Domov SPRÁVY News Honda CR-V podrobne: technika, výbava, slovenské ceny

Honda CR-V podrobne: technika, výbava, slovenské ceny

Foto: Honda

Šiesta generácia modelu Honda CR-V prichádza na slovenský trh. Obľúbené SUV segmentu C sa bude ponúkať buď s plne hybridným pohonom (e:HEV) alebo s plug-in hybridným pohonom (e:PHEV).

Obe možnosti sú postavené na rovnakom 2,0-litrovom štvorvalcovom benzínovom motore s priamym vstrekovaním paliva s Atkinsonovým cyklom. Známe hnacie ústrojenstvo e:HEV z modelu Civic bolo pre nové CR-V prepracované a teraz obsahuje energeticky úspornejšiu a menšiu batériu. Vylepšenia zahŕňajú vysokotlakový viacstupňový systém priameho vstrekovania paliva, zatiaľ čo nízkoteplotný, vysoko výkonný aktívny katalyzátor zlepšuje ekologické vlastnosti. Zväčšená bola aj plocha výfukového otvoru, aby sa ešte viac zvýšil výkon, zatiaľ čo celouretánový kryt motora, izolácia proti hluku a vibráciám a zvýšená tuhosť kľukového hriadeľa pomáhajú ďalej zlepšovať kultivovanosť interiéru. Naopak, Honda CR-V v plug-in hybridnej verzii má batériu väčšiu, vďaka ktorej ponúka elektrický dojazd až 82 km.

Vysoká úroveň aktívnej bezpečnosti bola dosiahnutá vďaka prvej európskej aplikácii systému Honda SENSING 360, teda komplexného všesmerového bezpečnostného systému a asistenta vodiča, ktorý pokrýva aj mŕtve uhly okolo vozidla a ďalej prispieva k predchádzaniu kolíziám.

Honda CR-V
Foto: Honda
Honda CR-V e:HEV

Hnací motor a generátor umiestnené na samostatnej osi, čo umožnilo zvýšiť krútiaci moment o 6,5 % na 335 Nm. Maximálna rýchlosť prvého sa zvýšila o 1500 otáčok za minútu na 14 500 otáčok za minútu, čo znamená o 7 % vyššiu maximálnu rýchlosť. Ďalšie úpravy prevodovky zahŕňajú pridanie druhého prevodového stupňa, keď je motor priamo pripojený ku kolesám. K existujúcemu vysokému prevodovému pomeru pribudol nový nízky prevodový pomer – oba boli optimalizované pre čo najširší rozsah scenárov jazdy, čím sa v konečnom dôsledku zlepšila hnacia sila na nízkych otáčkach a celková maximálna rýchlosť bez potreby zvyšovať fyzické otáčky motora.

Foto: Honda

Revízie hybridného hnacieho ústrojenstva dopĺňa kompaktnejšia riadiaca jednotka výkonu (PCU) a inteligentná výkonová jednotka (IPU). Oba boli zmenšené a prepracované tak, aby si zachovali podobnú energetickú hustotu a účinnosť a zároveň znížili celkovú hmotnosť a fyzické rozmery. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 9 sekúnd pri modeloch s pohonom 2WD a 9,4 sekundy pri modeloch s pohonom všetkých kolies. Maximálna rýchlosť je 194 km/h pri modeloch s pohonom 2WD a 187 km/h pri modeloch s pohonom všetkých kolies.

Napriek zvýšeniu výkonu ponúka systém e:HEV aj vyššiu úroveň účinnosti a zníženie emisií s kombinovanými emisiami CO2 na úrovni 134 g/km a spotrebou 5,9 l/100 km pre modely s pohonom 2WD a 151 g/km a spotrebou 6,7 l/100 km pre modely s pohonom všetkých kolies.

Foto: Honda
e:PHEV

Na základe osvedčeného základu pohonného ústrojenstva Honda e:HEV je plug-in e:PHEV vybavený podstatne väčšou 17,7 kWh batériou a výkonnou palubnou elektrickou nabíjačkou. Táto zvýšená elektrická asistencia znamená, že otáčky motora môžu byť oveľa nižšie ako predtým, čo ďalej zlepšuje hladinu hluku, kultivovanosť a spotrebu paliva pri rôznych rýchlostiach. Vďaka zvýšenej elektrickej asistencii, ktorú ponúka plug-in hybridný systém, sú hodnoty účinnosti a spotreby len 18 g/km a 0,8 l/100 km s plne nabitou batériou. Po úplnom vybití batérie sa tieto hodnoty zvýšia na 139 g/km, resp. 6,2 l/100 km.

