Volkswagen chystá radikálnu zmenu a stojí za ňou veľmi rýchly nástup automobiliek z Číny. Táto zmena súvisí s dobou vývoja nových modelov. VW chce razantne skrátiť dobu vývoja a prvé auto z tohto kratšieho procesu by malo prísť na trh už o dva roky.
Volkswagen sa rozhodol podstúpiť radikálnu zmenu ako reakciu na obrovskú vlnu automobiliek z Číny, ktoré prichádzajú takmer na všetky svetové trhy. Ak by ste sa pýtali, koľko štandardne zaberie celkový proces vývoja automobilu od prvej skice až po produkciu, odpoveď VW by bola jednoznačná – zhruba 4 a pol roka. No podľa technického bossa automobilky VW Kaia Grünitzama by sa táto doba mala výrazne skrátiť.
Treba skrátiť vývoj
Počas autosalónu v Mníchove práve technický šéf značky naznačil, že odteraz by sa doba vývoja mala skrátiť na zhruba 3 roky. A rovno ponúkol aj automobil, ktorý si tento skrátený cyklus vyskúša. Ide o model VW ID.2. Prvé dizajnové náčrty tohto modelu vznikli ešte v decembri 2022 a vozidlo by malo brázdiť cesty už v roku 2025. Takýto krok mal vzniknúť ako odpoveď na čínskych konkurentov, ktorým vývojový proces trvá podstatne kratšie.
Čínske automobilky svojimi aktivitami dokázali, že skrátenie doby vývoja vozidla sa dá zvládnuť. Volkswagen dokonca má aj konkrétne nápady, ktoré rozhodne chystá uviesť do praxe. Pomocou nových simulačných nástrojov, znížením skúšobných cyklov či testovaní počas zimy dôjde ku skráteniu vývojovej doby nových automobilov.
Samozrejme, bez rizík
Volkswagen si stanovil jasné priority a rozhodne nechce nič riskovať počas vývojového procesu. Na druhú stranu však treba uznať, že existujú externé riziká ako napríklad narastajúca čínska konkurencia, ktorým treba čeliť. Číňania dokážu vzniknutý problém okamžite vyriešiť a túto dynamiku by radi nadobudli aj v Nemecku. Ide o zmenu prístupu, ale podľa technického šéfa VW to dokážu aplikovať v praxi.
Samotný Kai Grünitz vyzdvihol napríklad aj čínsku značku BYD, ktorá podľa neho disponuje veľmi dobrou stratégiou. Taktiež pochválil ich nízkonákladovosť, konkurencie schopné technické riešenia a dobré svetové renomé. Volkswagen chce preto ešte viac zintenzívniť spoluprácu so svojimi partnermi a dodávateľmi, aby spoločne vytvorili synergiu na prekonanie čínskej konkurencie. Aj takáto spolupráca by mala pomôcť skrátiť celý vývojový proces nových modelov značky.