Lamborghini Diablo Strosek nesmelo za oceán, pretože bolo životu nebezpečné. Zaujímavá definícia, ktorá sa stala zakázanou, sa pritom odlišovala od tej základnej iba zopár drobnosťami. Aj napriek tomu si tajomná edícia Strosek získala označenie „zakázaná“.
Talianska značka Lamborghini len nedávno predstavila nástupcu modelu Aventador. Jej model Diablo asi netreba príliš predstavovať. No edícia s označením Diablo Strosek už prinášala so sebou veľkú porciu tajomnosti. Šlo o edíciu, za ktorou stál Vittorio Strosek, nemecký dizajnér, ktorý pôsobil vo viacerých svetoznámych automobilkách na svete. Známy sa stal vďaka jeho originálnym a kreatívnym výtvorom, spolupracoval s externými úpravcami a súkromnými dizajnérskymi štúdiami. Podieľal sa aj na sériových, ale aj špeciálnych pretekárskych kúskoch.
Vittorio mal svoj štýl
Vittorio Strosek sa rozhodol, že slávne Diablo pretransformuje do svojrázneho prototypu. Sériový vizuál modelu Diablo sa zdal Strosekovi neadekvátny k temperamentu značky Lamborghini. Preto sa rozhodol zdôrazniť jeho drzosť a temperament po svojom. Jeho úpravy však pridali modelu Diablo taký šmrnc, že tento model sa nesmel dostať za oceán do USA.
Edícia Strosek jednoducho dostala zákaz importu do USA. K tomu prispelo zopár faktorov. Americké úrady v tej dobe vydesila technická špecifikácia a oveľa agresívnejší vzhľad v porovnaní so sériovým modelom. Motor však zostal nedotknutý. Šlo o vidlicový motor V12 s objemom 5,7 litra a maximálnou rýchlosťou niečo cez 320 km/h. Už toto stačilo na vydanie zákazu, avšak agresivita exteriéru pridala povestný posledný klinec do rakvy.
Modernejší a agresívnejší dizajn
Upravený model dostal agresívny nárazník vpredu aj vzadu. Guľatejší vzhľad dodával prvky moderného dizajnu. Nesmeli chýbať otvory na nasávanie vzduchu a menšie dvojité svetlomety. Zadná časť dostala nastaviteľné a manuálne sklápateľné krídlo, ktoré pri zmene nastavení výrazne ovplyvňovalo prítlak. Limitka dostala aj 18-palcové disky kolies pokryté chrómom. Veľmi dôležitým faktorom pre zákaz exportu boli spätné zrkadlá. Tie totiž našli svoje miesto na hornom ráme dverí, čo sa považovalo za nebezpečné a neprípustné.
Obdivuhodné, ako veľmi dokážu detaily zmeniť celkový vzhľad auta, aj napriek tomu, že technika zostala nedotknutá. Treba však uznať, že v prípade Lamborghini Diablo ide o skvost už aj v sériovom stave. Diablo v edícii Strosek si však svojimi úpravami zavrelo dvere na pomerne veľký trh, čo však podčiarkuje jeho vzácnosť. A jeho zberateľskú hodnotu navýši aj fakt, že nevieme, koľko dokončených kusov vlastne vzniklo.