Domov Elektromobilita Porsche Taycan zachytili na Nürburgringu. Rimac v ohrození?

Porsche Taycan zachytili na Nürburgringu. Rimac v ohrození?

Porsche Taycan Turbo GT
Zdroj: Motor1

Brúsia si Nemci zuby na rekord Nürburgringu v kategórii elektromobilov? Zdá sa, že áno. Pred pár dňami na populárnom okruhu testovali Porsche Taycan Turbo GT. Bude však stačiť na superrýchly Rimac Nevera?

Rekordy na legendárnom Nürburgringu patria k tým najprestížnejším. Automobilky sa roky predbiehajú v tom, kto stanoví rýchlejší čas a inak to nie je ani s postupným nástupom elektrických vozidiel. Už nejaký čas je boj o „elektrický“ piedestál navyše okorenený o rivalitu medzi značkami Porsche a Tesla. Do nej sa však pred pár týždňami pridal aj chorvátsky Rimac a so svojim hyperšportom Nevera doslova deklasoval konkurenciu. Vtedajší rekord, ktorý držala Tesla Model S Plaid, totiž pokoril o takmer 20 sekúnd a svetu dal jasne najavo, kto je kráľom elektromobilov.

Na miesto činu sa však pred pár dňami opäť vrátilo Porsche. Na Nordschleife testovali pripravovanú vrcholnú verziu Taycanu, ktorá by mala dostať prívlastok Turbo GT. A, pochopiteľne, nešlo o žiadnu vychádzkovú jazdu. Prítomní fotografi navyše tvrdia, že chystaná novinka bola rýchlejšia než Tesla Model S Plaid a časom sa dokonca priblížila Rimacu Nevera. Táto informácia ostáva zo strany Porsche nateraz nepotvrdená, no viaceré zdroje sa zhodujú, že tempo Taycanu Turbo GT bolo viac než slušné.

2024 Porsche Taycan Turbo GT Undisguised Prototype 1.000 HP Lap Record Attempt Beats Tesla Record
Čo vieme o Taycane Turbo GT?

Informácií o pripravovanej novinke je zatiaľ ako šafranu. Automobilka jej príchod stále oficiálne neohlásila a preto je otázny aj samotný názov. Špekulácie však tvrdia, že nová vrcholná verzia Taycanu by mala prísť s faceliftom klasického modelu. Podľa všetkého dostane tretí elektromotor a systémový výkon by mal presiahnuť až 1 000 koní, teda vyše 735 kW. Okrem toho však dostane aj pomerne výrazný aerodynamický balíček, ktorému aj na fotkách z Nürburgringu jasne dominuje veľké zadné krídlo. Sme však veľmi zvedaví na výslednú hmotnosť. Variant Turbo S totiž už teraz váži takmer 2 300 kg a s pridaním ďalšieho elektromotora a aero prvkov váha len stúpne. Teda, pokiaľ si GT neprejde nejakou odtučňovacou kúrou.

Nejaký čas ešte určite potrvá, kým Porsche svoju novinku aj oficiálne predstaví. Takmer s istotou však budú chcieť na Nordschleife poraziť Teslu a možno aj ohroziť Rimac.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 3

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMotor1
Predchádzajúci článokHonda CR-V podrobne: technika, výbava, slovenské ceny
Nasledujúci článokVytiahli sme plány politických strán: táto vás nechá hodinu čakať na diaľnici, ak…