Domov Elektromobilita Macan na jar skončí. Môže za to EÚ alebo neschopnosť Porsche?

Macan na jar skončí. Môže za to EÚ alebo neschopnosť Porsche?

Foto: Porsche

Porsche ukončí na jar budúceho roka v členských štátoch Európskej únie predaj modelu Macan. Na ostatných európskych trhoch bude jeho predaj pokračovať. Dôvodom sú predpisy týkajúce sa kybernetickej bezpečnosti. 

Porsche Macan to má v Európskej únii spočítané. Zvyčajne sú to prísnejšie emisné predpisy, ktoré vedú k vyradeniu auta z trhu. To však teraz nie je prípad Macanu. Prémiové SUV totiž nespĺňa pripravované predpisy týkajúce sa kybernetickej bezpečnosti. Automobilke Porsche tak nezostáva nič iné, len ukončiť jeho predaj. A to aj napriek tomu, že jeho predajné čísla sú vysoké.

Porsche Macan
Foto: Porsche
Koniec v EÚ s hrozbou pokuty

Hovorca spoločnosti pre Automotive News Europe povedal, že predaj Macanu sa v krajinách EÚ skončí na jar budúceho roka. Keď Porsche vyvíjalo túto generáciu, inkriminované predpisy ešte neboli v platnosti. Prípadná aktualizácia vozidla na splnenie nových požiadaviek by podľa hovorcu automobilky priniesla príliš veľké náklady. Niektoré zdroje uvádzajú, že automobilke hrozí pokuta až 30 000 eur za každé vozidlo, ktoré predá a nebude v súlade s pripravovaným nariadením UNECE WP.29.

Pokiaľ ide o trhy, ktoré čoskoro stratia model Macan so spaľovacím motorom, EÚ zahŕňa týchto 27 krajín: Rakúsko, Belgicko, Bulharsko, Chorvátsko, Cyperská republika, Česká republika, Dánsko, Estónsko, Fínsko, Francúzsko, Nemecko, Grécko, Maďarsko, Írsko, Taliansko, Lotyšsko, Litva, Luxembursko, Malta, Holandsko, Poľsko, Portugalsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Španielsko a Švédsko.

Porsche Macan EV sa už intenzívne testuje. Foto: Porsche
Tak trošku škrt cez rozpočet

Pre Porsche ide o obrovskú ranu, keďže Macan si až do októbra držal pozíciu zďaleka najpredávanejšieho produktu. Za prvých 10 mesiacov roka sa v Európe predalo takmer 20 000 kusov na základe údajov zhromaždených výskumnou spoločnosťou Dataforce. Do uvedenia druhej generácie Macanu na trh však zostáva iba niekoľko mesiacov. Pôjde o úplne iné vozidlo. V druhej generácii príde výhradne ako elektromobil a dostane aj novú platformu vyvinutú v spolupráci s koncernovým súrodencom Audi. Práve Audi sa chystá predávať vlastnú verziu modelu s označením Q6 E-Tron.

Model Macan však nie je jediné Porsche, ktoré sa dočká svojej elektrickej náhrady. Porsche 718 tiež príde o spaľovací motor. Dvojica Boxster a Cayman pôjde čisto na elektrinu zhruba od roku 2025. A týmto rozhodne nekončíme. Model Cayenne novej generácie príde s výlučne elektrickým pohonom spolu s ďalšími modelmi, ktoré sa zbavia svojich spaľovacích motorov a príjmu nové, elektrické pohonné ústrojenstvá.

Foto: Audi

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMotor1.com
Predchádzajúci článokTEST JAZDENKY: Volkswagen CC po 100.000 km
Nasledujúci článokRhino RR01 je superšport za 35-tisíc. Pošlú vám ho v krabici, ale…

1 COMMENT

  1. Zlá správa pre priaznivcov Porsche: Jeden z najobľúbenejších modelov v EÚ končí - www.cryptomilionar.sk

    […] je projektovaný ako menší konkurent spomínaného Cayenne. Je to rozmerovo šikovný model s mierne vyšším podvozkom ako majú športové modely. Aj napriek tomu však môže […]

Comments are closed.