Honda CR-V
Foto: Honda
Batožinový priestor a bezpečnosť

Dômyselné balenie elektrických komponentov a batéria umiestnená pod podlahou umožnili dosiahnuť objem batožinového priestoru 587 l. To bolo možné vďaka optimalizácii veľkosti chladiacich komponentov jednotky, čo umožnilo zmenšiť jej fyzické rozmery, zatiaľ čo rozsiahle použitie hliníka v plášti a konštrukcii sa tiež postaralo o zníženie hmotnosti jednotky napriek zvýšeniu hustoty energie. Nabíjací port sa nachádza na ľavom prednom blatníku a otvára sa stlačením krytu nabíjacieho portu. Pri e:PHEV umožňuje nabíjací výstup rýchle zahriatie batérie, aby sa lepšie vyrovnala s chladnejším prostredím. Pri teplote batérie 25 stupňov dosiahne najnovší model CR-V 100 % stav nabitia vďaka nabíjačke s výkonom 6,8 kW za 2,5 hodiny.

Plug-in hybrid e:PHEV je vybavený dodatočným priečnym prvkom podlahy na zvýšenú ochranu jednotky IPU a cestujúcich v prípade bočného nárazu. Honda CR-V má jedenásť airbagov vrátane nového predného stredového airbagu, ktorý zabraňuje zrážke vodiča so spolujazdcom, a nového kolenného airbagu pre vodiča aj spolujazdca. Systém Honda SENSING 360 disponuje 100° prednou kamerou, milimetrovým radarom a štyrmi rohovými radarmi, ktoré ponúkajú kompletný 360° pohľad okolo vozidla. Rozpoznávanie objektov pomocou obrazu prostredníctvom aktualizovanej prednej kamery a detekcia objektov pomocou radaru umožňuje vozidlu identifikovať čiary na ceste, krajnice, motocykle, cyklistov a iné vozidlá.

Foto: Honda

Prvýkrát je súčasťou každého modelu Honda systém upozorňujúci na vozidlá blížiace sa zboku – vpredu (Front Cross Traffic Warning), ktorý znižuje počet čelných zrážok na križovatkách so zhoršenou viditeľnosťou. Systém informuje vodiča o vozidlách vľavo alebo vpravo pri rozjazde po zastavení a pri nízkej rýchlosti.

Zdokonalené asistenčné systémy

Pokročilý systém rozpoznávania dopravných značiek deteguje a rozpoznáva dopravné značky a zobrazuje ich na prístrojovom paneli, pričom v spolupráci s adaptívnym tempomatom ponúka prispôsobenie rýchlosti konkrétnym rýchlostným obmedzeniam. V Európe systém po prvýkrát poskytuje aj predbežné upozornenie na značky, ako je napríklad blížiaca sa značka „Stop“. Adaptívny tempomat bol aktualizovaný a teraz spolupracuje so smerovkami a pri predchádzaní aktivuje zrýchlenie. Systém ponúka aj funkciu sledovania pri nízkych rýchlostiach, nastavenie rýchlosti v zákrutách podľa zakrivenia cesty a sklonu, čo modelu CR-V umožňuje udržiavať konštantnú rýchlosť pri jazde z kopca.

Honda CR-V
Foto: Honda

V modeli CR-V má premiéru asistent pre jazdu v dopravnej zápche, ktorý znižuje zaťaženie vodiča v preplnenej premávke pri nízkej rýchlosti tak, že pomáha udržať vozidlo v jazdnom pruhu, už od rýchlosti 0 km/h. Keď sa dopravná zápcha uvoľní, vozidlo sa plynulo prepne na asistenčný systém udržiavania v jazdnom pruhu (Lane Keeping Assist System). Na ďalšie zníženie zaťaženia vodiča je v modeli CR-V prvýkrát zahrnutý aktívny asistent zmeny jazdného pruhu, ktorý pomáha pri riadení pri zmene jazdného pruhu. Spúšťa sa použitím smerovky. Keď vodič podrží smerovku jedným dotykom, radarový systém sleduje, či predtým, ako sa naň vozidlo presunie, je vedľajší jazdný pruh voľný. Ďalšou novou funkciou CR-V je parkovací pilot.

