minimalistický štýl, jednoduchý dizajn a minimum rušivých prvkov – túto kombináciu zvolila automobilka namiesto ostrých kriviek. Poznávacím znamením značky zostáva robustná maska s logom značky, ktorú krásne dotvárajú úzke zamračené svetlomety.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokLamborghini Huracán Performante Spyder: Huracán s otvorenou strechou, no nezmeneným výkonom.
Nasledujúci článokRange Rover Sport mieri do dražby