Domov News VW Golf s V10 a 500 koňmi bol realitou. Bolo to vraj...

VW Golf s V10 a 500 koňmi bol realitou. Bolo to vraj šialené auto

VW Golf V10 existoval

A toto ste vedeli? VW Golf V10 s až 500 koňmi skutočne vznikol, do sériovej produkcie to však nikdy nedotiahol.

VW Golf netreba asi nikomu dvakrát predstavovať. Svojho času to bolo jedno z najpopulárnejších vozidiel na svete a jeho korene siahajú až do roku 1974. V súčasnosti máme na scéne jeho 8. generáciu, ktorú okrem iného kúpite aj v športových verziách GTI, GTD, GTE a R. Práve posledný menovaný variant je z rodiny Golfu najvýkonnejší, pričom ponúka 235 kW, teda 320 koní a 420 Nm, ktoré sa prenášajú na všetky kolesá. Zdá sa vám to málo? A čo keby sme vám povedali, že v minulosti vzniklo aj 500-koňové monštrum s motorom V10?

VW Golf Mk5 R32

Piata generácia Golfu bola v ponuke hneď v niekoľkých športových verziách, pričom vtedajším vrcholom bol dobre známy variant R32. Pod kapotou mal 3,2-litrový motor VR6, ktorý produkoval 184 kW (250 koní) a 320 Nm. Hnacia sila bola prenášaná na všetky štyri kolesá, vďaka čomu dokázal tento ostrý hatchback zrýchliť z nuly na stovku za 6,5 sekundy a s automatom dokonca len za 6,2 sekundy. Inžinierom z Wolfsburgu to však očividne nestačilo a tak pracovali na ešte ostrejšom variante.

V interview pre magazín The Intercooler to prezradil Marcos Marques, projektový manažér eFuels Porsche. Ten tvrdí, že v prípade piatej generácie Golfu Volkswagen postavil model s vidlicovým desaťvalcom a pohonom všetkých kolies. Agregát bol rovnako ako pri ostatných verziách namontovaný priečne vpredu, zatiaľ čo superšporty koncernu (Audi R8 či Lamborghini Gallardo), s ktorými daný motor zdieľal, ho mali uložený pozdĺžne vzadu.

VW Golf V10 existoval
VW Golf Mk5 R32
500 atmosférických koní!

Marques síce nebol do spomínaného projektu priamo zapojený, no verí, že vznikol v období, keď mal koncern VW záujem o vstup do F1. Motor mal okolo 500 koní, pričom točil až do 8200 ot./min. V tajnom ústredí vo Wolfsburgu si Marques zároveň všimol aj funkčný prototyp: „Videl som ho a niekoľkokrát som ho počul bežať, bolo to dosť šialené auto.“

Do produkčnej podoby sa však toto vozidlo nikdy nedostalo, pričom dôvody nepoznáme. Nebol to však posledný projekt tohto typu. V roku 2014 totiž VW predstavil koncept R400 s 2,0-litrovým štvorvalcom TSI a 400 koňmi pod kapotou. S neskorším odhalením emisného škandálu Dieselgate však dostal stopku. V dnešnej dobe, kedy oči koncernu smerujú k elektrickej budúcnosti, už podobný hardcore model ani vo forme konceptu nečakáme. VW totiž leje väčšinu financií práve do batériových technológií.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 20

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJThe Intercooler
Predchádzajúci článokNový Tiguan zachytený bez maskovania. Bude to ďalší nudný Volkswagen?
Nasledujúci článokElektrický Mustang nevznikne. Hybrid však šéf Fordu pripúšťa