Honda CR-V
Foto: Honda
Sedadlá

Honda zvolila jednotný prístup k farebnému prevedeniu interiéru, v rámci ktorého sa na prístrojovej doske a v celom interiéri používajú čierne farby. Sedadlá sú štandardne potiahnuté čiernou jemnou pravou kožou s výraznými prešívanými akcentmi. Vyhrievané predné sedadlá sú súčasťou štandardnej výbavy a vo výbave Advance sú vetrané. CR-V používa predné sedadlá so stabilizáciou tela, ktoré obsahujú plochú živicovú podložku na podopretie celej spodnej časti tela cestujúceho, od panvy až po bedrovú chrbticu, na lepšiu stabilizáciu a oporu. Zlepšuje sa tým aj poloha bedrového kĺbu, čo uľahčuje nastupovanie a vystupovanie z auta.

Sklon zadných sedadiel sa oproti predchádzajúcemu modelu CR-V zvýšil o 10° so 16 voliteľnými možnosťami. Stredová lakťová opierka je poloautomatická, automaticky sa otvára do 60 stupňov a o ďalších 30 stupňov manuálne. Zadné sedadlá sa posúvajú dopredu o 190 mm, čo je o 40 mm viac ako v predchádzajúcom modeli.  Dvere batožinového priestoru boli vyvinuté s novým, tichším modulom elektrického zdvíhania, ktorý skracuje čas obsluhy. Možné je aj ovládanie bez použitia rúk, s automatickým zatváraním pri odchode a voliteľným uzamknutím vozidla pri zatvorení.

Foto: Honda
Zvýšená tuhosť

Pri vývoji podvozku bolo cieľom navodiť vyšší pocit bezpečnosti a pohodlia pre všetkých cestujúcich. Tento dynamickejší zážitok z jazdy je výsledkom prepracovaných komponentov riadenia a odpruženia, ktoré znižujú nedotáčavosť a poskytujú pocit väčšej kontroly za volantom. Zavedenie ľahších a pevnejších materiálov v rámci novej konštrukčnej platformy zlepšilo tuhosť karosérie, pričom väčšia tuhosť je výsledkom použitia výstuh na stĺpiku B a v spodnej časti stĺpika C, ktoré zvyšujú tuhosť okolo otvorov karosérie.

Vpredu bol nasadený úplne nový pomocný rám z tlakovo liateho hliníka, ktorý v porovnaní s predchádzajúcim modelom ušetril viac ako päť kilogramov. Prechod na tlakovo liaty materiál nielenže ušetril hmotnosť, ale pomáha aj udržiavať tuhosť geometrie zavesenia, čím sa zabezpečuje konštantná kontaktná plocha pre pneumatiky. Dopĺňa ho úplne nový zadný pomocný rám s vysokou tuhosťou, do ktorého boli pridané dve nové výstuhy, ktoré potláčajú akúkoľvek formu deformácie a zabezpečujú rovnomernú, lineárnu úroveň kontaktu s pneumatikami vzadu. Vylepšené boli aj zadné podpery, ktorých pruženie sa zvýšilo o 15 %.

Foto: Honda
Ovládanie tlmičov a pohon všetkých kolies

Honda CR-V bola navrhnuté tak, aby si poradila s rozbitým povrchom cesty a nerovným terénom. Ponúka tak hladšiu jazdu, pri ktorej zabraňuje zbytočnému pohybu na veľkých nerovnostiach. Verzia e:HEV bola vybavená amplitúdovo reaktívnymi tlmičmi, ktoré na základe frekvencií vibrácií z vozovky vyvíjajú tvrdšiu alebo mäkšiu tlmiacu silu. Model e:PHEV je vybavený systémom plne adaptívnych tlmičov, ktorý reaguje na celý rad údajov zo snímačov vozidla vrátane rýchlosti kolies, priečnej a pozdĺžnej g-sily, miery odklonu a rýchlosti otáčania.

Systém pohonu všetkých kolies disponuje úplne novým riadiacim systémom na aktívne rozdeľovanie hnacej sily. Systém AWD predchádzajúceho modelu CR-V sa pri vyšších diaľničných rýchlostiach odpojil, aby sa znížili straty hnacieho ústrojenstva a zlepšila sa celková účinnosť, ale najnovší model si aktívne zachováva kontrolu nad zadnou nápravou, čím zvyšuje priľnavosť na rýchlych, zvlnených a rozbitých cestách a to za každých podmienok. Vďaka tejto najnovšej generácii systému AWD sa znížila aj úroveň hluku a vibrácií. Zmenšením priemeru kĺbu s konštantnou rýchlosťou sa eliminovali výkyvy otáčania hnacieho hriadeľa, čím sa zlepšila tichosť a celková úroveň pohodlia v kabíne.

