Domov News Lotus pripravuje súpera pre Porsche Macan EV

Lotus pripravuje súpera pre Porsche Macan EV

Automobilka Lotus sa stala úplne inou značkou, než na akú sme boli zvyknutí. Už viac nejde o výrobcu maloobjemových športových áut. V Lotuse sa usilovne pracuje na tom, aby oslovili milovníkov luxusných áut svojimi prvými dvoma „lifestyle“ elektromobilmi.

Lotus chce zaujať modelmi SUV Eletre a aj nedávno predstaveným modelom Emeya hyper-GT. Značka ďalej dúfa, že rozšíri svoju príťažlivosť predstavením nového elektrického SUV strednej veľkosti. Tento model by mal po uvedení do predaja v roku 2026 vytvoriť konkurenciu pre Porsche Macan EV a BMW iX3.

Štvorlístok elektrických modelov

Lotus deklaroval, že takýto model smeruje na trh už nejaký čas. Išlo o súčasť plánov uviesť na trh štyri elektromobily do roku 2026. Prvé dva, Eletre a Emeya, po ktorých nasleduje tento zatiaľ nepomenovaný model typu SUV, doplní ešte elektrické športové auto, ktoré poslúži ako náhrada za benzínový model Emira.

Oficiálny názov auta zostáva nateraz prísne stráženým tajomstvom a nedozvieme sa ho skôr, ako sa priblíži jeho svetový debut. Ten sa uskutoční koncom roka 2024, ale interne sa o tomto modeli hovorí ako o Type 134. Lotus vydal iba jeden tieňový obraz svojho prvého SUV strednej veľkosti, ktorý okrem jedinečného dizajnu svetlometov prezrádza len málo. Ben Payne, viceprezident dizajnu Lotusu, sa zúčastnil na britskom debute modelu Emeya, a poskytol niekoľko pohľadov na vzhľad vôbec prvého SUV strednej veľkosti značky Lotus.

Lotus
Lotus Eletre. Foto: Lotus
Spojenie výnimočnosti a využiteľnosti

„SUV segment patrí medzi tie najväčšie. To svojím spôsobom robí z tohto modelu jeden z najnáročnejších produktov, ktoré sa chystáme vyrábať. Aby sme skutočne prenikli do tohto segmentu a dosiahli vysoký objem, musíme vytvoriť produkt, ktorý ponúkne čo najviac. V tomto aute musíme vyvážiť použiteľnosť, praktickosť a výkon. Zároveň však chceme priniesť niečo výnimočné.”

Automobilka chce veci vyvíjať a zároveň aj reagovať na spätnú väzbu od zákazníkov. Chcú rovnako reflektovať aj na meniace sa trendy na trhu, ktoré sa aktuálne vyvíjajú veľmi rýchlo. Na základe týchto poznatkov by sa mal vyvíjať aj dizajnový jazyk značky.

Lotus Eletre
Lotus Eletre. Foto: Lotus
Rozhodujúci pre ciele predaja Lotusu

Nové SUV s interným označením Type 134 by malo mať podobný dizajn prednej časti ako modely Eletre, Emeya a Emira. Napriek svojim výrazne odlišným veľkostiam a účelu zdieľajú tieto modely určitú podobnosť. Pravdepodobne sa použije aj aktívna predná mriežka z modelov Eletre a Emeya. Aktívna mriežka pomáha ochladzovať batériu a motory pod ňou. V zatvorenom stave zasa napomáha aerodynamickej účinnosti. Existuje predpoklad, že v zadnej časti nájdeme ďalších aerodynamických pomocníkov spolu so svetelnou lištou po celej dĺžke zadnej časti.

Typ 134 bude hrať kľúčovú úlohu pri dosahovaní cieľa Lotusu vyrábať 150 000 áut ročne do roku 2028. Viceprezident a hlavný obchodný riaditeľ značky Mike Johnstone pre povedal: „Vidíme tento model (Type 134) ako skutočne kľúčový model pre našu druhú fázu rastu.“ Lotus však už aj aktuálne vykazuje pôsobivé predajné výsledky, pričom v septembri 2023 prijali viac objednávok, než by Lotus zvyčajne prebral za celý kalendárny rok. V októbri zaznamenali 43-percentný nárast oproti výsledkom z predchádzajúceho mesiaca.

Lotus
Foto: Lotus 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokV AAA AUTO si už bezplatne overilo históriu vozidiel šesťtisíc Slovákov
Nasledujúci článokAston Martin DB5 oslavuje výročie, preslávil ho Agent 007