Domov News To najlepšie bez strechy? Nové Porsche 718 Spyder RS

To najlepšie bez strechy? Nové Porsche 718 Spyder RS

Najmenší model dostal vrcholnú verziu. Porsche 718 Spyder RS je to pravé pre ľudí túžiacich jazdiť s vetrom opreteky.

Už dlhé roky je model 718 vstupnou bránou do sveta stuttgartskej automobilky. Tá teraz predstavila svoju vrcholnú verziu modelu bez strechy. Porsche 718 Spyder RS je to pravé náčinie pre naozajstných labužníkov. Automobilka sľubuje najvýkonnejší sériovo vyrábaný roadster, ktorého doménou je výborná ovládateľnosť a manuálne sklápacia plátenná strecha.

Porsche 718 Spyder RS

Nefiltrovaný zvukový zážitok

Koncepciu tohto auta snáď netreba nikomu predstavovať. V tomto prípade priamo za hlavami posádky úraduje šesťvalcový motor typu boxer s objemom 4 litre. Pohonný agregát pochádzajúci z modelu 911 GT3 je možné točiť až do 9 000 otáčok za minútu, čo vytvára naozaj uchu lahodiacu zvukovú kulisu, obzvlášť bez strechy. Porsche 718 Spyder RS produkuje výkon rovných 500 koní a krútiaci moment dosahuje hodnotu 450 Nm. Výkon je prenášaný na zadnú nápravu výhradne cez 7-stupňovú automatickú prevodovku PDK. Z nuly na stovku dokáže akcelerovať aj vďaka hmotnosti len 1410 kg za 3,4 sekundy, pričom rýchlosť 200 km/h atakuje už za 10,9 sekundy. S vetrom vo vlasoch dokážete v tomto prípade uháňať rýchlosťou až 308 km/h.

Porsche 718 Spyder RS

Detaily robia divy

Novinka nie je len o 40 kilogramov ľahšia oproti základnému modelu Spyder, dokonca o 5 kíl podliezla hmotnosť aj svojho súrodenca, modelu Cayman GT4 RS, od ktorého si požičala podvozok. Novinka je tak o 30 mm nižšia, disponuje adaptívnymi tlmičmi a samosvorným mechanickým diferenciálom. Taktiež dostalo robustnejšie poloosy a kované disky kolies s rozmerom 20 palcov. V prípade záujmu si môžete individuálne nastaviť výšku podvozku, stabilizátorov alebo odklon kolies. V sparťanskom interiéri sa nachádzajú sedadlá z uhlíkových vlákien, ktoré sú čalúnené kožou kombinovanou s Race-Tex. Tradične sa dá objednať aj balík Weissach, ktorý autu pridá kované disky zo zmesi horčíka a koncovky výfuku z titánu. Pre slovenský trh zatiaľ ešte cena zverejnená nebola, avšak v Nemecku tento model štartuje na sume 155 575 eur. To je o viac ako 55 000 eur viac ako stojí základná verzia Spyder.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokMilujete mačky? Čínska značka Ora potom bude vašou voľbou
Nasledujúci článokFanúšikovia Hondy sa dočkali. Nové CR-V prichádza do Európy