Domov Elektromobilita Unikli zábery Nio ET5 Touring. Vyzerá veľmi dobre

Unikli zábery Nio ET5 Touring. Vyzerá veľmi dobre

Oficiálne sa na príchod čínskej značky Nio s jej modelom ET5 Touring stále čaká. Pred očakávaným uvedením na trh v roku 2025 sa však môžeme pozrieť na plánovaný „kombík“ vďaka uniknutým záberom.

Všeobecne sa očakáva, že model ET5 Touring, ktorý nedávno odfotili v Nórsku, by mal zdieľať mnohé z mechanických vlastností sedanov tejto značky. To znamená, že tento model bude poháňaný dvoma elektromotormi umiestnenými na oboch nápravách. Karosárska verzia sedan má na papieri vcelku zaujímavé hodnoty. Výkon dosahuje 483 koní a krútiaci moment 700 Nm. Jeho zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá približne 4 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 200 kilometrov za hodinu.

Zdroj: AutoExpress
Vymeníte baterku a idete ďalej

Nio ponúka dve možnosti batérie pre sedan ET5, 75 kWh alebo 100 kWh. Tieto akumulátory poskytujú dojazd podľa normy WLTP 455, respektíve 590 kilometrov na jedno nabitie. Nio uvádza, že nabitie z 10 % kapacity batérie na 80 % potrvá 30, respektíve 40 minút v prípade väčšieho akumulátora. Nio má tiež inovatívnu možnosť výmeny batérií, ktorá majiteľom umožňuje fyzicky vymeniť batériu za nabitú na dlhšej ceste.

Táto infraštruktúra na výmenu batérií už existuje v rodnej Číne. Nio sa snaží rýchlo zavádzať túto infraštruktúru aj na súčasné európske trhy ako Nórsko, Nemecko, Holandsko, Dánsko a Švédsko. V týchto krajinách má byť do konca roka v prevádzke 70 výmenných staníc. Očakáva sa, že tieto možnosti hnacieho ústrojenstva a batérie rovnako aplikujú aj pre nový model ET5 Touring, pričom zákazníci budú vyzvaní k prenájmu batérie za mesačný poplatok, ktorý zahŕňa aj dve bezplatné výmeny a 200 kWh bezplatného nabíjania mesačne.

Zdroj: AutoExpress
Dizajn totožný, ale s väčším batožinovým priestorom

Ako môžeme vidieť, elegantný dizajnový jazyk ET5 vyzerá na kombi modeli nedotknutý, len s ešte elegantnejšou kombi líniou. Rovnako ako v prípade mnohých moderných elektromobilov dominuje dizajnu vpredu tenké LED osvetlenie a vzadu zasa vkusné svetelné lišty. Zdá sa však, že Nio sa rozhodlo pre svoje modely aplikovať svoj vlastný minimalistický vzhľad.

Vnútri sa dizajn interiéru zhoduje s dizajnom sedanu Nio ET5. O väčšinu ovládacích prvkov sa stará 12,8-palcová obrazovka infotainmentu. Rozhranie by malo byť pomerne jednoduché a rovnako ako mnoho konkurentov, aj model ET5 prináša vlastný ovládací softvér značky Nio. Okrem bežných možností ovládania sa do systému dostal aj osobný asistent s menom „Nomi“. Model ET5 Touring s najväčšou pravdepodobnosťou dostane všetky rovnaké detaily ako prevedenie sedan, rozdielovým faktorom sa stane väčší batožinový priestor. Ceny za sedan Nio ET5 začínajú na hodnote zhruba 61 tisíc eur.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokKrásny restomod poteší priaznivcov aj odporcov elektromobility, no stojí majland
Nasledujúci článokBMW chcelo konečne postaviť pekné auto a takto to dopadlo…