Domov News Za čo vymenia Rusi svoje Mercedesy, BMW či Bentley?

Za čo vymenia Rusi svoje Mercedesy, BMW či Bentley?

Foto: Maybach

Rusi si potrpia na luxus. Nie, že by si iné národy na luxus nepotrpeli, ale prémiové európske značky mali na ruskom trhu veľmi dobré postavenie. To sa však zmenilo začiatkom vojny na Ukrajine. Rusi sú tak nútení hľadať luxus inde.

Rusi už vraj zistili, ktoré automobily sú oveľa lepšie a luxusnejšie ako európske prémiové značky ako Audi, BMW či Mercedes. Toto však tvrdí Kremeľ, myslia si to aj bohatí Rusi? Táto otázka pravdepodobne ani odpoveď nehľadá. Faktom zostáva, že po začatí vojny sa z Ruska väčšina automobiliek stiahla a výnimkou nie sú ani tie prémiové. Oficiálne si tak v Rusku nekúpite nový Mercedes, Audi, Rolls-Royce ani Bentley.

Foto: Rolls-Royce
Do Ruska ide zástup áut z Číny

Ako už býva zvykom, vždy sa dá nájsť nejaké riešenie a jedným z nich je aj šedý dovoz. Avšak reprezentanti automobilového trhu v Rusku smerujú pozornosť potenciálnych zákazníkov inam, presnejšie na východ. Čínski výrobcovia dokážu, vraj, ponúknuť rovnaké, ak nie ešte kvalitnejšie automobily. Voľnosť trhu preto môže pomôcť novým značkám napredovať. Preto existuje predpoklad na nárast saturácie tohto trhu viacerými čínskymi značkami. Do Ruska sa aktuálne tlačia značky ako Voyah, Hongqi či Exeed. Elektromobilitu zastupujú aj Li Auto, Zeekr či Avatr a mnohé ďalšie.

hongqi-H9
Foto: Hongqi
Chýba im história?

Na ruský trh by mali už v najbližšej budúcnosti prísť aj napríklad M-Hero či BYD U8. Rusi sa v dôsledku aktuálnej situácie rozhodli postaviť čínske autá na technickú úroveň tých kórejských, ale aj európskych. Dokonca v prípade elektromobility sú Rusi presvedčení o náskoku čínskych výrobcov. Za výhodu považujú aj cenovú konkurencieschopnosť.

Rusi vidia výhodu čínskej produkcie aj v lepšom technologickom prevedení. Čipy, softvér či samotné obrazovky dosahujú podľa ich úsudku vyššiu úroveň ako tie v Európe. Čo chýba niektorým značkám v Číne, je akýsi imidž, ktorý európske automobilky bezpochyby majú. Aj v tomto však existujú výnimky, ktoré svojou históriou nadobudli slušné renomé. Sem v Rusku radia napríklad čínskou vládou financované Hongqi či Changan.

hongqi-H9
Foto: Hongqi
Hlas ľudu = hlas boží

Bezpochyby sila čínskych výrobcov rastie. Ponúkajú mnohé inovácie, a tak trochu aj odlišný prístup k automobilovému priemyslu ako v Európe. Vidíme to aj na modeloch, ktoré postupne prichádzajú na naše európske trhy. Presvedčia tieto argumenty bohatých Rusov, aby presadli zo svojich „Mercedesov, Bavorákov či Rollsov“ do áut z Číny? Uvidíme…

Foto: Zeekr

Podľa údajov ruského Autostatu na konci októbra 2023 predstavoval predaj čínskych značiek v Rusku 406 tisíc áut, čo je 4,8-násobný nárast v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2022. Zároveň sa v tom istom období v automobilkách (Avtotor, Haval) zmontovalo 153,4 tisíc áut (3,8-násobný nárast oproti predchádzajúcemu roku) a do krajiny sa doviezlo 428 tisíc čínskych áut (nárast o 6, 6-krát).

Údaje, ktoré predložil riaditeľ Automarketer Oleg Moseev zároveň naznačujú plány čínskych spoločností predať v roku 2024 v Rusku 1,2 milióna osobných automobilov. Len Chery chce predať ročne na ruskom trhu 200 tisíc áut, Changan 180 tisíc, Haval 150 tisíc a Geely 110 tisíc. Tento rok podľa jeho odhadov čínske firmy predajú spolu 530 tisíc áut. Zároveň podľa najoptimistickejšieho odhadu Autostatu bude celkový predaj nových áut v budúcom roku predstavovať 1,48 milióna vozidiel. Tieto prognózy zahŕňajú aj ruské značky Lada, UAZ a Moskvič.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJnovine.info
Predchádzajúci článokOtvorili sme kapotu na EQS. Sila, našli sme tam…
Nasledujúci článokMcLaren GTS – prvé oficiálne foto a info