Honda CR-V
Foto: Honda
Ťahanie prívesu

Okrem toho sa výrazne zlepšil ťažný výkon pridaním blokovania nízkeho prevodového pomeru a nového jazdného režimu ťahania. Vďaka tomu môže variant e:PHEV ťahať až 1500 kg (brzdený) a e:HEV až 750 kg, čo výrazne zvyšuje flexibilitu a využiteľnosť vozidla. Režim ťahania udržiava otáčky motora pri ťahaní do kopca pomocou vysokorýchlostnej blokovacej spojky a asistenta batérie, zatiaľ čo systém kontroly jazdy z kopca umožňuje bezpečné spomaľovanie len pomocou plynového pedála.

Honda CR-V e:PHEV je tiež vybavená mechanizmom kliknutia na plynovom pedáli, ktorý poskytuje vodičovi spätnú väzbu, keď dosiahne hranicu zrýchlenia len na elektrický pohon. Keď vodič prekročí tento rozsah a vyžaduje vyššiu rýchlosť, motor sa plynulo rozbehne na výkonné zrýchlenie. Prípadne môžu vodiči použiť tento mechanizmus kliknutia ako pokyn na zníženie rýchlosti a pokračovanie v jazde na elektrický pohon.

Honda CR-V
Foto: Honda

Po prvý krát v modeli CR-V sa hlavný displej premieta priamo na čelné sklo, čo vodičom umožňuje vidieť širší rozsah informácií o rýchlosti, asistentovi vodiča a navigácii v jasnejšom rozlíšení. Navigačný systém bol aktualizovaný o funkciu Predictive Eco Assist, ktorá pomáha pri ekologickej jazde sledovaním úsekov jazdy z kopca, ktoré umožňujú rekuperáciu energie a zlepšujú reálnu spotrebu. Honda CR-V e:PHEV tiež plánuje, ako sa bude batéria využívať počas celej trasy, aby sa zabezpečilo čo najefektívnejšie využitie hybridného systému.

Slovenské ceny

Súčasťou štandardnej výbavy e:HEV Elegance je výkonný audiosystém s ôsmimi reproduktormi, zatiaľ čo výbava e:HEV Advance a e:PHEV Advance Tech získavajú komplexný vysokovýkonný audiosystém BOSE Premium Audio s 12 reproduktormi po celej kabíne. Kvôli prehľadnosti sú v noci porty na nabíjanie, pričom štyri porty USB (1× typ A a 1× typ C vpredu a 2× typ C vzadu) podporujú širší rozsah zariadení a vyššiu rýchlosť nabíjania. Priestor vyhradený na bezdrôtové nabíjanie vpredu pracuje s výkonom 15 W, čo je trikrát viac ako v predchádzajúcom modeli CR-V. Na zabezpečenie stabilnejšieho nabíjania bol do tejto oblasti integrovaný aj chladiaci ventilátor, ktorý znižuje tvorbu tepla.

Honda CR-V
Foto: Honda

Digitálny kľúč Honda odomyká používateľom nové možnosti pripojenia. Pomocou aplikácie pre smartfóny Honda môžu zákazníci zamknúť a odomknúť vozidlo a zapnúť motor rovnakým spôsobom ako bežným kľúčom. Na rozdiel od bežného kľúča však „Digitálny kľúč“ možno bezpečne a digitálne zdieľať s vybranými pozvanými vodičmi. Nakoniec bolo v celom vozidle pridané aj vysokokvalitné LED osvetlenie, ktoré je doplnené jemným ambientným osvetlením na stredovej konzole, vo dverách, v priestoroch na nohy a vo výklenkoch na kľučky dverí.

Honda CR-V e:HEV Elegance 2WD 45.490 €
Honda CR-V e:HEV Elegance 4WD 47.490 €
Honda CR-V e:HEV Advance 4WD 51.990 €
Honda CR-V e:PHEV Advance Tech 2WD 56.990 €

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 45

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJHonda
Predchádzajúci článokŠkoda Kodiaq už neskrýva takmer nič
Nasledujúci článokPorsche Taycan zachytili na Nürburgringu. Rimac v ohrození?