Väčšina ľudí lamentuje nad nutnosťou nabíjania elektromobilov, ktoré je “stratou času” a stále preferujú rýchle tankovanie benzínových či naftových vozidiel. Ruka v ruke s vývojom elektrických vozidiel sa neustále vyvíja aj technológia ich nabíjania. Najnovšie tu máme vozidlo schopné prejsť 250 km, ktoré sa z 0 na 100 % nabije len za 6 minút.
Riešení, ako skrátiť čas nabíjania alebo tento proces aspoň spríjemniť, je čoraz viac. Čínsky výrobca elektromobilov NIO poskytuje tzv. výmenné stanice, ktoré dokážu automaticky vymeniť vybité batérie za nabité len v priebehu 3 minút. Nedávno sme písali aj o nabíjačke MCS schopnej nabíjať výkonom 3750 kW. To by znamenalo, že bežný elektromobil s kapacitou batérie 62 kWh by sa nabil do 1 minúty. Aktuálne sériové elektromobily zase hľadajú spôsob, ako posádke spríjemniť čas pri nabíjaní. Napríklad v BMW radu 7 môžete pozerať film alebo v novom BMW i5 hrať hry.
Britský výrobca ultra rýchlo nabíjateľných batérií tvrdí, že vyvinul prelomovú technológiu umožňujúcu skutočne rýchle nabíjanie. Aby bol ich výsledný projekt zaujímavejší, prezentuje ho na atraktívnom, kompaktnom dvojsedadlovom športovom vozidle pripomínajúcom Lotus. Tento elektromobil je vybavený batériou s kapacitou 35 kWh poskytujúcou dojazd na jedno nabitie približne 250 km. Samozrejme, to nie je príliš veľa, ale hlavnou výhodou tohto riešenia je skutočne rýchle nabíjanie batérie. Na 100 % sa dokáže dostať už po 6 minútach.
Pol milióna kilometrov bez výraznej straty kapacity batérie
Nyobolt tvrdí, že ich nová batéria bola testovaná na viac ako 2 000 cyklov rýchleho nabíjania, po ktorých nevykazovala žiadne významné poškodenie batérie. To by znamenalo bezproblémový dojazd 500.000 km bez výrazného znižovania kapacity batérie. Táto technológia sa pritom neobmedzuje len na malé batérie. Háčik je však v tom, že takéto rýchle nabíjania bude možné realizovať až vtedy, keď budú k dispozícii nabíjačky s výkonom 1 MW (1000 kW – len kvôli predstave, aktuálne niektoré špičkové elektromobily sa dokážu nabíjať výkonom 350 kW, no problémom je zatiaľ infraštruktúra, napríklad na Slovensku by ste týchto ultra rýchlych nabíjacích staníc dokázali spočítať na prstoch jednej ruky). Čo sa týka hmotnosti, Nyobolt presnú váhu vozidla nezmieňuje. Iba hovorí, že váha vozidla má bližšie k jednej tone ako k dvom.